Ольга Муцкая, ЦУМ Чернігів: Ми з оптимізмом дивимось у майбутнє

Ольга Муцкая, ЦУМ Чернігів: Ми з оптимізмом дивимось у майбутнє

11.02.2022 08:30
  1213
Іван Зайцев

Комерційний директор одного з провідних торгових центрів Чернігова про підсумки року, роботу в умовах пандемії та карантинних обмежень, оновлення ТЦ та пулу орендарів, а також плани на майбутнє.

Цей матеріал також доступний російською мовою

ЦУМ Чернігів розташований за адресою проспект Миру, 49 на перетині ключових магістралей. У комплекс входять три поверхи загальною площею 18 328,4 кв. м, а орендопридатна площа становить 15 000 кв. м. Цей торговий об’єкт знайомий корінним мешканцям міста ще з 1975 року під назвою універсаму «Дружба», а з 2005-го — як ТЦ Мегацентр. Кінець 2019 року став новим етапом розвитку ЦУМ Чернігів. Після прийняття рішення про масштабне оновлення об’єкта було розроблено план реконцепції та проведено ребрендинг — знаменитий ТЦ Мегацентр перейменований на ЦУМ Чернігів. В інтерв’ю RAU Ольга Муцкая, комерційний директор ЦУМ Чернігів, розповіла про підсумки 2021 року для ТЦ, відновлення сфери роздрібної торгівлі в умовах пандемії та про те, які виклики перед девелоперами стоять на 2022 рік.

– Чим вам запам’ятався минулий рік? Що хотіли б відзначити?

– 2021 рік був роком змін та випробувань. Крім заходів, пов’язаних із covid-обмеженнями, які запровадили одразу після новорічних свят, 2021 рік ми розпочали зі зміни продуктового оператора: замість Сімпатик розмістили Сільпо.

Навесні ми розпочали глобальну реконструкцію площі перед торговим центром з перекладкою тротуарної плитки та надання виду сучасної європейської площі. Було створено місця для відпочинку, встановлено кашпо, змонтовано архітектурне освітлення.

Безпосередньо у ТЦ розширили торгові площі в оновленому дизайні, встановили пасажирський ліфт, який об’єднав поверхи та дав можливість відвідувати маломобільним людям, додав зручності та створив замкнутий потік відвідувачів.

Незважаючи на труднощі, нам вдалося досягти виконання бізнес-плану на 2021 рік.

– Як ваші орендарі пережили локдаун?

– Потрібно враховувати, що для якихось категорій covid-обмеження діяли частково, а комусь довелося закритися повністю. Багато чого залежало від налаштування комунікації орендаря зі споживачем у обмежувальних умовах, чи був він готовий змінювати свою бізнес-модель відповідно до вимог covid-обмежень чи ні. Найшвидше відновлювався трафік і обороти в групах техніки та електроніки, товарів для дому.

– Оновлення tenant-mix проводили?

– Однією з головних подій 2021 року стало відкриття продуктового супермаркету Сільпо на 3000 кв. м у тематиці “американська кіноіндустрія” (липень 2021 року), що дало можливість по-новому розмістити існуючих орендарів за рахунок ротації з оновленням формату та зовнішнього вигляду. Крім того, були відкриті магазини Stima, Tusso Barсelona.

Наприкінці року встигли підписати договір із хімчисткою «Чистка та шиття» (відкриття було 2 січня), мережею Люксоптика (відкрилася 4 лютого).

– Як відбувається оновлення ТРЦ, чим зараз займаєтеся і коли плануєте закінчити роботи?

– Звичайно, для того, щоб залучити орендарів, ми повинні створити для них умови і, як я вже говорила, провели реконструкцію з метою покращення зовнішнього вигляду, зручності внутрішніх площ та площі перед ТЦ.

У планах на цей рік роботи з прилеглої території до ТЦ: вже навесні відремонтуємо ділянку на вулиці Київській, створимо дитячу зону, автоматизуємо та змінимо шлях виїзду з паркінгу.

– Як будуєте комунікацію з відвідувачами, враховуючи пандемію та певну настороженість людей до відвідин ТРЦ?

– Під час пандемії COVID-19 ми швидко адаптували свої рекламні кампанії, щоби бути в контакті з аудиторією через соціальні мережі. Провели велику роботу для полегшення доступу покупця до ТЦ із дотриманням усіх карантинних норм, організували у себе центр вакцинації. Забезпечили заходи щодо висвітлення нашої роботи у тісній співпраці з місцевою владою міста. Усе це було спрямовано забезпечення безперебійної роботи ТЦ .

Також нам потрібно було підтримувати трафік у період будівельних робіт на площі та продуктового супермаркету.

Незважаючи на падіння прибутковості, пов’язане з обмеженнями в роботі ТЦ, ми збільшили наш маркетинговий бюджет у 2021-му і досягли чудових результатів. Наприклад, на відкритті площі після реконструкції та відкритті продуктового супермаркету – цього дня нас відвідало 35 000 людей. Постійні активності у ТЦ у партнерстві з орендарями забезпечили гарний приріст трафіку та збільшення аудиторії у соцмережах.

На початку 2022 року всім без винятку орендарям ми надали список запланованих у ТЦ заходів. З окремими зацікавленими брендами проводимо спілкування, під час якого обговорюємо варіанти їхнього залучення та інтеграції в ці активності.

У розробці мобільний додаток, який надасть нові можливості для залучення відвідувачів, здійснення покупок та створення нових форматів взаємодії з магазинами.

– Які особливості у зміні споживчих уподобань ви помітили? Що змінилося і наскільки чернігівські покупці відрізняються від інших?

– Під час COVID різко зросло споживання відеоконтенту. Споживачі знімають самі себе та завантажують контент у соціальні мережі, такі як Instagram та TikTok.

Відчуття економічної нестабільності підштовхує до пошуку пропозицій, акцій, дешевших пропозицій, місцевих брендів чи власних торгових марок.

– Як оцінюєте ситуацію на ринку торгової нерухомості Чернігова?

– Ми з оптимізмом дивимось у майбутнє, хоча на цьому етапі економічна ситуація в Україні провокує зменшення попиту на торгові площі. Ринок не насичений, однак охочих відкрити нові магазини менше, ніж вільних площ, з вищевикладених причин.

– Кого із системних операторів плануєте залучити до вашого ТРЦ цього року?

– Ми розглядаємо кожного орендаря як партнера та зацікавлені в успішній співпраці. Хочемо розширити групу товарів для дому, вже підписано договір із меблевим магазином Konstanta (відкриття заплановано на березень).

Ведемо переговори із орендарями fashion, спорт, парфумерія. Плануємо розширити фуд-зону та відкрити pop-up зони.

– На ваш погляд, які виклики стоятимуть перед девелоперами 2022-го?

– Виклики у 2022 році – COVID, економічна та зовнішньополітична ситуація, зростання тарифів на комунальні платежі.
Будемо показувати як існуючим, так і потенційним орендарям стабільні партнерські відносини, відкритість формування орендних ставок, гнучкість та індивідуальний підхід до кожного, плановий розвиток та вдосконалення ТЦ.

Наше основне гасло – стабільність у розвитку, чого не вистачає нині.

Читайте також –

Повне перетворення: як ЦУМ Чернігів йде в ногу з часом, зберігаючи традиції


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку