Лариса Євтушенко, ТРЦ Piramida: Ми активно працюємо над ефективною ротацією орендарів

Лариса Євтушенко, ТРЦ Piramida: Ми активно працюємо над ефективною ротацією орендарів

1 день тому
  110
Валерія Байда

Як змінився tenant-mix в столичному ТРЦ Piramida у повномасштабну війну, за яким принципом обирають нових орендарів, які були місяці-рекордсмени по товарообігу та як фуд-корт підсилив ТРЦ.

Столичний ТРЦ Piramida входить до портфеля нерухомості інвестиційної компанії Dragon Capital, управління яким здійснює підрозділ Dragon Capital Property Management. Реновацію було розпочато у 2020 році, навесні 2021 року було збудовано нову торгову галерею, внаслідок чого загальна площа об’єкта збільшилась з 16 800 кв. м до 20 600 кв. м, з яких орендна площа складає майже 16 000 кв. м. Понад два роки ТРЦ має нульову вакантність, а ще в 2023 році повернули відвідуваність до довоєнних показників. В інтерв’ю RAU Лариса Євтушенко, комерційна директорка ТРЦ, розповіла про зміни в поведінці відвідувачів, як працюють у напрямку безбар’єрності та поділилася планами.

Про орендарів, вакантність та товарообіг

— У 2024 році в ТРЦ Piramida відкрилося чимало нових орендарів, зокрема, New Balance, Goldi, DEKA, Victoria’s Secret, Andre Tan, e-zoo, IQOS, Famo. Як в цілому змінився tenant-mix у повномасштабну війну та яке співвідношення українських брендів та міжнародних?

— Ми активно працюємо над ефективною ротацією орендарів, орієнтуючись на потреби відвідувачів і тенденції ринку. Тож у цьому році радо вітали як міжнародні бренди, так і нових українських партнерів у нашому торговому центрі. Частка українських брендів значно зросла, – і це є свідченням їхньої затребуваності на ринку та підтримки локального бізнесу.

— Хтось з орендарів вийшов з ТРЦ у повномасштабну війну?

— Є ряд факторів, які змушують орендарів завершити співпрацю. Однією з причин може стати проблема з логістикою чи виробництвом. Для продуктивної роботи орендарям необхідна своєчасна логістика чи оновлення колекцій, а якщо це не відбувається, то кінцевий споживач «голосує проти» продовження такої роботи своїм гаманцем.

— За яким принципом обираєте нових орендарів?

— Ми орієнтуємося на побажання та потреби наших відвідувачів. Періодично проводимо опитування, аби краще розуміти їхні вподобання. Окрім цього, стежимо за ринковими трендами та вибираємо орендарів, які розвиваються і відповідають запитам часу.

— А магазини іспанського ритейлера Inditex бажані орендарі для ТРЦ?

— Наш комерційний відділ підтримує комунікацію із усіма міжнародними брендами, зокрема й Inditex, та веде перемовини по всьому нашому портфелю торгових центрів. Наразі офіційних домовленостей по ТРЦ Piramida немає.

— Ви сказали, що в ТРЦ Piramida прислухаються до побажань відвідувачів та проводять опитування. Цікаво, а якого магазину, можливо, сервісу чи різноманіття в певному сегменту не вистачає відвідувачам? 

— Проведене нами у цьому році опитування підтвердило, що відвідувачам не вистачає спортивних брендів. Тож ми почали працювати у цьому напрямку, і першим новим поповненням у цьому сегменті став магазин New Balance. І далі триває активна робота над залученням ще двох сильних міжнародних операторів у сегменті спортивних товарів.

— Яка наразі вакантність?

— Наш торговий центр демонструє стабільну роботу. Вже понад два роки маємо нульову вакантність. Ми проводимо точкові стратегічні ротації орендарів, орієнтуючись на ефективність і актуальність пропозицій для відвідувачів.

— Які були місяці-рекордсмени по товарообігу в 2024 році?

— Загалом по року ми маємо приріст товарообігу по орендарях ТРЦ завдяки постійним та ефективним ротаціям. При цьому можемо відмітити особливі періоди. Улітку 2024 року спостерігали неочікуваний приріст загального товарообігу по багатьох категоріях орендарів, що не типово для цього сезону. Через значні вимкнення світла ТРЦ виявився місцем, де в першу чергу можна було смачно та швидко поїсти і закрити інші свої потреби.

Також традиційно листопад через період Чорної п’ятниці виявився рекордсменом по загальному товарообігу. І в першу чергу завдяки високим товарообігам орендарів електроніки, побутової техніки та сегменту ювелірних виробів, що широко представлений у ТРЦ Piramida.

Про відвідуваність, тренди в поведінці клієнтів, витрати у війну та кадрову кризу

— Трафік повернувся до довоєнних показників та яка різниця між будніми днями та вихідними?

— Так, трафік у ТРЦ Piramida повернувся на довоєнний рівень ще з 2023 року. Українці – хоробра нація, здатна відповідати на виклики та адаптуватись до змін. У нашому торговому центрі спостерігаємо стабільне зростання відвідуваності та за даними, які маємо зараз, очікуємо, що приріст трафіку складе не менш ніж 15% по відношенню до минулого року. А що стосується різниці між буднями та вихідними, то трафік на вихідні за статистикою цього року в середньому перевищує будні на 11%.

— У ТРЦ Piramida кожну суботу – дитячі розваги. Можете оцінити, як залучення сімей з дітьми впливає на трафік і, відповідно, продажі?

— Дитячі розваги, які ми проводимо щосуботи у ТРЦ, значно сприяють створенню лояльної аудиторії серед відвідувачів. Наша мета – надати відвідувачам не лише місце для здійснення покупок, а й місце для відпочинку всією родиною. Батьки прагнуть створювати щасливі моменти дитинства для своїх дітей попри всі теперішні складні умови. І ми намагаємось їм в цьому допомогти, щоразу пропонуючи різноманітні цікаві активності: анімаційні програми, лялькові театри, майстер-класи, сімейні квізи, виїзний планетаріум та ін. Тож можна сказати, що такі заходи несуть і певну соціальну функцію та допомагають формувати позитивний імідж ТРЦ, що важливо для залучення нових гостей.

Щодо впливу на трафік, то подібні заходи можуть подовжувати час перебування у ТРЦ: часто батьки разом з дітьми йдуть смакувати улюблені страви на фуд-корт, і заодно здійснюють певні щоденні покупки тощо. Тож ці заходи позитивно впливають на загальну відвідуваність і атмосферу в торговому центрі.

— Назвіть кілька трендів в поведінці клієнтів у повномасштабну війну?

— Ми пристосувались до реалій війни: до вимкнення світла, до постійних тривог. Ці виклики сьогодення впливають на більш ефективне планування часу, у тому числі відведеного на шопінг: відвідувачі швидше здійснюють покупки, не на довго затримуючись в галереї. Проте традиції купувати подарунки рідним, друзям, зустрічатися на каву та інше – не змінні.

— Як забезпечили безперебійну роботу ТРЦ та чи оптимізували витрати?

— Вимкнення електроенергії стало серйозним викликом як для орендодавців, так і для орендарів. Наш ТРЦ став одним із осередків, що забезпечує нормальне функціонування навіть під час тривалого вимкнення електроенергії. Ми організували систему живлення від дизельного генератора, що дозволяє підтримувати роботу магазинів без перерв. Крім того, ми оптимізували наші витрати на обслуговування ТРЦ, тож на сервіс та якість це ніяк не вплинуло.

— Наразі в Україні кадрова криза, чи є у вас проблеми з підбором людей на вакансії? І чи маєте зараз не закриті вакансії?

— Так, ми відчуваємо дефіцит персоналу насамперед серед технічних спеціалістів підрозділу експлуатації. Значною мірою це виключно чоловічі професії та спеціальності. Час від часу виникає необхідність у заміщенні вакантних позицій серед технічного персоналу. Щодо управлінської команди, то вона в нас стала і спрацьована. Наш ТРЦ входить до портфелю нерухомості Dragon Capital. Тож рівень компанії на ринку, сталий розвиток, професіоналізм команди, – це все також і про нашу репутацію як роботодавця, тому нам вдається успішно закривати позиції, залучаючи найкращих кандидатів.

Про фуд-корт та різдвяну атмосферу

— У серпні 2024 року відкрився Gremio Grill, а у вересні з’явився корнер М’ясторія. Як в цілому оцінюєте популярність ресторанів у ТРЦ?

— Відкриття фуд-корта в ТРЦ Piramida за півроку до повномасштабного вторгнення було правильним рішенням – це підсилило наш ТРЦ і задовольнило попит жителів великого спального району. Популярність нашого фуд-корту своєю чергою спонукає нас підсилювати та урізноманітнювати його далі відкриттям нових ресторанів, таких як Gremio Grill та М’ясторія.

— А як щодо поведінки відвідувачів, зазвичай, це довгі зустрічі на фуд-корті, або швидкі – перекусити, або взяти щось із собою?

— Багато хто відвідує ресторани чи кафе не просто з метою перекусу, а для проведення довгих зустрічей: робочих, з друзями чи рідними, задля відпочинку тощо. Ми створили зручну та затишну атмосферу на фуд-корті, і це також посприяло популярності серед відвідувачів. Нам навіть довелось розширити посадкову зону.

— Календар свят посунувся: тепер і День Святого Миколая, і Різдво святкуємо у грудні. Як цьогоріч у ТРЦ створювали святкову атмосферу?

— Безумовно ми святкуємо разом з усією Україною. Для нашого ТРЦ – це завжди особливий період: ми намагаємось створити святкову атмосферу для всіх відвідувачів завдяки новорічному декору, а для наших найменших, зазвичай, організовуємо тематичні дитячі активності. Цьогоріч так само, – це і зустріч зі Святим Миколаєм, який роздавав подарунки, це і майстер-класи зі створення новорічних подарунків та розваги із Сантою та його командою. Це все наші спільні традиції та цінності.

Про безбарєрність та плани

— Ви багато інвестуєте у поліпшення ТРЦ. Це і модернізація фасаду, і зручний сучасний паркінг, і оновлення входу до станції метро Позняки. А як працюєте в напрямку безбар’єрності, щоб всі клієнти отримували однаковий сервіс?

— Для забезпечення рівного доступу для людей з інвалідністю, було вжито низку заходів: встановлено ліфт, пандуси, а також додано таблички зі шрифтом Брайля для зручності орієнтування. Ці зміни допомагають створити комфортне середовище для кожного відвідувача, забезпечуючи однаковий рівень обслуговування для всіх клієнтів.

— І, звісно, про плани.

— Нещодавно ТРЦ Piramida вже втретє був визнаним найкращим малим торгово-розважальним центром у містах-мільйонниках згідно премії RAU Awards 2024. Вважаємо, що це визнання є результатом продуманого підходу до розвитку, завдяки якісному пулу орендарів і популярних брендів, та проведенню різнопланових активностей для відвідувачів. Але ми не зупинятимемось і далі плануємо покращуватись.

Наразі ми зосереджені на посиленні tenant-mix і залученні міжнародних брендів. Також продовжуємо ефективні ротації орендарів для оптимізації простору. А після перемоги України плануємо повернутися до завершення реконструкції лотів другого поверху ТРЦ Piramida.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку