Руслан Шостак, Varus і EVA: У 2017 фінансовому році чистий дохід EVA зріс на 36%

Руслан Шостак, Varus і EVA: У 2017 фінансовому році чистий дохід EVA зріс на 36%

18.06.2018 08:15
  1972
Іван Зайцев

Співвласник однієї з найбільших продуктових мереж України Varus і лідера вітчизняного сегмента drogerie EVA про початок бізнесу, принципи управління та роботу над помилками.

У журналі Новое время №22 від 14 червня опубліковано інтерв’ю з співвласником мереж Varus і EVA Русланом Шостаком. RAU підготувала скорочену версію матеріалу.

– Розкажіть про рішення заснувати свій бізнес.

– Розуміння, що я хочу займатися бізнесом, прийшло в 19 років, коли я навчався на 2-му курсі Дніпропетровської будівельної академії. Перші кроки в цьому напрямку були зроблені ще в старших класах школи, потім під час навчання в інституті у мене виходило поєднувати навчання та заробляння грошей. Пробував себе в різних темах, перевіряв, що працює, а що – ні, що затребуване на ринку.

– З яким труднощами стикалися?

– У книзі «Генії та аутсайдери» Малкольм Гладуелл дає формулу «10 000 годин = успіх». Будь-яка людина може стати №1 у своїй справі, якщо присвятить їй 10 000 годин. Труднощі є на шляху будь-якого бізнесу. Важливо розуміти, що шлях до вершини – це величезна праця й неймовірні зусилля. Щоденна віддача всього себе цілком своїй справі.

Необхідно щодня працювати, удосконалюватися і рухатися вперед. Причому це правило діє в будь-якій області нашої життя, не тільки в бізнесі.

– Якщо щось не виходить, що радите робити?

– Спробувати ще раз. В першу чергу проаналізувати, чому не виходить, виправити помилки і рухатися далі.

– Як сприймаєте промахи – свої та команди?

– Помилки аналізуємо, розбираємося, робимо висновки. Якщо вдалося попрацювати над помилками, зрозуміти їх першопричини – це вже перемога. Не помиляється той, хто нічого не робить і ні до чого не прагне. Якщо помилки ненавмисні, зроблені не по дурості, а, наприклад, через відсутність досвіду або в зв’язку з обставинами – то це важлива частина навчання.

– Як підбираєте персонал в команду?

– Головний критерій – чи готова людина жити твоїм ритмом, цінностями, ідеями, ідеалами. Чи готова розділяти з тобою успіхи та невдачі. Це правило спрацьовує незалежно від того, обираєш ти колегу по роботі, партнера або друга.

З більшою частиною топ-менеджерів я зустрічаюся особисто перед тим, як взяти їх в штат, намагаюся краще пізнати людину.

– Які якості цінуєте в людях, які вас оточують?

– В першу чергу, працьовитість. По-друге, здатність до навчання та бажання схоплювати нальоту. Третє – порядність. Не завжди такий порядок, але це три основні елементи.

– Як влаштовано управління компанією: віддаєте перевагу особистому керуванню або делегуєте повноваження?

– Над кожним проектом працюють топ-менеджери зі своєю командою. Вони досить автономні та самостійні в ухваленні більшої частини рішень. Я довіряю і делегую, тому що повністю впевнений в цих людях.

– Чи вдається вам утримати work-life баланс?

– Бізнес – свого роду жертва. Коли ми займаємося тим, що любимо, то віддаємо себе цілком, і завжди є плата. Наприклад, час. Я люблю свою справу, тому приділяю їй досить багато особистого часу, залишаючи все інше «на потім». Навіщо заводити захоплення, якщо те, чим ти займаєшся, приносить справжнє задоволення?

– EVA на ринку вже 16 років. Як вдається весь цей час утримувати лідируючі позиції?

– У нас дуже працьовита команда, багато часу приділяємо стратегії та плануванню. Намагаємося все планувати, наскільки це можливо в українських реаліях. Хотілося б планувати в більш довгостроковій перспективі – 10 або 15 років, але зараз ми розуміємо, що складно бачити горизонти далі 3-5 років.

– Які показники у EVA на даний момент?

– Останні 10 років ми виділяємо багато ресурсів на зростання і якість бізнесу – у нас 100% покриття присутності в кожній області України. У своєму сегменті у EVA найвищий товарообіг, найбільша кількість магазинів.

У 2017 фінансовому році зростання чистого доходу склав 36%.

– Назвіть саму пам’ятну подію, яка сталася за ці роки з мережею EVA?

– Криза 2009 року. Це був дуже важливий і переломний момент в житті компанії. Це був важкий період, але ми змогли перебудуватися, і зосередитися на більш конкретних цілях. Уже в 2010 році ми повернули всі показники і стали заробляти більше, ніж до кризи. По суті, у нас щороку важливий і переломний. Ми ставимо нові цілі та досягаємо їх.

– Розкажіть детальніше про розміщення облігацій. Чому вирішили провести розміщення саме зараз?

– У нас хороші фінансові показники, і ми хочемо використовувати різні фінансові інструменти, щоб нас знали не тільки на ринку банківського кредитування, а й в більш широких колах. Для компанії це не перший досвід розміщення, зараз до публічного розміщення пропонується вже п’ятий випуск. Попередній четвертий був успішно розміщений в квітні 2014 року, обертався на ринку протягом трьох років і повністю погашений в квітні 2017-го.

– Які головні завдання стоять перед компанією в найближчі п’ять років?

– Щорічно плануємо відкривати по 150-200 нових магазинів і розширювати мережу. Дуже активно займаємося власними торговими марками. Їх показник в товарообігу близько 30%, плануємо довести його протягом декількох років до 40%. Ще один пріоритет на найближчі кілька років – e-commerce.

– І на останок. Які три поради дали б собі в 18 років?

– Перша – завжди вчитися та ніколи не зупинятися. Вчитися та намагатися вчити всіх, хто поруч з тобою, і з ким ти збираєшся йти далі.

Друга – правильно вибирати партнерів. Це все коло, хто поруч з тобою. Не тільки фінансові та бізнес-партнери, а й колеги по роботі, топ-менеджери.

Третя – берегти час. Це найцінніше в нашому житті. Берегти з точки зору встигати якомога більше за одну одиницю часу. Тоді ти розсуваєш рамки і виходиш за межі можливого.

Джерело: Новое время

Читайте також –

Сергій Дружук, ПАККО Холдинг: Криза зрівнює можливості – перемагає той, хто не здається


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку