Головна > Новини > Новини партнерів > Ростислав Кісіль, MEEST: Уроки коронакризи для бізнесу
Ростислав Кісіль, MEEST: Уроки коронакризи для бізнесу

Ростислав Кісіль, MEEST: Уроки коронакризи для бізнесу

Президент корпорації Meest Ростислав Кісіль вважає, що основними викликами, пов’язаними з коронакризою, були різке збільшення об’ємів відправлень з інтернет-магазинів, а також впровадження нових умов праці та обслуговування клієнтів, покликаних забезпечити максимальну безпеку для них.

Читайте українською

Про головні виклики коронакризи

Meest – компанія, яка спеціалізується на наданні високотехнологічних сервісних послуг в сфері поштової логістики, торгівлі, а також грошових переказах. На момент початку пандемії ми були одні з небагатьох на українському ринку, хто мав досвід і відпрацьовані бізнес-процеси в сфері обслуговування онлайн-торгівлі, в тому числі мали налагоджені та перевірені ланцюжки доставки інтернет-замовлень в Україну зі всього світу. В цьому плані карантин не відкрив для нас чогось нового.

З іншого боку, ні ми, ні наші конкуренти, не могли спрогнозувати такого різкого і значного збільшення об’ємів інтернет-торгівлі. І саме це для нас стало головним викликом, на який ми зуміли дати адекватну відповідь. В період карантину значно зріс попит на наші проекти по доставці онлайн-покупок з Європи, Китаю та США (mymeest.com). Кількості посилок з електронної комерції, доставлених Meest, у квітні в порівнянні з березнем виросла на 45%. Також доставка відправлень до поштоматів Meest зросла близько на 40%, тобто наші клієнти визнали такий спосіб отримання посилок одним з найбільш безпечних.

В цій ситуації, у зв’язку з ростом онлайн-торгівлі, та відповідно, об’ємами відправлень, ми активно збільшуємо кількість кур’єрів та працівників складу. Рекрутинг відбувається безперервно. Відбулась також певна реструктуризація кадрів, яка була пов’язана виключно з потребою у працівниках з кращими навиками, здатних бути ефективними та гнучкими у період всесвітньої кризи.

Інший важливий виклик для мене особисто і для всіх членів нашої команди – це необхідність швидкого і адекватного забезпечення максимальної безпеки для співробітників і клієнтів. В реальності це означало розроблення нових процедур і вироблення рекомендацій щодо роботи в умовах пандемії для всіх наших підрозділів. Ми з цим справились успішно, отож жодний наш підрозділ не зупинявся ні на хвилину.

Криза – шанс для розвитку і росту, важливо його не упустити

Гнучкість і готовність до змін – важлива риса успішного сучасного бізнесу. Тому, на мою думку, тут варто говорити не про оптимізацію, а про розвиток і модернізацію бізнес-процесів.

У планах нашої компанії багато нових проектів та нововведень. Криза хіба що змусила нас переглянути в бік відтермінування впровадження деяких з них, адже ми розуміємо, що стрімкий ріст сегменту інтернет-торгівлі не компенсує втрати, які зазнала роздрібна торгівля у зв’язку з падінням споживчого попиту.

З іншого боку, додатковий попит на наші послуги підштовхнув нас до пришвидшеного запуску проектів, які розроблялись на перспективу. Наприклад, це власна авіадоставка комерційних вантажів з Китаю: з Пекіну та Гуанчжоу. Для українців у США і Канаді ми створили портал giftsforukraine.com, на якому можна допомоги рідним під час карантину, замовивши продуктові та побутові набори з доставкою у будь-який куточок України.

Також оновили мобільний додаток myMeest, оптимізувавши функцію організації доставки онлайн-покупок зі США. Зараз підключаємо до нього європейські країни. У Польщі розширили мережу доставки посилок до України (paczkadoukrainy.pl) до 20 000 пунктів , щоб українцям, які там працюють і живуть, було зручніше надіслати посилки рідним та близьким, які залишились в Україні. Також ми додали нові країни у наш онлайн-сервіс грошових переказів в Україну Perekaz24.eu і тепер з його допомогою можна надіслати гроші в Україну зі всіх країн Європейського Союзу та Ізраїлю.

Всі ці проекти Meest продовжить розвивати після зняття карантинних обмежень, оскільки наша задача – покращувати сервіс та розширяти клієнтський досвід наших споживачів.

Про основні тенденції розвитку ринку поштово-логістичних послуг внаслідок кризи

Попри погіршення економічної ситуації внаслідок пандемії ми спостерігаємо бурхливе зростання сегменту онлайн-шопінгу і, відповідно, зростання відправлень з інтернет-магазинів по всьому світу. Карантин дозволив споживачам відчути зручність онлайн-шопінгу, а рітейлери зуміли мобілізуватись та оперативно перелаштувати роботу на онлайн-напрямок.

Поштомати або відділення на заправках, у аптеках тощо будуть ставати все більш популярними з огляду на безпеку та економію часу наших клієнтів. Вже можна помітити зміни у структурі посилок через зміну споживацького попиту: зростає сегмент доставки продуктів, косметики, предметів медичного захисту, а доставка одягу та взуття скорочується. Якщо ринок росте, то у нас є тільки один шлях – рости і розвиватись разом з ним.

Українському бізнесу необхідно глибше інтегруватись в європейський економічний простір

Через пандемію український бізнес зазнав величезного удару. На жаль, велика частина підприємств, особливо малих і середніх, не зможуть відновити свою діяльність. Наша держава, на відміну від розвинутих держав, не має можливостей фінансово підтримати всіх, хто цього потребує. Тому важливо, щоб стратегія її дій в умовах кризи була максимально зрозумілою і передбачуваною для бізнеса. Для українського бізнесу в умовах скорочення попиту на внутрішньому ринку важливий вільний вихід на зовнішні ринки. Адже українська продукція є конкурентоспроможною в багатьох сферах. Важливо, щоб курс України на інтеграцію в Європейський економічний простір, вільний обмін товарами, послугами та робочою силою залишався незмінним.

Це пов’язано також з тим, що європейський бізнес внаслідок пандемії усвідомив глобальні ризики своєї суттєвої залежності від розміщення виробництва в Азії. Європейці вже зараз говорять про повернення до більш самодостатніх моделей економічного розвитку та шукають альтернативи для розміщення своїх підприємств, географічно ближче до них.

Другий важливий момент, який жваво ними обговорюється: це ненадійність довгих логістичних ланцюжків. Пандемія засвідчила, що вони в екстремальних ситуаціях легко рвуться, катастрофічно падає якість та надійність в їхній роботі.

З огляду на ці моменти, Україна в планах європейського бізнесу може стати важливим фокусом. У нас є все: площі, кваліфікована робоча сила, фахівці, розвинута логістична структура. Важливо, додати політичну волю та рішучість керівництва нашої держави, бо без такої підтримки піднімати українську економіку та бізнес буде важко.

Читайте також –

Ростислав Кісіль, засновник глобальної групи компаній Meest: Втілимо світовий досвід в українських реаліях

Про автора