Від Zara до Amazon: топ-7 найбільш ефективних СЕО в рітейлі за версією HBR
У рейтинг найбільш ефективних генеральних директорів у сфері роздрібної торгівлі увійшли керівники Inditex, Amazon, Best Buy і ряду інших рітейл-компаній.
Видання Harvard Business Review опублікувало черговий рейтинг найефективніших в світі генеральних директорів. Як відзначають журналісти видання, в неспокійні часи послідовність і незворушність цінуються особливо високо. Саме ці якості відрізняють першу сотню лідерів, які увійшли до нового списку топ-100 кращих СЕО. Їм доводиться мати справу з різними силами – підступними конкурентами, вимогливими клієнтами, жадібними інвесторами, політичною і економічною нестабільністю. Незважаючи на все це, їх компаніям вдається зберігати темп: відразу 70 зі 100 фігурантів торішнього рейтингу зуміли прорватися і в цей. У їх числі – Пабло Ісла, глава іспанського гіганта швидкої моди Inditex, який другий рік поспіль очолює топ-100.
Його нова перемога пов’язана не тільки з впевненим стилем керівництва, але і з особливостями підходу HBR до оцінки роботи гендиректорів. Діловий світ одержимий поточними цінами на акції та показниками за останній квартал, однак рейтинг Harvard Business Review орієнтований на перспективу. В першу чергу в ньому враховані фінансові показники за весь термін роботи кожного гендиректора. На порядок місць в рейтингу також вплинули дані про екологічну, соціальну та корпоративну відповідальність.
Зокрема, у фінансовій оцінці враховувалося три параметри: сукупний дохід акціонерів з поправкою на країну, сукупний дохід акціонерів з поправкою на галузь, а також зміна ринкової капіталізації. Щоб оцінити роботу гендиректорів в нефінансових сферах, HBR звернувся до Sustainalytics – фірми, що спеціалізується на аналітичних дослідженнях в області екологічної, соціальної та корпоративної відповідальності (ESG) і працює в основному з фінансовими установами та керуючими активами, і до CSRHub, яка збирає і узагальнює відомості по ESG від дев’яти дослідницьких компаній. Для кожної компанії HBR прорахував окремо рейтинг ESG на основі даних Sustainalytics і окремо – на основі даних CSRHub.
У виданні зазначають, що якби враховувалися тільки фінансові показники, на вершині рейтингу починаючи з 2014 року, коли стала використовуватися поточна методологія, опинявся б засновник Amazon. З листопада 2014-го, коли Джефрі Безос вперше очолив список, вартість акцій його компанії виросла більш ніж в шість разів.
Акцент на показниках за весь час роботи директора забезпечує стабільність рейтингу. Семеро з першої десятки і 18 з перших 25 перебували в тій же частині рейтингу й рік тому. Серед відомих людей, що покинули рейтинг, Джон Мекі з роздрібної мережі Whole Foods (компанія була придбана Amazon) і Леслі Векснер з L Brands, яка розвиває бренди Victoria’s Secret і Bath & Body Works (акції фірми впали в ціні). У той же час, з 2013 року лише шести главам компаній вдалося увійти в усі рейтинги HBR. І відразу половина з них – представники сфери роздрібної торгівлі – Джефрі Безос з Amazon, Пабло Ісла з Inditex і Блейк Нордстром з Nordstrom.
Портал RAU проаналізував рейтинг і пропонує ознайомитися з кращими СЕО сфери рітейлу, що увійшли в ТОП-100 найефективніших гендиректорів за версією Harvard Business Review.
Читайте також –