Маріанна Самсонова, Usupso та O!Some: Плануємо провести ребрендинг всіх магазинів до вересня 2023 року

Маріанна Самсонова, Usupso та O!Some: Плануємо провести ребрендинг всіх магазинів до вересня 2023 року

14.12.2022 09:00
  1612
Микола Маранчак

Співвласниця та CEO українських мереж Usupso та O!Some про співпрацю з брендами made in Ukraine, завершення конфлікту із Miniso, ребрендинг мережі Usupso та підсумки року.

Перший магазин токійського бренду Usupso відкрився в Україні у 2017 році й за п’ять років мережа зросла до 37 магазинів. В інтерв’ю RAU співвласниця та CEO української мережі Маріанна Самсонова розповіла про ребрендинг і новий формат O!Some, як мережа працює в умовах відключення електроенергії, як вирішує проблеми логістики з Далекого Сходу та результати, з якими завершує поточний рік.

– За який період плануєте провести ребрендинг усіх магазинів?

– Процес ребрендингу потребує чимало часу та зусиль команди. Ми хочемо зробити все в комфортному темпі, тому ми плануємо досить плавний перехід впродовж 2023 року. Першим етапом буде ребрендинг онлайн, а с січня 2023-го – офлайн. Сподіваємось закінчити цей процес до вересня 2023-го.

– Наскільки зміниться товарна пропозиція в магазинах після цього?

– Ми вже експериментуємо з новою категорією «Одяг». Розробили колекцію стильних худі та джогерів з азійською тематикою, і вже бачимо великий попит серед покупців на них. В O!Some плануємо дійти до 20% продажів категорії «Одяг» від загального товарообігу. Також плануємо розширення асортименту в категорії доглядової косметики для підлітків.

–  Які ще зміни, крім айдентики і асортименту, чекають на мережу?

– Змінюється концепт, філософія та позиціювання. Ви знаєте, для мене Usupso ­– це зрілий бренд, якому досить важко бути гнучким як зовнішньо, так і в середині бізнес-процесів. А O!Some – азійський блазень-шукач. Йому властива самоіронія, емоційний інтелект. «Живемо один раз» – як життєве кредо. Він привертає увагу, вносить хаос, як спосіб постійно бути різним. Він обожнює незвичайність, життя без кордонів та незалежність.

Цей характер відображається в концепції «Перший азійській мультибренд». Ми порушуємо кордони монобренда, щоб максимально наповнити асортимент цікавими товарами з Кореї, Японії та Китаю.

– Які інвестиції потрібні для оновлення однієї торгової точки?

– При створенні концепту O!Some ми враховували фінансове обґрунтування кожної статті витрат. Нам важлива не тільки зовнішня обгортка, а й економічна доцільність. При формуванні бюджету на ребрендинг ми вирішували дві задачі:

  • Забезпечити окупність інвестицій в діючих магазинах до трьох місяців
  • Зменшити інвестиції у відкриття нових локацій для майбутніх франчайзі.

Кожний магазин ми прораховуємо окремо, тому неможливо назвати точну суму інвестицій.

– Чи можна конфлікт із Miniso на цьому вважати завершеним?

– Відверто кажучи, я вважаю конфлікт з Miniso завершеним вже 24 лютого цього року. Вони не хотіли, щоби ми працювали в Україні, але самі 9 місяців не здійснювали господарську діяльність, а це означає, що вони не допомагали своєю роботою орендодавцям, співробітникам, не сплачували податки тощо. Ми вже перемогли емоційно, залишилося завершити судовий процес юридично.

– Влітку ви запустили співпрацю з брендами made in Ukraine. З ким наразі співпрацюєте і які результати можете відмітити? Це буде постійній проект?

– Я досі вважаю, що це було найкрутішим рішенням. У результаті цієї співпраці виграють обидві сторони. Ми продовжуємо успішну співпрацю с усіма постачальниками: Mermade, Tatooshka, Dobroznak, Gifty та іншими.

– Як при всьому цьому змінюється інтернет-магазин?

– Ми вже запустили новий сайт osome.ua, він повністю відображає айдентику і характер бренду. Я не спеціаліст по технічній частині, але знаю, що він буде більш сучасним, ніж був usupso.com.ua.

– З якими результатами завершуєте поточний рік? Чи вдалося вберегти всю мережу, скільки магазинів відкрили, чого вдалося досягти?

– Цей рік надзвичайно складний для нас. Чесно кажучи, іноді мені хотілося опустити руки, але відповідальність за економічний фронт завжди мотивувала йти далі незважаючи ні на що. У серпні ми відкрили новий магазин в Чернігові, в жовтні – в Одесі, а в листопаді – ще один у Києві. На поточний час працюємо над відкриттям ще трьох магазинів, сподіваюсь, що найближчим часом оголосимо про їх відкриття.

Нажаль, через воєнні дії ми втратили наш магазин у Херсоні. Як тільки ТРЦ Fabrika відбудується, ми обов’язково повернемось у Херсон. Також ми тимчасово закрили магазини у Дніпрі, а решту магазинів вдалося зберегти.

– Як мережа працює в умовах відключення електроенергії? З якими проблемами у зв’язку із цим стикаєтеся?

– 90% наших локацій розташовані у торгівельних центрах, тому ми цілком залежимо від ситуації в ТРЦ. Вдячна кожному орендодавцю, який в досить короткий термін забезпечує генераторами та створює умови для роботи. Для чотирьох магазинів формату «стріт» плануємо встановлювати окремі генератори.

Я була у Києві в перший день блекауту, це було жахливо. Заїхала до магазину на вул. Сагайдачного та побачила, як наші дівчатка розмістили лампи на стелажах, щоб хоч якось висвітлити торговий зал, і коли до нас заходили покупці, вони щиро раділи, що ми працюємо навіть у таких умовах.

– Чи готові ви відкривати нові магазини, якщо будуть локації, які для цього підходять? Які умови ви розглядаєте?

– Так, звісно. Я вважаю, що якщо рітейл не розвивається – він вмирає. У нас були задачі по Києву, які ми виконали на 100%. В наступному році плануємо охопити нові регіони, в яких ще не було Usupso і відкривати там O!Some.

При виборі локації в першу чергу звертаю увагу на стан приміщення. З метою зменшення інвестицій на відкриття, ми поки не розглядаємо приміщення «після будівельників». Також нам важливі умови по оренді на воєнний час, а саме – відсоток від товарообігу та компенсація операційних витрат.

– Як вирішуєте питання поставки товарів? Чи вдалося відновити логістику у повному обсязі?

– До появи рітейлу в моєму житті, я працювала в логістичному бізнесі, який став незмінним партнером нашої мережі з моменту виникнення ідеї про її створення. Компанія Fialan знайшла оптимальне рішення з порятунку наших вантажів, які були в дорозі, коли почалася війна, а зараз вони організують комфортну логістику через європейські порти.

– Як ви скорегували плани розвитку торгової мережі на 2023 рік?

– 2023 рік буде присвячений ребрендингу та розвитку франчайзингового напрямку O!Some. Останні три роки навчили нас бути дуже гнучкими, та змінювати плани в залежності від зовнішніх ситуацій, тому, на 100% я впевнена лише в одному – що ми точно адаптуємося та продовжимо розвиватися.

Читайте також

Маріанна Самсонова, Usupso та O!Some: Ніколи не думала, що скажу це, але – дякую локдаунам


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку