Марина Рейко, ТРЦ Hollywood Mall: Товароборот наших орендарів виріс на 25%
Директор з розвитку чернігівського ТРЦ Hollywood про поліпшення tenant-mix і розважальної складової комплексу, зростання показників і споживчих трендах, а також подальші плани і другої черги об’єкта.
Цей матеріал також доступний російською мовою
Торгово-розважальний центр Hollywood, що відкрився у Чернігові в 2015 році, став одним з найбільших регіональних проектів торговельної нерухомості в Україні, який почав роботу в посткризовий період. ТРЦ загальною площею 56 000 кв. м і торговою більше 40 000 кв. м стартував в складний для української економіки час. Однак зумів залучити до себе сильних українських і міжнародних рітейлерів, зібравши якісний пул орендарів.
Якорями проекту стали супермаркет Сільпо, DIY-оператор Вена, кінотеатр Multiplex, і дитячий розважальний центр Планета. А серед інших ключових брендів, що відкрилися в ТРЦ, такі відомі мережі як Reserved, Sportmaster, Cropp, House, Sinsay, LC Waikiki, JYSK, Comfy, Фокстрот, Цитрус, Алло, Brocard, ССС, Intertop.
Інші оператори також повірили в проект із хорошою концепцією і вдало підібраною локацією: ТРЦ знаходиться на перетині 27-ми маршрутів громадського транспорту, в пішохідній доступності розташований житловий масив, де проживає 100 000 чоловік, а до центру міста всього 2,5 км. Все це дозволило комплексу швидко сформувати необхідний трафік, збільшити товарообіг і досягти мінімального рівня вакантності.
У бліц-інтерв’ю RAU директор з розвитку ТРЦ Hollywood Марина Рейко розповіла про те, як ростуть показники об’єкта в поточному році, яким чином менеджмент комплексу покращує tenant-mix і розважальну складову, а також про подальші плани девелопера та будівництво другої черги ТРЦ.
– Які показники демонструє ТРЦ Hollywood? Як в процентному співвідношенні змінюється трафік, заповнюваність і товарообіг орендарів ТРЦ?
– Вже довгий час вакантність площ в ТРЦ знаходиться на рівні технічної вакантності й становить 2%. Трафік приріс до минулого року на 9% і становить понад 11 мільйонів відвідувачів за 2019 рік. Товарообіг в орендарів ТРЦ зріс в гривневій масі в середньому на 25% до минулого року. І це дійсно показник того, що ТРЦ – улюблене місце відпочинку не тільки міста, а й усієї області.
– Яку частку площ в ТРЦ займають розважальна та фуд-складова? Як змінюються ці частки в останні роки?
– Частка розваг виросла в останні роки з 12 до 15% від орендної площі ТРЦ. Як ТРЦ сімейного типу ми приділяємо особливу увагу розважальній складовій. Цього року відкрили власний, практично безкоштовний розважальний центр «Халабуда» і єдиний в Україні аерофонтан – зараз це головні фішки ТРЦ.
Частка фуд-зони зросла з 4 до 5% від орендної площі ТРЦ. Оновлення фуд-зони – необхідний процес.
Так, завжди є улюблені клієнтами кафе і ресторани, але споживач постійно хоче чогось новенького. Намагаємося давати клієнтам новинки. Нещодавно у нас відкрився Grill Pub, і він припав до смаку чернігівцям.
– Які зміни в tenant-mix ТРЦ відбулися за останній рік? З чим вони були пов’язані? Як плануєте покращувати пул орендарів найближчим часом?
– За останній рік в рамках програми по поліпшенню tenant-mix в ТРЦ ми відкрили Sportmaster, O’Stin, Reserved, Skechers, Respect, об’єднали супермаркети Shket і FaйNa Moda в один великий якірний проект на другому поверсі ТРЦ. Також ми запустили формування техно-хаба в нашому ТРЦ і вже до існуючих операторів Алло MAX і Comfy відкрили Фокстрот, Цитрус, Техно-дискаунт.
Після відкриття магазину Eldorado, яке заплановане на середину грудня, загальна площа технохаба складе близько 5000 кв. м.
Це вигідно як для орендарів, так і для клієнтів, у яких більше не буде виникати питання, де купити техніку в Чернігові. Всі потреби задовольнить ТРЦ Hollywood.
– Як змінюються уподобання відвідувачів ТРЦ в останні роки? Які тенденції в поведінці споживачів могли б виділити?
– В останні роки відвідувачі ТРЦ Hollywood розглядають його як місце для проведення дозвілля та шопінгу. Як завжди, затребувана розважальна складова, набирає обертів фуд-зона, а це значить, що відвідувачі все більше віддають перевагу їжі поза домом. За опитуваннями наших клієнтів, більшу частину покупок вони роблять в ТРЦ Hollywood.
– Як змінюються орендні ставки на торговельні площі в ТРЦ Hollywood і в середньому по ринку Чернігова? Чи зростає попит на торгові площі в місті?
– Так, попит на торгові площі зростає.
У Чернігові не вистачає якісних орендних площ. Орендні ставки за останній рік зросли в середньому на 12%.
Так, ТРЦ Hollywood закриває основні потреби в якісних торгових площах Чернігова. Однак місто розвивається, і тому в планах у нас будівництво другої черги ТРЦ. Проект уже готовий, зараз йде обговорення концепції нового ТРЦ.
– Чи плануються якісь масштабні зміни в першій черзі ТРЦ (повне або часткове оновлення, розширення, зміна якорів, зміна концепції тощо)?
– Масштабних – немає. Ми домоглися відмінного співвідношення в tenant-mix. Будемо займатися тільки точковим поліпшенням. Сьогодні всі наші сили в розробці концепції другої черги ТРЦ Hollywood.
– На вашу думку, як буде розвиватися ринок торговельної нерухомості Чернігова в перспективі найближчих 3-5 років? Чи слід очікувати посилення конкуренції? Які торгові об’єкти зможуть залишатися актуальними для споживача?
– За розвитком ринку торговельної нерухомості в Чернігівському регіоні можу відповісти чітко: він буде розвиватися разом з ТРЦ Hollywood. Так як людина скоріш буде витрачати гроші в тому місці, де максимально комфортно це робити, і в місці, яке закриває більшу частину його потреб.
Читайте також –