
Новини FMCG за лютий: Forta у Львові, дизайнерський Сільпо під Києвом, Food Market заміть Novus та інші


Юлія Федотова, шеф-редактор блогу GetGoodRank, веб-аналітик, блогер, розповідає про те, чому персоналізований підхід до клієнтів підвищує конверсії та продажі.
Персоналізований маркетинг – це спосіб комунікації бренду та клієнта, заснований на побудові спілкування і продажів з урахуванням інтересів, потреб, цілей клієнта (це нетрадиційне визначення). Особистий маркетинг підвищує довіру і лояльність, збільшує конверсію та продажу, гарантує реальний фідбек від клієнта.
Щоб створити пропозицію, від якого клієнт не зможе відмовитися, вам треба знати, хто він, що робить, про що мріє, чого боїться, де працює, а де хотів би працювати, де живе і т. д.
Отримати масив даних про кожного клієнта вручну неможливо. Автоматизація – наше все. Автоматизація не тільки спрощує збір даних і персоналізацію відносин з клієнтом. Знаючи більше про клієнта, ви оптимізуєте пропозицію, збільшуєте темп сприйняття пропозиції/бренду, прискорюєте процес прийняття рішення та здійснення покупки.
Компанії, які віддали перевагу персоналізованому підходу до клієнтів, збільшують продажі в середньому на 19%.
73% споживачів в США вважають кращими бренди, які використовують їх особисті дані, щоб забезпечити більш релевантний споживчий досвід.
Персоналізований маркетинг – це не звернення на ім’я. Для персоналізації недостатньо знати вік і місце розташування клієнта. Без великого масиву особистих даних розробити індивідуальний підхід до клієнта просто неможливо.
З огляду на демографічні та поведінкові дані користувача, ви отримуєте чітку відповідь – хто є хто в вашої цільової аудиторії, який контент стане максимально ефективним для кожної групи споживачів, які потреби у користувачів. Це дає більше достовірних даних для прогнозування, щоб кожен новий клієнт вже на вході отримував релевантне пропозицію.
Приклад демографічних даних:
Приклад поведінкових даних:
Лендінг-пейдж – на посадочні сторінки користувачі частіше потрапляють, клікнувши по банеру, оголошенню, посиланню в соціальній мережі. Вони пропонують конкретний товар або послугу і мотивують залишити особисті дані.
Лід-форми – додатковий інструмент лідогенераціі, що спонукає клієнта самостійно надати особисті дані. Вдалі лід-форми перетворюють анонімного відвідувача в ідентифікованого клієнта. Невдалі лід-форми створюють конверсійні тертя і часто стають перешкодою на шляху користувача до мети, а то і зовсім причиною відмови.
Складання портрета користувача та доповнення особистих даних – необхідно для отримання більш глибокої інформації про користувача, його звички, настрої. Наприклад, щоб отримати дані, яких не вистачає про клієнта, можна пропонувати користувачам різні поля лід-форм, обміняти додаткову інформацію на бонуси і знижки.
Завжди пояснюйте, навіщо це потрібно. Запитуйте інформацію опціонально. Якщо користувач відмовляється від заповнення додаткової анкети, у нього повинна залишатися можливість завершити дію (купівлю, реєстрацію). Інакше можна назавжди втратити клієнта.
Сервіси автоматизації збору і стандартизації даних – ми не будемо рекомендувати якийсь конкретний продукт, вони різні і відповідають різним цілям кожного бізнесу. Стандартизація і автоматизація даних виключає ручне введення і людську помилку, заповнює прогалини в профілі користувача, підтримує інформацію в актуальному стані, збирає і обробляє дані з багатьох джерел. Ручний спосіб збору та актуалізації бази даних дорожче в усіх відношеннях: часу, сил і фінансів.
Для підвищення ефективності листів
Особисті дані використовуються для складання тригерних листів, що пропонують користувачеві правильний контент в правильний час, щоб вони могли крок за кроком ставати ближче до вирішення або купівлі.
Для підвищення релевантності пропозиції клієнтам
Сегментує клієнтську базу за посадою, місцем розташування, віком, соціальним статусом і т. д. Це дозволить створювати максимально релевантні повідомлення для кожного сегмента, які чітко відповідають цілям і потребам споживачів в конкретний момент часу.
Для підвищення ефективності контенту
Отримавши більше даних про клієнта, ви точно дізнаєтесь, що, коли і де йому показати, щоб покупка/конверсія відбулася.
Ефективний come-back
Знаючи, що робить користувач в кожну хвилину перебування на сайті: завантажує документ, переглядає сторінку з цінами, заповнює форму і т. д., можна скласти правильне повідомлення, виходячи з результату взаємодії. Клієнт подивився, але не купив, почав заповнювати форму, але не завершив або заповнив тільки обов’язкові поля.
Або так:
Робіть продаж у найбільш зручному форматі, в потрібний час, в потрібному місці. Слідкуйте, коли користувачі відкривають листи, коли і де клацають, які посилання отримують більше кліків, який контент цікавіше, в який час частіше відвідують сайт, а в який додають товар і оплачують кошик. Ці дані допоможуть сформувати релевантне пропозицію і скласти правильні сценаріїв холодних дзвінків.
Тоді це буде не: «Здрастуйте, це компанія Роги і копита, хочемо запропонувати вам стільці» (хоча клієнт був в розділі кліматичної техніки), а: «Здрастуйте, Юлія, жарко, літо, давайте ми вам кондиціонер привеземо і встановимо. Для вас ми підібрали 3 моделі: А за Х грошей, В за 1,5х грошей, С за 3Х грошей. Рекомендуємо придивитися до В-моделі. Вона в наявності».
Поведінкові дані демонструють інтерес клієнта. Якщо клієнт переглядав товари, але не зробив покупку, ви зможете оперативно повідомити в особистому контакті про те, що зараз на цей товар знижка, вигідну пропозицію (до кондиціонера обігрівач в подарунок).
Ми розглянули основні причини, навіщо збирати дані. Зараз покажемо цифри:
Сьогодні персоналізований маркетинг – це вагоме і вигідна перевага: ви не тільки виділяєтеся на тлі конкурентів, а й отримуєте безцінні знання про клієнта.
Автор – Юлія Федотова, шеф-редактор блогу GetGoodRank, веб-аналітик, блогер
Джерело: блог GetGoodRank
Читайте також –
Ваш клік важливий для нас: ТОП-5 рішень персоналізації в торгівлі