Олег Баран, Родинна Ковбаска:  Мінімальна вартість відкриття магазину наразі від одного мільйона гривень

Олег Баран, Родинна Ковбаска: Мінімальна вартість відкриття магазину наразі від одного мільйона гривень

20.02.2024 09:00
  3532
Валерія Байда

Як львівська компанія Барком (ТМ Родинна Ковбаска) попри всі складнощі та виклики великої війни продовжує розвиватися та робити експансію містами України.

Сімейна компанія Барком (ТМ Родинна Ковбаска) з’явилася в 1998 році, й починала з того, що займалася продажем ковбасних виробів з-за кордону. За 25 років свого існування розрослася до великого підприємства, залишивши основне – звання «сімейної» компанії, де працює три покоління родини. У велику війну були закриття магазинів Родинна Ковбаска, але попри все, компанія відновила експансію містами України та продовжує розвиток. СЕО сімейної компанії Барком (ТМ Родинна Ковбаска) Олег Баран в інтерв’ю для RAU розповів про ребрендинг, як обирають місце для нових точок та скільки коштує відкриття одного магазину мережі. 

– Що вас вирізняє серед конкурентів?

Ми працюємо за повним циклом: маємо власні поля, ферми, м’ясопереробне виробництво, пекарню та магазини. Саме це дає нам можливість контролювати всі процеси. Також регулярно проходимо міжнародну сертифікацію для підтвердження якості виробництва.

Власне, наша головна конкурентна перевага відображена у слогані – «Своє. Свіже».

– Наразі ваші магазини у 60 містах України (9 областей). У вас були закриття через війну?

Всі бізнеси відчули на собі 24 лютого 2022 року. Порушення логістики, міграція персоналу та покупців – все це далося взнаки. Ми закрили 30 магазинів. Найбільше точок втратили в Києві та області, фактично залишивши цей регіон.

– Ви почали ребрендинг ще у 2017 році. Чи всі магазини вже ребрендовано?

Швидкість проведення ребрендингу залежить, в тому числі, від кількості магазинів, наразі їх 160. Плюс звичайно карантини і війна уповільнили цей процес, доводилося інвестувати в інші напрямки. Наразі з оновленим дизайном близько 80% мережі, решту плануємо оновити до кінця цього року.

– В які саме міста плануєте експансію в 2024 році та за яким принципом їх обирали? Чи є в вашому списку столиця?

Експансія цього року переважно спрямована на збільшення кількості магазинів в регіонах нашої присутності: Львівська, Закарпатська, Волинська, Івано-Франківська, Тернопільська, Житомирська, Хмельницька та Вінницька області.

Також повернення до Києва плануємо, але не цього року.

Торгові точки – ваші власні чи орендовані? Яка площа магазинів?

Як і в більшості ритейл-бізнесу, основна частка магазинів перебувають в оренді. У власності є поодинокі магазини в різних регіонах.

Середня площа магазину Родинна ковбаска – 40 кв. м. Але ми впевнено взяли вектор на збільшення площі, бо стрімко зростає кількість торгових категорій і потрібно більше місця.

Скільки в середньому коштує відкрити один магазин?

Все залежить від обраного формату та площі потенційної локації, потребі в ремонтних роботах тощо. Мінімальна вартість відкриття наразі від одного мільйона гривень.

За яким принципом обираєте місця для відкриття нових магазинів? Це спальні районі чи намагаєтеся розташовуватися якомога далі від супермаркетів?

Маємо гарні кейси відкриття, як у спальних районах, так і в самому туристичному центрі. Для нас важливішим аспектом є прохідність локації та геометрія приміщення, а наявність супермаркету поруч навпаки може стати великим плюсом.

– До війни у вас в планах була реалізація флагманського магазину у Львові, площею 1000 кв. м. Чи вдалося вам відкрити такий і, чи плануєте ще?

Ні, відкрити під час повномасштабного вторгнення такий магазин не вдалося. До того ж ми значно переглянули підхід до відкриття великих магазинів. Ми точно працюємо в цьому напрямку, але конкретикою поділимося трохи згодом.

Ви розвиваєте франшизу. Скільки наразі франчайзингових магазинів працює під брендом Родинна Ковбаска?

Наразі під франшизою працюють 50 магазинів. В 2022 році зі зрозумілих причин активність цього напрямку зменшилася, проте вже з другої половини 2023 року спостерігаємо суттєве зростання кількості запитів від потенційних партнерів на приєднання до франшизи Родинна Ковбаска. Напрямок активно розвиваємо.

– Продукція вашого бренду представлена в великих супермаркетах? Яких саме і чи плануєте розширювати список?

Так, дійсно, ми потужно працюємо в B2B-сегменті. І хоч як ритейлери ми тимчасово покинули столицю – як виробник ми залишили доступ клієнтів до нашої продукції через партнерів. Серед них такі мережі: Сільпо, Novus, Велика кишеня, Ашан, Мегамаркет, Рукавичка, Близенько тощо. Цей перелік буде тільки зростати, кілька мереж на стадії підписання угод. Робота з ними також допомагає знайомити покупців з нашою продукцією навіть в тих регіонах, де фізично поки немає жодного магазину Родинна Ковбаска. Віримо, що це буде допоміжним фактором для експансії в нові для нас регіони України.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку