СЕО Watsons Томаш Вроблєвскі: Щоб робити успішний бізнес потрібно бути оптимістом

СЕО Watsons Томаш Вроблєвскі: Щоб робити успішний бізнес потрібно бути оптимістом

14.12.2017 09:00
  1952
Виктор Нагорский

Генеральний директор мережі магазинів Watsons Томаш Вроблєвскі про перспективні формати торгівлі, вплив міжнародних компаній на ринок і нинішній потенціал України.

Минулого тижня в Києві відбувся найбільший в Україні підсумковий саміт індустрії рітейлу і девелопменту – Retail & Development Business Summit 2017, учасниками якого стали понад 450 топ-менеджерів і власників компаній. Серед них був і Томаш Вроблєвскі, директор компанії ДЦ Україна, що розвиває мережу магазинів Watsons в країні. В ході панельної дискусії, присвяченій досвіду та планам розвитку міжнародних компаній, він розповів про законодавчі обмеження, які стримують розвиток бізнесу в країні, нинішні умови ведення бізнесу і потенціал України, а також про перспективні формати торгівлі і неминучу смерть стріт-рітейлу.

Про вплив міжнародних компаній на ринок

Міжнародні компанії приносять на ринок передовий досвід і кращі практики, які потім можуть використовувати українські компанії. Як правило, міжнародні гравці – це лідери з точки зору технологій, нових рішень, мультиканального і клієнтських підходів. У них є досвід розвитку бізнесу на абсолютно різних ринках – в Америці, Азії, Європі. Завдяки їх приходу в країну українські компанії можуть вчитися і рости. Тому велика кількість міжнародних компаній – це величезна перевага для всього ринку.

На жаль, зараз в Україні відсутня дуже важлива для розвитку міжнародних компаній умова – рівні для всіх можливості ведення бізнесу.

Десять років тому до нас прийшла податкова і сказала, що ми не дотримуємося касової дисципліни. Знаєте чому? Тому що у нас в чеку не було написано «роздрібний магазин». За це нам нарахували штраф $25 млн. Це не нормально.

Присутність зарубіжних гравців на ринку може вдосконалити його і зробити краще, а також підвищити рівень місцевих компаній. Завдяки цьому український бізнес матиме більший потенціал виходу на інші ринки.

Про важливість оптимізму та потенціал України

Мені здається, що часом ми надто песимістичні. Адже щоб робити успішний бізнес потрібно бути оптимістом. Наша компанія зайшла на український ринок десять років тому і тоді умови для розвитку рітейлу були набагато гіршими, ніж зараз. Торгових центрів майже не було, а в тих, що були, орендні ставки знаходилися на космічному рівні. При цьому договори оренди укладались всього на рік, і нам доводилося постійно пояснювати девелоперам, що на таких умовах бізнес вести не можна. Зараз я можу сказати, що нам вдалося змінити ситуацію.

Домогтися нинішніх результатів допомогли наполегливість і впевненість в тому, що Україну можна змінити. Ця впевненість і оптимізм допомагають і іншим компаніям виходити в країну і успішно тут розвиватися.

Україна має великий потенціал. Якщо щиро в це вірити, то нам буде легше переконати власників бізнесу в доцільності вкладень, мінімальності ризиків і швидкому поверненні інвестицій. Так, Україні не вдалося просунутися вперед так, як це вдалося Польщі за останні 20 років. Тому зараз потенціал України в рази більше. І цей потенціал багато компаній можуть використовувати за умови, що вони вірять в цю країну і не бояться в неї інвестувати.

Томаш Вроблевски

Про законодавчі обмеження і роль бізнесу в їх усуненні

Наприклад, попередня влада вирішила, що аптека не може розташовуватися на другому поверсі. Я не розумію, на яких підставах робляться такі обмеження. Можливо, ці бар’єри створювалися під певних людей. Але я точно знаю, що ці бар’єри треба прибирати.

В Україні існує дуже багато законодавчих обмежень, які стримують розвиток бізнесу. Подібних обмежень немає ніде, в тому числі – і в Польщі.

Розумію, що нинішня влада може навіть не знати про існування подібних обмежень, так як ці закони приймалися до неї. Але це не повинно бути виправданням. Держава повинна визнати, що в минулому були допущені деякі помилки, що закон неправильний і його треба скасувати. У свою чергу бізнес повинен звернути увагу держави на проблеми. Ми повинні постійно нагадувати про неї, тому що замість нас цього ніхто не зробить. Інакше ніяких змін в країні не буде.

Про гнучкість і перспективні формати торгівлі

Десять років тому, коли якісних ТРЦ в Україні практично не було, вся торгівля відбувалася в стріт-рітейлі. Але основний стріт-рітейл помре. У цьому немає нічого страшного – це закономірна еволюція рітейлу, і чим більше сучасних торгових центрів буде відкриватися, тим більше людей будуть користуватися цим форматом торгівлі.

Watsons

Україна – не Америка, де вже зараз торгові центри закриваються через тиск e-commerce. В Україні відкриється ще дуже багато ТРЦ, перш ніж подібна тенденція проявиться тут. У цієї форми торгівлі все ще дуже великий потенціал.

Що стосується компанії Watsons, то ми успішно працюємо у всіх форматах – будь-то ТРЦ, стріт-рітейл, або магазин біля дому.

Ми продаємо товари повсякденного попиту і у нас всі форми рітейлу робочі та прибуткові, просто в різних форматах повинна бути різна пропозиція. Тому у нас існує сегментація магазинів за асортиментом в залежності від потреб клієнтів при здійсненні покупок, а також – розташування.

Звичайно, в різних форматах різний рівень рентабельності, але в кожному з магазинів присутній той асортимент, який відповідає потребам цільової аудиторії. Ми розуміємо, що деякі формати короткострокові, так як з розвитком купівельної спроможності і відкриттям нових торгових центрів вони будуть закриватися. Але поки вони роблять нам хороший товарообіг і прибуток. Завдяки тому, що ми можемо успішно працювати на різних локаціях, у нас є перевага перед іншими компаніями.

Читайте також –

Онлайн-drogerie по-українськи: як працює інтернет-магазин Watsons (ОНОВЛЕНО)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку