П’ять фактів про покупців, які рітейлери не знають
Колонка засновниці бренду SWEETBOX, консультанта по поведінковому маркетингу Олени Станаевой про те, як залучити й утримати покупців.
Усі рітейлери постійно придумують все нові і нові способи зацікавити споживачів. При цьому про багато факторів і поведінкових реакціях людей, які зайшли до магазину, самі бізнесмени знають небагато. Грамотне використання матриць поведінки покупців дозволяє залучити до бренду нових і утримати старих споживачів. Засновниця бренду SWEETBOX Олена Станаєва підготувала для RAU колонку, в якій розповіла деякі факти про споживачів, які рітейлери часто не знаю. поведінка покупців
50% покупців не пам’ятають, що вони тільки що купили
Дивовижний факт відкрив американський підприємець в ході свого дослідження. Протягом тижня на виході з торгового центру він опитував людей, які несли продукти до своїх машин. Він просив перерахувати все, що вони тільки що купили і несли в руках. З’ясувалося, що лише 50% покупців змогли назвати 85% своїх покупок. Що ж виходить? Інша половина робить так багато імпульсних покупок? Їх щотижневі списки продуктів настільки різняться?! поведінка покупців
Рівень тестостерону в крові безпосередньо впливає на здатність розпізнавати відтінки
Нейрофізіологи довели, що люди з підвищеним рівнем тестостерону не здатні вловлювати відтінки кольорів, а розпізнають лише контрастні кольори. Тобто якщо цільова аудиторія магазину – альфа-самці або владні жінки-кар’єристки, не варто вигадувати в півтонах, користуйтеся базової палітрою кольорів. У той же час, якщо магазин орієнтований на творчу аудиторію, їх увагу та інтерес якраз можна буде завоювати грою відтінків.
Знак валюти лякає більше, ніж сума поведінка покупців
Помічено, що якщо на цінниках вказувати після суми символ валюти – це буде відлякувати покупця. Залишайте «голі» цифри, так в підсвідомості клієнта вони не будуть мати прямий зв’язок з витратами, а будуть носити більш умовний, віртуальний характер і не стануть перешкодою на шляху до покупки. Якщо ж зовсім відмовитися від знака валюти не дозволяють стандарти, намагайтеся зробити його мінімально помітним.
Порядок на полицях – не завжди запорука успіху
Всі ми знаємо, наскільки акуратно розставлені товар на полицях продуктових або господарських магазинів полегшують покупцеві пошук конкретного товару, а отже – і збільшує кількість продажів. Однак для рітейлерів чоловічого одягу, особливо в сегменті мас-маркет надмірний порядок стає фактором, що відлякує. Після численних досліджень поведінки чоловіків в магазинах, маркетологи виявили цікаву особливість. Більшість чоловіків, заходячи в магазин одягу, відразу направляються в дальній зал – відділ розпродажів. Але якщо там весь одяг складений в ідеальні стопочки, швидко проходять по залу і прямують до виходу. У чоловіків присутній страх порушити гармонію цього простору і не зуміти скласти все як було. Тому, якщо вони не впевнені, потрібна їм річ чи ні, вони не стануть ризикувати своїм «репутацією» і не будуть розгортати товар, щоб гарно роздивитись його. Так що залишайте легкий хаос на полицях, дайте чоловікам відчути себе як вдома.
Щоб продати більше корисних продуктів – розташовуйте їх ліворуч
Нейромаркетологі виявили цікаву поведінкову особливість: якщо в меню ресторанів салати та інші «здорові» страви розташувати зліва, то відсоток їх замовлень істотно зросте. При цьому кількість замовлень смажених відбивних і картоплі фрі не змінюється, куди б їх не ховали.
Є безліч версій, що впливає на це. Як наприклад, в нашій культурі ми сприймаємо інформацію зліва направо, і підсвідомо дані сприймаються по наростаючій: від меншого до більшого. Відповідно те, що знаходиться зліва – видається нам чимось несуттєвим, малозначущими, легким. І ми готові замовити кілька позицій з такого «незначного списку», поки не доберемося до заповітних стейків з кров’ю. У той же час, якщо корисні страви будуть розташовані в кінці меню, тобто в правій його частині, то клієнт, вибравши основне блюдо, їм же і обмежиться.
Автор – Олена Станаева
Читайте також –
Покупці, які їдять в ТРЦ, купують на 25% більше – дослідження