Кількість відвідувачів усе ще на 20% менше від довоєнних показників. Далося взнаки, зокрема, те, що досі не працюють ресторани у Харкові, Херсоні, Миколаєві. У решті міст лунають численні повітряні тривоги, під час яких заклади зачиняються.
Але компанія знову працює в плюс. У 2023 році McDonald’s в Україні отримав 12,9 млрд грн виторгу і 1,2 млрд грн прибутку. У першому півріччі 2024-го виторг мережі зріс на 44%, до 7,8 млрд грн, прибуток компанії сягнув 875 млн грн.
Відновлення збіглося з організаційними змінами: український ринок об’єднали з чеським і словацьким. Підрозділ очолила Юлія Бадрітдінова, яка до цього керувала McDonald’s Ukraine. Бадрітдінова майже 20 років своєї кар’єри присвятила маркетингу, а роботу в McDonald’s розпочала у 2011-му з позиції маркетинг-менеджера.
Бачення та наміри Юлії Бадрітдінової на посаді очільниці трьох регіонів
Об’єднання трьох країн в один ринок відбулося для того, щоб оптимізувати ресурси та підвищити ефективність бізнес-процесів. Якщо 100 ресторанів на країну – це невеликий ринок для McDonald’s, то після об’єднання ми керуємо бізнесом майже із 300 ресторанів. Моїм завданням було інтегрувати Україну, Чехію та Словаччину в один ринок, щоб розвиватися швидше.
Безболісно пройти процес інтеграції допомагає культурна взаємодія: організовуємо неформальні зустрічі між колегами з різних країн і багато комунікуємо.
Про зміни очікування глобального офісу після початку великої війни та актуальні KPI
Очікування щодо стратегії не змінюються ніколи. Але в умовах війни додався дуже важливий пункт – фізична безпека людей. І це нове для всіх нас. Тому зараз пріоритет – люди, а за ним – зростання бізнесу і прибуток.
Якщо говорити про короткострокові завдання, пріоритет для менеджерів і генерального директора – ростити команду. На роботу з людьми має йти мінімум 40% часу на день, а краще – більше.
Про відбір людей до команди
У ресторанному бізнесі традиційно висока ротація. Оновлення до 50% команди на рік – стандартна ситуація.
Набираємо команду за таким самим принципом, як і раніше: цінності людини мають збігатися із цінностями McDonald’s. Наприклад, вчиняти правильно та бути готовим до сервісної культури, служіння людям. Також є певні очікування щодо кваліфікації. Ми залучаємо яскравих та готових для розвитку в команді людей. Але чи не найважливіше зараз – готовність учитися.
Звісно, він/вона має любити McDonald’s, бувати у наших ресторанах. Бо, якщо не любити McDonald’s, як можна працювати в компанії?
Я залучена до процесу рекрутингу прямих підлеглих: це лідерська команда й одна ланка нижче.
Про зміни у відвідуваності ресторанів
Протягом перших семи місяців після початку повномасштабної війни наші заклади не працювали. Це вплинуло на кількість відвідувачів. Цього року їх на 15–20% менше, ніж за аналогічний період 2021-го. Ми рахуємо лише клієнтів відчинених ресторанів, а ще 16 закладів зачинені через безпекову ситуацію.
Найбільше відвідуваність упала в Одесі, Дніпрі, Кривому Розі та інших містах на сході. Це передусім пов’язано з повітряними тривогами. Вже бачимо тенденцію до відновлення. Буває навіть ажіотаж. Наприклад, коли відкривали перший ресторан у Чернівцях, Кропивницькому та в інших містах, у перші дні було дуже багато відвідувачів. Згодом потік клієнтів стабілізувався.
Про збитки внаслідок повномасштабної війни
На відвідуваність та фінансові результати впливає чимало чинників. Багато людей виїхали, тож, природно, зменшилася клієнтська база. Через повітряні тривоги наші ресторани працюють менше часу і не можуть обслуговувати клієнтів інколи по п’ять-шість годин на день. Через відключення світла ми почали закуповувати генератори і оснастили ними вже майже 85% ресторанів. Збитки від війни немає сенсу рахувати – загалом вони величезні.
Про постачальників мережі
Ми будуємо довготривалі партнерства, і змінюються вони досить рідко. Стати постачальником McDonald’s непросто. Для компанії, яка заходить з нуля, процес може займати до трьох років.
Є план дій у надзвичайних ситуаціях. Значна частка наших постачальників мають виробництва в Україні, але вони є великими міжнародними компаніями. Тому за потреби можуть постачати продукцію з виробничих потужностей поза Україною.
Наприклад, підприємство постачальника салатів для бургерів Green Factory зазнало незначних пошкоджень унаслідок воєнних дій. Тому попервах, коли ми відновлювали роботу закладів, партнер певний час завозив салати з Польщі. Зараз їхнє виробництво в Україні повноцінно працює. А загалом приблизно 60% товарів і продуктів для McDonald’s в Україні виготовляються у межах країни.
Про McDonald’s у 2030 році
2030 рік – це дуже далеко. Навіть до повномасштабної війни ми планували на два-три роки наперед. Дотримуємося глобальної стратегії McDonald’s і зокрема розвиваємо напрям курятини.
Так само продовжуємо диджиталізацію – як усередині компанії, так і для поліпшення досвіду відвідувачів.
До кінця 2025 року всі наші пакувальні матеріали будуть з відновлюваної сировини та сировини, яку можна використовувати повторно.
Про режим дня на посаді генерального директора та способи відновлення енергії
Гендиректор – це той, хто задає темп і траєкторію. Тому я постійно в русі, якщо не фізичному, то ментальному.
Фактично мій день на 90% наповнений зустрічами із членами команди, колегами з глобального офісу або зовнішніми стейкхолдерами. Якщо з’являється вільна хвилина, інвестую її у спілкування з командою чи пошук нових ідей і рішень.
Для мене робота є частиною життя, а життя – це стиль, в якому є робота. Я працюю на максимум і від цього отримую енергію.
Але треба стежити за ментальним здоровʼям. Найбільше мене наповнює спілкування з рідними, театр, музика. Я живу між Прагою і Києвом. Прага чудова, але кожен приїзд до Києва – це маленьке свято і купа натхнення.
Про уроки минулого року
Максимально фокусувати увагу на команді. Друге – комунікацій ніколи не буває достатньо: що більше, то краще. Кожен в організації повинен розуміти, куди і чому ми рухаємося. Третє – дотримуватися стратегії та бути гнучкими у виборі тактик.
Про значення роботи у McDonald’s
Служити людям – це те, що мене надихає. І служити людям – головна з цінностей McDonald’s. Тому нам по дорозі. McDonald’s – це про постійні зміни і конкуренцію з учорашнім собою. І це теж про мене.