Топ-25: найкращі топ-менеджери в рітейлі України
У список 300 кращих керівників України, складений видавництвом Економіка, потрапили 25 управлінців, безпосередньо пов’язаних з рітейлом.
Комунікаційний хаб «Економіка» і портал Delo.ua представили щорічний випуск журналу «Топ-100. Рейтинг найбільших». На цей раз він присвячений керівникам українських і зарубіжних компаній, що працюють в нашій країні. У списку 300 кращих топ-менеджерів присутні представники всіх сфер бізнесу: і нафтогазової галузі, і транспортної інфраструктури, й автомобілебудування, і важкого машинобудування. Не залишився осторонь і рітейл: в список ста кращих топ-менеджерів увійшли десять керівників підприємств сфери роздрібної торгівлі. А в розширений рейтинг трьохстах «топів» потрапили відразу 25 менеджерів, безпосередньо пов’язаних з рітейлом. RAU проаналізувала список.
Кращим керівником України зі сфери рітейлу на цей раз була визнана виконавчий директор Лінії магазинів EVA Ольга Шевченко. Причини цілком зрозумілі: мережа активно розвивається, продовжує експансію в нові регіони, демонструє впевнене зростання всіх показників. У загальному рейтингу «Топ-100» Ольга зайняла почесне 12-е місце. Другою серед рітейлерів і 25-ю в топ-100 стала співвласниця і керівник компанії Каміон-Ойл, мережі ювелірних магазинів Абрикос і ювелірного бренду Olga Veisberg Ольга Гуцал. Замкнув лідируючу трійки операційний директор Сільпо Олександр Прядухін.
Неважко помітити, що в топ-3 найкращих керівників в рітейлі представлені абсолютно різні напрямки роздрібної торгівлі. І ця тенденція зберігається і в подальшому: на 4-му місці представник сегмента техніки і електроніки Ігор Хижняк з Comfy, на 5-му – мережа АЗК, ресторанів і магазинчиків ОККО та її президент Віталій Антонов, на 6-му – виробник кондитерських виробів Roshen з однойменною мережею магазинів і її багаторічний керівник В’ячеслав Москаленко. Таке ж розмаїття і надалі: в рейтингу представлені косметика і парфумерія, товари для дому та затишку, будівельні супермаркети, drogerie та FMCG, техніка й електроніка.
Є в рейтингу і експати. Глава Watsons Україна Томаш Вроблевські зайняв 85-е місце в загальному рейтингу, Жерар Галле з Ашан Україна – 228-е, а Мартін Шумахер з Metro Cash & Carry Ukraine – 232. Правда, їх обох вже в Україні немає: замість Галле з січня цього року українським підрозділом Ашан керує Вікторія Луценко, а Шумахера 1 липня змінив Олів’є Лангле. Зате в нашій країні залишився гендір Leroy Merlin Україна Седрік Патрік Броссе, що зайняв в списку 300 кращих керівників України 280-й рядок.
Варто відзначити завидну стабільність списку: більшість фігурантів потрапляють в топ-300 вже не перший рік, лише міняючись місцями. Нові імена в списку з’являються лише внаслідок кадрових змін, так що можна стверджувати, що в більшості випадків експерти і читачі порталу Delo.ua голосують не стільки за особистість керівника, скільки за очолювану ним компанію.
Як рахували
Список топ-менеджерів для подальшої оцінки формувався на базі рейтингу «ТОП-100. Найбільші виробничі і сервісні компанії України» за 2017 рік. У фінальний список увійшли СЕО найбільших компаній України за рівнем доходу в 19 галузях. Всього ж в рейтингу взяли участь 300 топів із різних індустрій.
На фінальний бал кожного учасника впливали три оцінки. 50% склала рентабельність чистих продажів компанії за минулий рік, 30% – оцінка топ-менеджерів 10-ма профільними HR-експертами за такими критеріями, як особиста, інноваційна і корпоративна ефективність, і 20% – голоси читачів Delo.UA, які вони віддали топ-менеджерам під час онлайн-голосування на сайті. В онлайн-голосуванні в цьому році знову не обійшлося без накруток, хоча організатори конкурсу з року в рік наполегливо просять PR-департаменти компаній не користуватися сумнівними способами для збільшення кількості голосів. Крім того, вони знімають ті голоси, «накрутку» яких можуть довести. Так як результати голосування читачів показали великий розкид, від них брався десятковий логарифм. Показання рентабельності нормувалися, щоб отримати значення від 0 до 100. Для того, щоб рейтинг максимально повно відображав картину за минулий рік, аналітики видання скористалися фінансовою звітністю за 2017 рік. У компаній, які не оприлюднювали її публічно, була можливість надати свої дані аналітичного відділу, в іншому випадку вони втрачали 50% балів в рейтингу, і фінансовий результат компанії прирівнювався до нуля.
Читайте також –
Призначення в рітейлі: NOVUS, Алло, Lamoda, Multiplex, Metro та інші компанії