Співзасновниця Spell: За рік створили 45 нових продуктів
Співзасновниця бренду шоколаду ручної роботи Spell Олександра Анцюнас про те, які новинки чекають покупців від майстрів-шоколатьє і над чим планує працювати надалі.
Цей текст доступний також російською мовою
Рік, що минає, став для українського бренду бельгійського шоколаду Spell періодом експериментів. За цей час рітейлер, який сам виробляє всю свою продукцію, не тільки зберіг продажу класичних колекцій, але і запустив безліч новинок. Що нового приготував своїм покупців бренд, що від нього чекати до Чорної п’ятниці і новорічних свят, і над чим ще працює компанія, RAU розповіла співзасновниця бренду Олександра Анцюнас.
– Цей рік для більшості рітейлерів став справжнім випробуванням на міцність. Як у цей період працювали Spell?
– 2020-й видався для нас експериментальним роком, викликом. У період карантину ми спостерігали за нашими споживачами, як і що вони вибирають, експериментували разом з ними. У той момент, коли всім хотілося трохи спокою і радості — ми вирішили створити «Набори на карантині». Все як в ресторані, тільки вдома: з улюбленими закусками, солодощами і навіть вином. Крім цього, ми вирішили запустити те, що явно піднімало дух багатьом під час кризи. Ми відтворили теплі спогади з дитинства у вигляді вафельного торта – так з’явилися наші набори з карамеллю і вафельними коржами. Це класно спрацювало, адже всім хотілося трохи простого, передбачуваного і домашнього щастя.
– Який саме шоколад в цей період став топовим?
– У період карантину популярні були карамель, набори цукерок Caramel & Salt, а також трюфель. З нових фаворитів з’явилися плитки шоколаду колекції Everyday – без цукру. Ми створили Telegram-канал Spell Tasting Club, учасники якого мали можливість безкоштовно тестувати першими наші новинки, а пізніше в Zoom ділилися враженнями. Це вплинуло на наш остаточний вибір смаків плиток шоколаду в колекції Everyday. В цілому – дуже класний канал комунікації зі своєю аудиторією, тим більше на карантині.
– Уряд готує нові карантинні заходи. Готові до нових викликів?
– У якийсь момент ми зрозуміли, що неможливо бути готовими абсолютно до всього. У нас вже є реальний досвід, коли одна частина команди возила на роботу іншу, всі мобілізуються і адаптуються до нових умов, при цьому відповідають необхідному плану виконання робіт. Тому частково, – так, готові, але ніколи не знаєш, чого чекати.
– Наближається святковий сезон. Як проходить підготовка до нього?
– До святкового сезону готові. Цього року випустили унікальну позицію, яку розробляли більше трьох місяців. Це не тільки смачно, але і красиво. Саму форму різдвяного вінка (з молочного шоколаду з цільними горіхами) ми замовляли з іншої країни, потім довго працювали над практичністю і естетикою упаковки — для нас це завжди вкрай важливо. Шоколадний вінок Merry Christmas вже представлений до продажу у нас на сайті і на Rozetka.
– Можна очікувати новинки для корпоративних подарунків?
– Ще в серпні ми підготували нову колекцію корпоративних подарунків для партнерів і потенційних клієнтів. Серед нових наборів – класика з нашого шоколаду, гастрономічні набори, де товари Spell доповнені якісними продуктами локальних брендів (сири брі, в’ялені томати, чорні та зелені оливки, вино, прошутто).
Ми сегментували корпоративні подарунки на три цінові категорії, тому кожен зможе вибрати свій варіант: 300 грн, 300-600 грн і 600 грн+.
– Плануєте запускати нові продукти? Якщо так, в чому їх особливість?
– Плануємо продовжувати оновлювати лінійку гастронаборів і наборів продукції Spell. А також працюємо над запуском батончиків і нових обсягів карамелі.
– Які активності плануєте до Чорної п’ятниці? До Нового року?
– До Чорної п’ятниці ми запустили знижки до 40% на улюблені товари. При цьому новорічну колекцію також вже можна бачити на нашому сайті, а також замовити в повному обсязі – з новими продуктами, новорічною подарунковою упаковкою.
До Нового року ми представимо ряд особливих продуктів:
- оновлений трюфель
- цукерки зі смаком мандарин-віскі
- різдвяний вінок з молочного шоколаду з цільними горіхами.
– Над чим ще працювали в поточному році?
– Цього року ми виконали колосальну роботу. Цифра 45 – це кількість нових SKU. Серед них нова колекція шоколаду Everyday без цукру, нові смаки карамелі, і звичайно ж, нова категорія товару – морозиво.
– Як просуваєте новинки?
– Завжди використовуємо інструмент розсилки по лояльним споживачам, інформаційні банери в соцмережах і на нашому сайті, а також розсилки для лідерів думок.
– Вже є стратегічні плани на 2021 рік?
– Як і кожен Новий рік, стратегічні плани накладаються на найактивніший період наших продажів, тому ми завжди займаємо активну і гнучку позицію складання планів.
– Чому вас навчив рік, що минає? Вже можете його якось резюмувати?
– Рік, що минає, навчив Spell бути відкритим до змін. Ми точно зрозуміли, що 90% успіху – це команда. Мабуть, це ми і винесемо як основну ідею року, що минає і цінність, яку варто посилювати в новому році.
Читайте також
Співзасновники Spell: ми перші, хто масштабує крафтове виробництво шоколаду в Україні