Олексій Баришніков, ТД SHIKO: Reima – це Apple у світі дитячого fashion-рітейлу

Олексій Баришніков, ТД SHIKO: Reima – це Apple у світі дитячого fashion-рітейлу

23.01.2020 08:15
  1461
Микола Маранчак

Власник ТД SHIKO Олексій Баришніков про результати роботи, розвиток Reima і Lassie в Україні, синергію на ринку і поставлені цілі.

Цей текст доступний також російською мовою

Фінський бренд Reima – провідний світовий експерт у виробництві функціонального дитячого одягу та взуття. В Україні мережу розвиває Торговий Дім SHIKO, який також стоїть за іншою популярною торговою маркою Lassie. На думку власника ТД SHIKO Олексія Баришнікова, активний спосіб життя – важлива частина щасливого дитинства. Саме її рітейлер називає ключовою місією компанії. Яким чином її реалізовують в Україні, на що роблять ставку і які цілі стоять перед ТД SHIKO – в матеріалі RAU.

– Перший магазин Reima в Україні почав свою роботу в 2016 році. Наскільки вдалося розвинути роздрібний напрямок ТД SHIKO за цей час?

– На даний момент в мережі магазинів Reima десять монобрендових торгових точок і дві – мультибрендові. Разом – 12 магазинів. Сім з них знаходяться в Києві в таких топових ТРЦ, як Ocean Plaza, Lavina Mall, SkyMall та інших. Ще п’ять працюють у Львові, Дніпрі, Одесі та Харкові. Ми постаралися зайти в усі міста-мільйонники країни.

– Наскільки стрімке розширення плануєте далі?

– Поки вирішили пригальмувати з відкриттям нових магазинів, переходимо до етапу зміцнення наших позицій на ринку. Хочемо оптимізувати процеси, щоб магазини були ще більш рентабельними.

– З чим пов’язане таке рішення?

– Протягом довгого часу ми були оптовою компанією, працювали тільки в B2B-сегменті. З початком кризи в топових торгових центрах почали з’являтися вільні площі, частина рітейлерів стали згортати або скорочувати бізнес. Ми вирішили скористатися цією можливістю. Наші фінські партнери – виробник Reima – надали нам кредити на запуск роздрібної мережі в Україні. Таким чином ми придбали нашого найбільшого клієнта – покупця в роздробі. Зараз хочемо стати ще більш клієнтоорієнтованими, комфортними і бажаними.

– З якими фінансовими результатами Reima в Україні завершила минулий рік?

– З року в рік у нас приблизно 15% приросту прибутку. Світова Reima щорічно продає близько 7 млн одиниць одягу. Ми, в свою чергу, хочемо до 2023 року подвоїти свій товарообіг.

– За рахунок чого плануєте цього досягти? 

– Головним чином за рахунок розвитку сегмента взуття. Минулого року ми взяли курс на те, щоб Reima більшою мірою став взуттєвим брендом. Поки що Reima у вітчизняного покупця насамперед асоціюється з технологічним одягом, тому вкладаємо значні інвестиції в посилення взуттєвого напрямку. Першою ластівкою стала поява нашої пропозиції в магазинах Intertop. Плануємо працювати також з іншими взуттєвими торговельними мережами. Крім того, будемо збільшувати кількість пропонованих SKU, як в преміум, так і в більш дешевому сегменті. Хочемо, щоб у нас було більше покупців з різним гаманцем.

– Яким чином плануєте їх залучати?

– Одяг і взуття Reima можна носити кілька сезонів, потім передати родичам або продати на OLX. За рахунок того, що моделі Reima довговічні, зменшується споживання ресурсів при догляді за ними: економиться вода, енергія, миючі засоби. Якщо розділити ціну, яку покупець заплатив, на час користування, то реальна сума вийде вдвічі меншою, ніж якщо придбати ноунейм-взуття не технологічного бренду.

Скандинавський шарм

– Що виділяє Reima серед інших дитячих fashion-брендів?

– Reima йде у фарватері всіх світових трендів. Найважливіший з них – ідея, щоб витрачати на одяг менше і тим самим економити ресурси. У виробництві Reima застосовується бамбук, який відводить вологу, і технології, що дозволяють, наприклад, куртку потім здати на переробку. Частина моделей проводиться з пластикових пляшок. Зараз молодь прагне бути екологічнішою. Всі технологічні продукти Reima розроблені з нетоксичних і безпечних матеріалів, що відповідають нормам і стандартам виробництва дитячого одягу.

– Якими принципами при виробництві одягу і взуття керується бренд?

– В першу чергу, прозорість – ми детально інформуємо покупця про призначення і властивості продукції, а також про те, як саме вона відповідає потребам дитячого організму. Ще один принцип: відсутність “підводних каменів” – ми представили по-справжньому широкий асортимент на всі пори року, планомірно впроваджуючи всілякі “зелені” рішення у виробництві. І, звичайно ж, пропонуємо неповторний скандинавський шарм, який ніколи не виходить з моди.

– Для якого віку розробляються колекції Reima?

– Вік обмежується лише розміром ноги – у Reima взуття тільки до 40 розміру. Цільова аудиторія – дитина з моменту, коли вона починає ходити і до 10-12 років. Ми знаємо, що діти люблять грати в різних місцях, тому для повсякденних забав на улюбленому майданчику або в парку існує Reima Play, для дітей старшого віку, які багато часу проводять в школі або на курсах, гуляють по місту, вивчають нові маршрути – Reima Urban, а для юних екстремалів різного віку – одяг Reima Active.

– Наскільки серйозна конкуренція в сегменті дитячого взуття в Україні?

– Вважаю за краще не використовувати слово “конкуренти”. Будь-які торгові мережі або бренди, які продають щось корисне, проголошують цінності, піклуються про навколишнє середовище, – це партнери або колеги. Ми всі робимо одну добру справу – взуваємо наших дітей. Разом ми домагаємося синергії, популяризуючи в суспільстві якісний продукт. Нашими конкурентами можуть бути тільки неякісні оператори і продавці контрафакту.

Reima назавжди

– З якими ще брендами, крім Reima, працює торговий дім SHIKO?

– У нас всього два бренди-флагмани. Другий – Lassie: торгова марка для тих, хто хоче мати такі ж технології, як у Reima, але дешевше. Колекції Lassie обмежені ростом дитини до 140 см і віком до 10 років дітей. Це спрощена Reima, але така ж якісна.

– Чи є флагман серед магазинів ТД SHIKO? Що його виділяє серед інших торгових точок?

– Ми вважаємо флагманом магазин Reima, який знаходиться в київському ТРЦ Ocean Plaza. У покупця, що потрапляє туди, складається відчуття, немов він потрапив у світ високих технологій. Reima – це Apple у світі дитячої fashion-індустрії.

– Торговий дім SHIKO займається також оптовою торгівлею. Яку частку від загального обсягу продажів у вас займає роздріб?

– Ми стрімко рухаємося до того, щоб рітейл приносив не менше половини від загального обсягу продажів. Вже зараз можемо зробити проміжний висновок, що вихід в роздріб був правильним рішенням. Наш успіх надихає нас і показав нашим клієнтам, що криза – не проблема, що можна успішно розвиватися в будь-яких умовах.

– Чи є у SHIKO онлайн-напрямок B2C?

– Так, намагаємося крокувати в ногу з часом. У нас є офіційний інтернет-магазин Reima в Україні. Важлива його складова – максимальний асортимент товарів і точна відповідність всім цінам: як в наших оффлайн-магазинах, так і на маркетплейсах Rozetka, Kasta та інших. Ми дозволяємо нашим партнерам більше заробляти, але при цьому ніколи не демпінгуємо.

– Що можна очікувати від ваших магазинів і брендів в новому сезоні?

– У фінського бренду Reima є прислів’я: “готуйся до осені і зими з літа”. До наступаючого сезону завжди потрібно готуватися заздалегідь. У новій колекції моделі взуття білого кольору, які не бояться бруду і води, ще більше натуральної мериносової вовни в складі виробів, незамінні функціональні “фішки”. Ті, хто знайомиться з технологічним і функціональним дитячим одягом і взуттям Reima і Lassie вперше, залишаються нашими клієнтами вже назавжди. Сподіваємося зберігати і підтримувати дану тенденцію і далі.

Читайте також

Финляндия в Украине: как украинский бизнесмен развивает сеть финского бренда Reima


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку