Продавець світла: як Епіцентр впроваджує інноваційний формат Студії Світла

Продавець світла: як Епіцентр впроваджує інноваційний формат Студії Світла

22.11.2021 08:30
  2761
rau

Директор напрямку «Електротехніка» в мережі Епіцентр про впровадження нового формату shop in shop, динаміку зростання продажів та подальші плани розвитку напрямку.

Цей матеріал доступний російською мовою

Мережа торговельних центрів Епіцентр – безумовний лідер українського ринку рітейлу та одна з небагатьох українських компаній, яка продовжує інвестувати в розвиток навіть в період пандемії COVID-19. Попри економічний спад та загальну невизначеність, компанія не тільки відкриває нові торговельні центри, але й реформатує діючі об’єкти та впроваджує інноваційні формати shop in shop. Одним з таких форматів стала «Студія Світла», яку Епіцентр відкрив у відділі «Електротехніка». В ексклюзивному інтерв’ю для RAU керівник напрямку Ангеліна Бурлакова докладно розповіла про впровадження нового концепту, зростання продажів в офлайн та онлайн-каналах, вплив пандемії на бізнес та подальші плани розвитку. 

– З чого розпочинався напрямок «Електротехніка» в мережі Епіцентр та що він являє собою сьогодні?

– Свого часу відділ «Електротехніка» розпочинався з трьох співробітників, які закладали фундамент для подальшого розвитку направлення. Відтоді відділ постійно зростав і розвивався, додавалися нові товарні групи та цілі категорії. Зараз до структури направлення «Електротехніка» входять три великі департаменти: «Декоративне освітлення», «Промислове і садово-паркове освітлення» та «Електромонтажне устаткування». Загальна площа відділів по мережі торговельних центрів Епіцентр – близько 60 000 кв. м.

– Наскільки суттєво вплинула на показники вашої роботи коронакриза та її наслідки? Чи очікуєте падіння продажів внаслідок нових карантинних обмежень в 2021 році?

– Світ більше не буде таким, як раніше. Пандемія COVID-19 зробила ці слова неофіційним гаслом 2020 року, адже коронавірус справді змусив нас жити за новими правилами та в новій реальності. Незважаючи на складні часи, плануємо зберегти позитивну динаміку зростання в 14-15% і будемо застосовувати всі наявні інструменти для її досягнення та збільшення.

Пандемія значно пришвидшила розвиток українського e-commerce. За минулий рік онлайн-продажі у відділі зросли більш ніж удвічі у порівнянні з 2019 роком.

В період локдаунів плануємо подальше нарощення показників реалізації в онлайн-каналі за рахунок розширення асортименту, покращення якості обслуговування покупців та ексклюзивних пропозицій. Впевнена, що ми маємо значний потенціал для подальшого збільшення частки онлайн-торгівлі.

– Чи вплинула пандемія коронавірусу на ланцюжки постачань?

– Так, пандемія внесла серйозні корективи в процес логістики та своєчасної доставки товарів. Розуміючи всі ризики, ми своєчасно почали роботу з нарощення складських запасів за рахунок підписання контрактів з новими партнерами та збільшення об’ємів поставок від діючих. Зараз активно напрацьовуємо варіанти постачання декоративного освітлення з Туреччини та Польщі. Через коронакризу та подорожчання логістики везти певні групи товарів з Китаю стає економічно недоцільно. Натомість турецькі та польські виробники вже давно добре себе зарекомендували та зайняли лідерські позиції на українському ринку електромонтажного обладнання, фурнітури. Зараз ми бачимо потенціал в співпраці та нарощенні частки в декоративному освітленні. Особливу увагу приділяємо розвитку співпраці з українськими виробниками, активно співпрацюємо у розвитку власних торгових марок.

– Як розвиваєте власні торгові марки та яка їх частка в оберті направлення?

– Напрямок «Електротехніка» не брендозалежний, тому розвиток власних торгових марок є цілком логічним шляхом збільшення ефективності бізнесу. В наш портфель ВТМ входять такі торгові марки, як UP!, Expert, Accento lighting та інші. В основному це товари економ-сегменту, проте зараз ми розробили та виводимо ще дві торгові марки, які стануть нашими першими ВТМ в ціновій категорії «середній/середній плюс» – Viо Concept та Luna Home. Частка ВТМ в продажах відділу складає близько 20%, проте ми бачимо потенціал для її зростання та розвитку.

– Які категорії товарів займають найбільшу частку в продажах відділу?

– Найбільшу частку в оберті займає департамент «Декоративне освітлення» – 40%. Приблизно чверть товарообігу припадає на товари, що відносяться до промислового та офісного освітлення. Значну частину продажів приносить електромонтажне устаткування – 36%. Ми активно розвиваємо цей департамент: розширили асортимент, додали нові товарні групи (в тому числі системи «Розумний дім»), самостійно розробили зручну для покупця вітрину. Вона дозволяє доторкнутися до кожного вимикача, відчути текстуру поверхні, почути звук при вмиканні та самостійно взяти необхідний товар з полиці, не залучаючи продавця-консультанта.

– У 2020 році ви розпочали розвиток нового формату shop in shop – Студія Світла. Чому прийняли рішення провести зміни у відділі?

– В своїй роботі ми намагаємося створювати тенденції, йти в ногу з модою і дизайном, виконувати вимоги покупців та цінувати простоту. Прагнемо враховувати думку споживачів, коли створюємо світлові рішення для будь-яких життєвих просторів. Тож наші продукти «адаптовані» під покупців. Це стосується і нашого нового формату Студія Світла, який також відповідає сучасним тенденціям в моді та дизайні. У ньому представлено максимально повний спектр декоративного освітлення: класичні люстри, точкові світильники, бра, торшери, магнітні трекові системи та багато іншого. При цьому відбувається постійне оновлення асортименту – до 40% на рік. Також в Студії Світла було розроблено та впроваджено нове обладнання, нові інноваційні та зручні вітрини. Основними ідеями стали акцент на товарі, зручність у виборі та комфорт покупців.

– Які саме зміни ви реалізували в Студіях Світла?

– У цьому проекті ми не тільки провели ребрендинг і впровадили новий сучасний дизайн інтер’єру, але й суттєво розширили асортимент. Наприклад, зона з люстрами на багатьох ТЦ раніше була доволі обмежена: вона займала всього 120 кв. м площі, а орієнтиром були товари першої ціни. В нових «Студіях Світла» зона з люстрами займає до 650 кв. м. На цій площі ми змогли представити абсолютно нові для українського споживача товари, в тому числі – преміум-сегменту. Також додали можливість виготовлення під замовлення ексклюзивних моделей провідних світових брендів.

У Студії Світла тепер можна знайти декоративні освітлювальні прилади із нових колекцій та величезний вибір моделей, форм, кольорів і матеріалів — загалом понад 12 000 позицій.

Ще однією кардинальною відмінністю нового формату стало розміщення товарів в залежності від стилів: класичний, модерн, модерн LED та Loft. Керуючись стилем інтер’єру вдома, нашому клієнту буде ще легше обрати потрібну йому позицію. Окрім того, зручне та інноваційне обладнання дає змогу не тільки вигідно представити зразки освітлення, а ще й перевірити їх та побачити елементи в робочому стані. А вдале поєднання кольорів у оформленні стендів дозволяє зосередити основну увагу покупця саме на товарі, підкреслити індивідуальність кожного світильника.

– Новий формат розробляли самі, чи залучали сторонніх підрядників?

– Концепт Студії Світла був розроблений нами спільно з направленням ексклюзивних концептів та розвитку компанії. Це направлення займається створенням всіх форматів shop in shop в мережі Епіцентр. Вважаю, що разом нам вдалося реалізувати яскравий формат, який краще запам’ятовується споживачам. Це сучасний, інноваційний простір, де зручно, комфортно та затишно робити покупки. Водночас, робота із вдосконалення відділу не зупиняється. Наприклад, в новій Студії Світла в київському ТЦ Епіцентр на Берковецькій нещодавно з’явилася перша в мережі Студія Дизайну. Тут покупець може скористатися послугами професійних дизайнерів та підібрати освітлення під свій проєкт квартири, дому чи офісу.

– Яку ефективність демонструє новий формат? Як після його впровадження зростають продажі з квадратного метра?

– Продажі зростають по-різному, в залежності від конкретного торговельного центру. Але позитивну динаміку ми спостерігаємо після всіх реформатів. В середньому оновлення відділу та відкриття Студії Світла дозволяє нам покращити результати на 20-25%. Головним чином на динаміку продажів впливає зміна локації в ТЦ, розширений асортимент, а також більш сучасний дизайн та навігація. Студія Світла – це зручний та зрозумілий для споживача формат.

– Скільки Студій Світла ви вже відкрили та які плани щодо розвитку цього формату до кінця року? Чи розглядаєте можливість виведення Студій Світла за межі мережі Епіцентр?

– Ми відкриваємо Студії Світла в усіх нових та оновлених ТЦ мережі Епіцентр. У вересні в оновленому торговельному центрі в Дніпрі на вул. Бабенко, 25 відкрили вже десяту Студію Світла. А зовсім нещодавно ще один об’єкт такого формату розпочав роботу в столичному ТРЦ Blockbuster Mall. До кінця цього року плануємо запустити ще декілька оновлених концептів в ТЦ, які ще будуються. Спершу хочемо провести оновлення всіх відділів «Електротехніка» всередині Епіцентру. Після цього можна буде розглядати можливість відкриття локальних торгових точок невеликої площі поза Епіцентром.

– Які ключові завдання ставите перед собою на 2021-2022 роки?

– Мені імпонує девіз «Думай глобально, дій локально!» Наша глобальна мета на найближчі роки – стати ще більш зручними та зрозумілими для споживача, щоб вивести наші Студії Світла на лідерські позиції в Україні. Для досягнення цієї мети продовжимо оновлювати відділи, працювати над розвитком асортиментної матриці, розвитком онлайн-каналу, покращенням сервісу та лояльності для наших покупців, створенням як окремих сторінок Студії Світла в соцмережах, так і окремого сайту. Далі буде!

Читайте також –

Меблі в ДЕКОраціях: Епіцентр відкрив перший концепт з готовими рішеннями для дому


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку