
Ролики тижня: Maudau, lifecell, Водний світ, Ukrsibbank, W8LESS & Veteranka


В інтерв’ю dsnews.ua генеральний директор Лінії магазинів EVA (ТОВ “РУШ”) Ольга Шевченко розповіла про про швидкі рішення воєнного періоду, зміцнення лідерських позицій компанії на ринку, розвиток мережі магазинів і e-commerce. RAU пропонує основні тези.
До повномасштабного вторгнення ми пропрацювали можливі сценарії на випадок відсутності пального, світла або зв’язку. Про всяк випадок зробили запаси пального, заздалегідь придбали матеріали, щоб у разі небезпеки закрити фасади магазинів. Навіть підготували хостели і бомбосховища для працівників на розподільчих центрах в Броварах і Львові, що теж стало у нагоді.
Вже під час війни оптимізували логістичні процеси, тимчасово замістили бренди міжнародних виробників власним імпортом, зосередилися на підтримці роботи торгових точок: там, де це було можливо. Через окупацію і бойові дії компанія зазнала збитків на 360 млн грн в товарних запасах та обладнанні. Наразі відкрито більше 1000 магазинів, але досі не працюють понад 150 торгових точок.
Попри все, торік товарообіг мережі знизився лише на 7%, до 15,7 млрд грн. Водночас середній чек зріс на 24%. Тож компанія залишилася прибутковою навіть у найважчий для країни рік. Вже в цьому році маємо позитивну динаміку.
З минулої весни ми почали відкривати локації, які планувалися ще до повномасштабного вторгнення, але були поставлені на паузу після 24 лютого. Йдеться про Київ, місто Дніпро та захід України. В першому кварталі 2023 року відкрили 11 нових торгових точок та поновили роботу 12 раніше зачинених об’єктів, зокрема у Херсоні, Харкові та області й навіть на Донеччині. За 2022 рік відкрили 26 нових магазинів і ще близько 50 відновили після пошкоджень різного ступеню.
Ми виходимо з того, що війна триватиме щонайменше до кінця року. Але ринок роздрібної торгівлі в Україні поступово відновлюється, тому збираємося розширювати мережу і загалом до кінця року відкрити 50 нових магазинів, переважно в центрі та на заході країни.
Також активно розвиваємо напрямок електронної комерції. Наш інтернет-магазин наразі забезпечує близько 7% продажів і за останніми даними вже займає четверте місце в рейтингу інтернет-магазинів країни. Цьогоріч компанія запустила власну кур’єрську службу доставки замовлень з EVA.UA — цю послугу вже тестують у столиці. Надалі ми плануємо її поширювати на інші міста.
Найближчим часом плануємо запуск нового мобільного додатку. До того ж ми плануємо добудовувати і автоматизовувати склади, відкрити новий хаб під e-commerce на базі існуючого розподільчого центру у Дніпрі. І звичайно ж, працюватимемо над вдосконаленням наших бізнес-процесів та оптимізацією управління запасами.