
Після 10 років у ролі СЕО Нова пошта Олександр Бульба завершує співпрацю з компанією


Генеральна директорка столичного ТРЦ Сosmo Multimall Ольга Чорна дала ексклюзивне інтерв’ю RAU, у якому розповіла про оновлення в tenant-mix, концепт, в якому працює ТРЦ, та плани на 2025-26 роки, а також про додаткову цінність для гостей, яка формується через заходи та комплексні пропозиції.
— Як пройшло перше півріччя для вашого ТРЦ? Які показники відвідуваності та вакантності?
— Перше півріччя 2025 року для ТРЦ Cosmo Multimall стало періодом активного оновлення. Ми направили зусилля на вдосконалення нашої торговельної пропозиції, приділяючи особливу увагу спортивному сегменту, fashion та сфері розваг. Провели ротацію орендарів, завдяки чому нам вдалось адаптували tenant-mix до змін у споживчих настроях – і це позитивно позначилося на відвідуваності та загальній привабливості ТРЦ.
Наразі рівень вакантності складає 8%, і наша ціль – до кінця року повністю завершити оновлення tenant-mix, забезпечивши 100% заповненості торгових площ.
Важливим етапом у цьому процесі стане відкриття магазину LC Waikiki восени цього року, який доповнить пул міжнародних брендів, представлених у Cosmo Multimall. У минулому році до нас уже приєдналися Marc Cain та мультибрендові магазини Look та Sassofono, а навесні 2025-го — IFG Outlet та Bugatti. Також зовсім нещодавно розширився та оновився магазин жіночої білизни Giulia, що є позитивним для ТРЦ.
Усі ці оновлення не лише зміцнили комерційну пропозицію, а й створили ще більше можливостей для покупців, роблячи Cosmo Multimall центром шопінгу та яскравих вражень. Наразі ведуться переговори щодо нових великих відкриттів, які мають покращити загальну концепцію об’єкта, збільшити потік відвідувачів і посилити конкурентні переваги ТРЦ.
— Як відобразиться відкриття магазину LC Waikiki на ключових показниках роботи ТРЦ?
— Відкриття нового магазину LC Waikiki стане важливим етапом у формуванні збалансованого tenant-mix. Очікуємо, що це зміцнить позицію ТРЦ Cosmo Multimall як must visit локації для шопінгу та підвищить загальний товарообіг торговельного центру. В цілому розширення асортименту у fashion сегменті зробить пропозицію більш привабливою та комплексною для покупців – для нас цей аспект найважливіший, так як нам важливо стимулювати якісне відвідування ТРЦ, яке супроводжується покупками.
— Яких нових орендарів ще вдалося залучити?
— Важливим для нас залишається сегмент спорту, який активно розвивається в ТРЦ. У галереї, де вже два роки успішно працює спортивний простір Apollo Next, у кінці минулого року відкрився Megasport, а у лютому – Puma Outlet. Зараз на завершальному етапі знаходяться переговори з великим спортивним оператором.
— Нещодавно були новини про відкриття VR-клубу та великого більярдного клубу. Чому обрали саме цей сегмент? Робите ставку на розважальну складову?
— Історично так склалося, що Cosmo Multimall – один з перших київських ТРЦ з власною розважальною інфраструктурою — ковзанкою, боулінгом, парком віртуальних розваг, кінотеатром та дитячими розвагами. Цей напрямок був і залишається нашим ключовим пріоритетом, бо він створює унікальний досвід для відвідувачів. Особливо це важливо зараз, коли українці потребують якісного дозвілля для відновлення внутрішнього балансу.
Так, у цьому році ми розширили пропозицію за рахунок нових орендарів: в ТРЦ нещодавно відкрились новий VR-клуб Adrenaline та великий більярдний клуб Тріумф 2.0 площею 783 кв. м. Також нещодавно підписанням угоди завершились перемовини ще з одним розважальним оператором, який вже навіть почав ремонтні роботи.
Таким чином, сумарно зона розваг для дітей та дорослих з понад 14 000 кв. м збільшилась до 19 369 кв. м.
Наразі ми можемо з упевненістю сказати, що сектор дозвілля та розваг демонструє стабільно високі показники та розвиток. Окремо хотілося б відзначити напрямок дитячих розваг та нашу гордість – парк розваг Дитяча планета. Після оновлення наприкінці минулого року, парк не просто повернувся до роботи, а й продемонстрував зростання відвідуваності удвічі, перевищивши довоєнні показники. В ТРЦ також працюють контактний зоопарк Звірополіс, Квест-простір Family Quest, лазертаг та дитячий Neon Dance Club.
Наразі у нас є все для святкування дитячих днів народжень та проведення дитячих свят, що є частиною нашої унікальної торговельної пропозиції.
— В якій концепції зараз працює ТРЦ та яке бачення розвитку?
— ТРЦ Cosmo Multimall — це більше, ніж класичний торговельно-розважальний центр. Наш ТРЦ є невід’ємною частиною міської інфраструктури та відрізняється мультифункціональністю: тут працює конгрес-центр Mercure (понад 5000 кв. м), бізнес-центр та ресторан-броварня Cosmopolite, готелі Mercure та IQ Hotel. Усе це формує унікальне середовище, де поєднуються шопінг, розваги, бізнес та повсякденне життя. Тут можна провести робочу зустріч, відпочити, зайнятися спортом чи провести день з родиною, насолодитись шопінгом чи розвагами. Наше бачення розвитку — бути не просто ТРЦ, а динамічним міським простором, який відповідає сучасному ритму життя киян та гостей столиці.
— Як зараз будуєте комунікацію зі споживачами? Які інструменти використовуєте?
— Ми будуємо комунікацію з нашими гостями, відштовхуючись від реального життя, а не красивої картинки. Зараз людям важливо відчувати щирість — тому ми говоримо з ними по-дружньому, відкрито, простою мовою і без шаблонів. Також сьогодні важлива чуйність у кожному слові, бо напруга у суспільстві знаходиться на критично високому рівні.
Основою нашого повідомлення є сімейні цінності, маленькі радості та турбота. Хоча, звісно, зважаємо і на раціональні запити – анонсуємо розпродажі, акції орендарів, ініціюємо унікальні для ТРЦ знижки – все, на чому можна зекономити у ці скрутні часи.
Для нас важливо створювати міцний емоційний зв’язок з нашими відвідувачами, збільшувати залученість. Тому нашими основними інструментами комунікації залишаються соціальні мережі та події, які є найефективнішими каналами для цього.
Події — це наш потужний інструмент передачі позитивних емоцій. Через заходи, фестивалі, конкурси ми говоримо з аудиторією живою мовою. Саме через івенти ми передаємо емоцію та свою емпатію: від сімейних та дитячих свят до благодійних ініціатив і тематичних івентів.
Через соціальні мережі ми тримаємо постійний звʼязок з аудиторією, зчитуємо запити. Це Facebook, Instagram і, з недавнього часу, оновлений TikTok. Тут ми експериментуємо з форматами, тестуємо різні стратегії, але завжди залишаємося справжніми. TikTok – канал, де можна використовувати жарти, життєві ситуації та тренди. Через життєві скетчі, інтерактивні рубрики ми показуємо, що ТРЦ – це ще й простір, де люди зустрічаються, розважаються та відкривають для себе нові можливості. Так, наразі в топі переглядів наші TikTok-ролики «Глянь це відео, якщо не скуф», «Підробка Puma», «Виховання внука», «Коли прийшов в ТРЦ з ринку» та ін.
У рекламних кампаніях ми застосовуємо комплексний підхід 360°, максимально залучаючи різноманітні канали комунікації. Залежно від цілей та аудиторії кампанії ми індивідуально підбираємо інструментарій – від реклами в метро, радіореклами і POS-матеріалів до діджитал-рішень: міксу медійної, контекстно-пошукової та таргетованої реклами, розміщень у профільних Телеграм-каналах та Instagram-пабліках тощо.
— Як змінилася ваша маркетингова політика за останні роки? На що робите ставку?
— У цьому році ми остаточно викристалізували ключовий принцип нашої маркетингової політики: давати більше, ніж очікують. Цей принцип ми реалізовуємо у декількох напрямках.
Ми почали створювати флагманські події в колаборації з партнерами, з більш глибоким соціальним змістом та які резонують з нашою аудиторією. Це ще один спосіб говорити з клієнтами — про взаємність, підтримку та спільні цінності. Наприклад, у квітні в межах президентської програми «Активні парки — шлях до перемоги» ми провели дводенний спортивний фестиваль Sport Days. Щоб підсилити соціальну місію, ми доповнили програму власними спортивними активностями від Cosmo Multimall та провели два безкоштовних майстер-класи з катання на ковзанах від Льодової арени Fifty Ice та футбольний квест від парку розваг Дитяча планета.
Інший наш захід нового формату – дитячий кінофестиваль у партнерстві з кінотеатром Kinoman. Він пройшов наприкінці травня та був безкоштовний для відвідувачів. Протягом кількох днів діти мали змогу безоплатно переглядати популярні стрічки, включно з «Пригодами Паддінгтона», прем’єрним «Ліло і Стіч» та оскароносним мультфільмом «Потік. Останній кіт на Землі».
Наразі у ТРЦ проходить чотирьохтижневий Льодовий Boot Camp “Summer” на Льодовій арені Fifty Ice — серія безкоштовних майстер-класів з фігурного катання та шоу-програми від провідних тренерів з фігурного катання.
Також ми поступово формуємо пул власних унікальних форматів подій з великим подарунковим та преміальним фондом від ТРЦ. У цьому році ми запустили «Премію Cosmo-мама» — конкурс до Дня матері з цінними подарунками, вкотре провели “Битву дитячих модельних агентств” із Monet fashion, перетворивши ТРЦ на модний подіум. З наших останніх форматів — родинне кулінарне шоу «Міні-кухар», яке у цьому році ми провели разом із рестораном Papito.
Для нас важливо показувати увесь спектр можливостей ТРЦ як мультифункціонального обʼєкту та робити крос-промоцію. Один з показових кейсів — наша колаборація з готелем Mercure, в межах якої ми сформували пакети розваг зі спеціальними цінами для гостей готелю, які включили всі розважальні активності Cosmo Multimall. Інший кейс – спільна акція з супермаркетом Ultramarket «Ультра-шопінг = ультра-враження», коли за покупки в магазині на певну суму можна отримати безкоштовний сертифікат на відвідування льодової арени чи парку віртуальної реальності. Такі колаборації дозволяють доносити цілісну комплексну пропозицію: розваги, шопінг, відпочинок — в одному просторі.
— Як на роботу ТРЦ впливають періодичні повітряні тривоги? Як забезпечуєте безпеку відвідувачів та працівників?
— Повітряні тривоги, безумовно, впливають на стабільність роботи ТРЦ, але ми адаптувалися до нової реальності. У Cosmo Multimall чітко прописані алгоритми дій: за сигналом тривоги ми оперативно інформуємо відвідувачів і працівників про небезпеку. Наші відвідувачі можуть скористатися нашим підземним паркінгом на -2 поверсі, який обладнаний стільцями та wi-fi, або пройти до найближчого укриття поблизу ТРЦ.
Безпека — наш пріоритет, тому ми постійно вдосконалюємо інфраструктуру і комунікацію з відвідувачами. Ми також працюємо над тим, щоб мінімізувати час відновлення роботи після тривоги — зараз це займає лічені хвилини.
— Чи є у ТРЦ проблема з персоналом, і як її вирішуєте?
— Як і більшість бізнесів в Україні, ми відчуваємо певні виклики з персоналом — особливо в розважальному сегменті та сфері обслуговування. Але ми не просто шукаємо людей, ми будуємо команду. Ми працюємо над мотивацією, впроваджуємо внутрішні програми карʼєрного розвитку та лояльності. Це дозволяє не лише утримувати команду, а й формувати лояльність до бренду Cosmo Multimall як до роботодавця.
— Які ваші плани на друге півріччя 2025 року та на 2026-й?
— Ми плануємо продовжувати працювати над поліпшенням пулу орендарів, також оновлюватимемо зону фудкорту, що дозволить залучити провідні ресторани та кафе в ТРЦ. Головним проектом цього та наступного року стане програма лояльності, що об’єднає всі бізнеси Cosmo Multimall, які готові надавати гостям бонуси й переваги за покупки. Це дозволить персоналізувати комунікацію і підсилити відчуття “турботи поза касою”. Також у фокусі — розвиток заходів, які вже стали візитівкою Cosmo Multimall: «Премія Cosmo-мама», кулінарне шоу «Міні-кухар», Дитячий кінофест в Kinoman, Льодовий Boot Camp від Fifty Ice та ін. У 2026 році ми хочемо ще більше інтегрувати соціальні ініціативи в маркетингову стратегію, розширити партнерства з брендами та запустити нові формати крос-промо з освітніми просторами та культурними інституціями.