Як працює столичний ТРЦ Retroville у повномасштабну війну: нові відкриття, вакантність та трафік

Як працює столичний ТРЦ Retroville у повномасштабну війну: нові відкриття, вакантність та трафік

15.08.2024 09:00
  1647
Валерія Байда

Як змінився tenant-mix у столичному ТРЦ Retroville у повномасштабну війну, наскільки популярний розважальний сегмент, які показники відвідуваності та який міжнародний орендар найбажаніший для ТРЦ.

На початку повномасштабного вторгнення столичний ТРЦ Retroville зазнав пошкоджень через ракетний обстріл росією. Проте швидко відновив роботу, а спортивний центр Sport Life, який було пошкоджено, знову повернувся та безумовно впливає на трафік. В інтерв’ю для RAU Рената Якубченієне, CEO, Катерина Балакай, начальник відділу оренди та Анна Держун, начальник відділу маркетингу і реклами розповіли про нові відкриття магазинів у 2024 році, повернення та залучення міжнародних брендів, вакантність, відвідуваність ТРЦ та роботу під час тривалих відключень електроенергії.  

На фото: Рената Якубченієне, Катерина Балакай та Анна Держун

Про нові відкриття, вакантність та трафік 

— Розкажіть про нових орендарів в 2024 році.

— Рената: За 6 місяців з початку 2024 року в ТРЦ Retroville відкрилось приблизно 20 нових магазинів. Загалом це 2400 кв. м. Найбільші відкриття – магазин польської мережі ССС та магазин Look, який є офіційним реселером брендів групи Inditex, магазини косметики L`occitane та Mr.Scrubber, магазини білизни Kleo, Elegante, магазини жіночого одягу Donna, Stylish, салон інтимних товарів Madam Pim, ательє, магазин Галерея льону, магазин сумок і аксесуарів Italian Bags, магазин чоловічої косметики і приладів для гоління Men Essence, магазин домашнього одягу Anna D, салон верхнього одягу MDK Lux, магазин взуття Grand, магазин Чиста Хата та магазин квітів Florida. На фудкорті з’явилась нова локація – українське бістро Чуб. Також відновили роботу після релокації оновлені магазини Goldi, Arber та Anabel Arto. Крім того, tenant-mix ТРЦ поповнився новими острівними операторами.

Окремо хочу зазначити, що надважливою подією першого півріччя 2024-го стало повернення в Retroville фітнес-клубу Sport Life, на яке дуже чекали мешканці району Виноградар і яке одразу значно вплинуло на трафік ТРЦ.

— Як в цілому змінився tenant-mix у повномасштабну війну?

— Катерина: За останні два роки тенденції відкриттів змінювалися декілька разів. Після повернення H&M та Inditex в країну, активізувалися й інші міжнародні бренди, які були до повномасштабної війни зацікавлені у відкритті в нашому ТРЦ,  але призупиняли процес саме через вкрай загострену ситуацію в країні. Прикладом такого відкриття є вже наявний у нас магазин ССС.

Наразі ми спостерігаємо зріст зацікавленості у відкритті магазинів від локальних орендарів, які вимушені переміщувати бізнеси в більш безпечні регіони, а ми за можливості – пропонуємо їм варіанти в нашому ТРЦ. Наша команда зацікавлена, щоб Retroville ставав ще більш комфортним для наших клієнтів, тому вважаємо, що і наш tenant-mix має адаптуватися під запити. Відкриттям нових міжнародних або локальних орендарів ми намагаємось розширити пропозицію та асортимент, щоб наш клієнт міг закрити всі свої потреби саме у нас.— Чи плануєте залучати магазини іспанського ритейлера Inditex?

— Рената: Ми будемо робити все, щоб магазини Inditex у нас відкрились. Це наш пріоритет.

— Яка наразі вакантність в ТРЦ?

— Рената: Станом на кінець червня вакантність 7%. Завдяки роботі команди департаменту оренди в нас наповнюваність ТРЦ значно краще, ніж була до війни.

— А хто з орендарів вийшов з ТРЦ у повномасштабне вторгнення та яка причина?

— Рената: З великих орендарів вийшов UltraGroup. Ми не можемо коментувати їх рішення. А також Leroy Merlin, причини всім відомі. Eldorado – з причини банкрутства.

— Трафік ТРЦ досяг довоєнних показників?  

— Анна: Трафік не просто повернувся до довоєнних показників, а навіть перебільшив їх на 20%. У тому числі і завдяки проведенню великих масових заходів. У Retroville є заходи, які стали проводитись на постійній основі та дають хороші показники відвідуваності. Це дитячий фестиваль талантів, концерти з відомими артистами в партнерстві з телеканалом Music Boх, фестиваль корейської культури Kim Fest, а також у 2023 році ми започаткували проведення масштабного заходу на території ТРЦ Retroville – Kyiv Car Fest.

У жовтні 2023 року під час проведення фестивалю ми отримали +60% зростання показника відвідуваності в порівнянні з суботою попереднього тижня та +98% зростання показника неділі.

Якщо назвати точні цифри: 14 жовтня 2013 року ТРЦ відвідали 64 000 відвідувачів, 15 жовтня – 77 000, також за два дні ми отримали +1600 підписників в соцмережах Retroville, зріст товарообігу орендарів та +24% зростання кількості чеків Novus. Благодійними фондами під час проведення Kyiv Car Fest зібрано 1 млн грн. І за результатами заходу підписано меморандум на ексклюзив і щорічне проведення Kyiv Car Fest на території Retroville.

На останньому фестивалі, який відбувся в червні 2024 року масштаби збільшились. У перший день, 8 червня фестиваль відвідало на 36% більше, ніж в жовтні 2023 року. А зріст показників суботи та неділі:  +123% та +106%.

— Рената: Звісно, трафік ТРЦ перевищив довоєнні показники завдяки кільком факторам: маркетингові заходи, нові відкриття, повернення міжнародних брендів, як H&M, активній забудові та здачі нових житлових будинків мікрорайону Варшавський і, звісно, людям, які повернулися за кордону додому.

— Трафік у вихідні традиційно більший ніж у будні?

— Анна: Трафік вихідного дня, звісно, більше ніж в будні. Проте через те, що у Retroville розташовані центри адміністративних послуг, такі як Паспортний Сервіс та Сервісний Центр МВС, ми маємо хороші показники буднього дня. Також, безумовно, розташування в великому житловому масиві відіграє важливу роль. У нас завжди є наші постійні відвідувачі, які кожен день відвідують гіпермаркет Novus, Sport Life, будівельний супермаркет ОЛДІ, магазини косметики, товари першої необхідності, та послуги. А також жителі мікрорайону і навіть інших районів Києва дуже люблять наш фуд-корт, бо він дійсно затишний і комфортний для відвідування.

Про орендарів, розважальний сегмент та кадрів 

— Розкажіть, як зараз у велику війну будуєте відносини з орендарями? Пропонуєте особливі умови співпраці?

— Катерина: Як і всі – в режимі постійних перемовин та пошуку компромісів. Якщо є бажання домовитися і нормально співпрацювати, то займати зараз принципову позицію не може жодна зі сторін.

— Як ви оцінюєте популярність розважального сегмента в ТРЦ, зокрема, парку дитячих розваг Papashon Kids та зоопарку Лемур?

— Катерина: Серед ТРЦ Retroville багато відвідувачів з дітьми, тому розважальний сегмент є затребуваним, особливо під час важкої ситуації в країні. Відвідування ТРЦ, парку розваг, боулінгу, спілкування з тваринами, перегляд фільмів у кіно чи навіть просто похід на фуд-корт – це психологічне розвантаження і для дітей і для батьків. Нещодавно в Papashon Kids відкрився новий атракціон для дітей до 12 років. А в літній період діють знижки на відвідування парку розваг, боулінг-клуба та зоопарку, що стимулює відвідуваність. Наприкінці минулого року ми також оновили розважальну зону на фуд-корті – тепер там розташовано сучасний парк ігрових автоматів Gamemopolis.

Крім того, ми маємо вже нові підписані договори з операторами саме розважального сегменту, тому в нашому ТРЦ цей напрямок буде ще більш посилений.

— У повномасштабну війну ви посилили команду комерційного відділу, чи були ще якісь кадрові зміни? Загалом маєте проблему з нестачею кадрів?

— Рената: Проблеми з нестачею кадрів в нашій компанії немає. Маємо потужну команду оренди, маркетингу та експлуатації, що дозволяє нам працювати в такий нелегкий час і виводити проєкт на хороші показники.

Про витрати, відключення електроенергії та плани 

— Як у війну ви оптимізували свої витрати?

— Рената: Шляхом оптимізації всіх процесів.

— Зважаючи на те, що влітку повернулося тогорічне дежавю з відключенням електроенергії через обстріли росією енергосистеми України та додалася ще одна проблема – аномально спекотне літо, як ТРЦ працює в таких умовах? 

— Рената: Під час відключень електроенергії ТРЦ Retroville працює від генераторів. Всі орендарі забезпечені постачанням від генераторів. З квітня 2024 року ми знизили навантаження за рахунок відключення підсвітки фасаду у вечірній час, зменшенням інтер’єрного освітлення ТРЦ, та наші орендарі також доєднались  до цієї ініціативи – освітлення в магазинах працює в економному режимі, відключені екрани та вивіски.

Безумовно, виникають форс-мажорні обставини, бо це важкий період для всіх,  але ми намагаємось оперативно вирішувати ці питання. І ми вдячні нашим орендарям, що вони з розумінням ставляться до  таких ситуацій.

— Наскільки додаткове навантаження (генератори, паливо, закриття під час повітряних тривог) вплинуло на прибуток ТРЦ?

— Рената: Безумовно, додаткові витрати вплинули на прибуток, але детально оцінювати будемо пізніше.

— Які товари і відповідно магазини зараз мають найбільший попит? Зважаючи на те, що ми звикли до війни.

— Рената: Враховуючи те, що люди звикають жити в умовах війни, вони все частіше починають робити покупки, які раніше «відкладали на потім». Придбати новий гаджет чи порадувати себе новою сукнею – наразі є актуальним, саме через відчуття «життя тут і зараз». Звичайно, зважаючи на відключення електроенергії мають попит магазини техніки і торгові точки, де можна придбати різні прилади живлення та товари для полегшення побуту. Кожен місяць потреби людей змінюються та ми працюємо над тим, щоб різноманітність товарних груп представлених в Retroville могла задовольнити цей попит.

— Зараз ви робите короткострокове планування чи довгострокове?

— Рената: Якщо мова про бюджет оренди – це робота в стандартному режимі, щодо маркетингових активностей – довгострокове планування є, але загострення ситуації в країні, непередбачувані обстріли, повітряні тривоги, та інші події сьогодення дуже часто порушують плани, тому на практиці заходи готуються в дуже короткі терміни.

— Поділіться планами на поточний рік, чекати від вас якихось ексклюзивних новин?

— Рената: Можемо сказати, що в цьому році готуються до відкриття три важливих орендарі – це дві відомі міжнародні мережі, які беззаперечно вплинуть на якість tenant-mix в нашому ТРЦ, та популярний заклад громадського харчування. І це ми кажемо зараз тільки про великих орендарів, бо насправді в роботі багато цікавих ротацій.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку