Євген Іваниця, JYSK Україна: Плануємо довести кількість магазинів JYSK в Україні до кінця року до 100

Євген Іваниця, JYSK Україна: Плануємо довести кількість магазинів JYSK в Україні до кінця року до 100

09.01.2024 08:45
  1903
Костянтин Симоненко

Сountry Director JYSK Україна про розширення мережі та збільшення прибутку під час війни, конкуренцію з іншими гравцями та плани на рік.

Після повного виходу з росії у березні 2022 року JYSK нарощує присутність в Україні. Наразі мережа налічує 90 магазинів, що більше, ніж в інших пострадянських країнах разом взятих. Виторг JYSK Україна зріс на 37% у 2022 році – до 4,8 млрд грн, згідно з дослідженням Forbes «200 лідерів української економіки». Прибуток становить 1,1 млрд грн. В інтерв’ю Forbes.ua Сountry Director JYSK Україна Євген Іваниця розповів про фактори впливу на зростання показників мережі. А також як вплинула відсутність IKEA на ринку та багато іншого. RAU пропонує основні тези.

Про відновлення під час війни

Мережа магазинів JYSK до великої війни налічувала 85 магазинів, зараз – вже 90. З початку повномасштабного вторгнення JYSK закрив усі магазини і не мав ніяких чітких планів, коли зможе відновити їх роботу, оскільки продажі в Україні становлять лише частку відсотка від обороту всієї компанії. А от репутаційні ризики через можливу загибель людей були неймовірно великі.

Після тривалих переговорів з данським менеджментом вдалося переконати їх відкрити магазини в Ужгороді, аби допомогти біженцям. Потім поступово пропонували відкрити інші магазини для працівників, які хочуть працювати.

Для різних регіонів України встановили кілька градацій умовних зон ризику: низького, середнього та високого. Наприклад, у звільненому Херсоні один об’єкт згорів, другий недобудований. Це зона високого ризику. Туди компанія не заходить. Не ризикує ні покупцями, ні працівниками.

Про основні показники роботи

Починаючи з вересня 2022 року по всіх місяцях фіксувався приріст продажів рік до року. Оборот становить 4,8 млрд грн по порівняльних магазинах. За кількістю покупців – приріст на 26%. Середній чек – 1044 грн, на одного покупця припадає 3,1 одиниці товару.

На один середній чек людина, умовно, купує свічку, батарейку і матрац. У нас є 10 товарних груп: постільна білизна, товари для ванної, матраци, меблі, декор, текстиль, товари для вікон, ковдри та подушки і сад. Найбільший приріст стався у категорії «садові меблі». Влітку 2022-го саме ця група сильно обвалилась у продажах, тому що найбільший попит був на півдні країни. Але магазини в Мелітополі, Новій Каховці, Херсоні розбомбили або розікрали.

Про фактори зростання

Вплинув величезний потік внутрішньо переміщених покупців зі сходу та півдня України, яким потрібно було облаштуватися на новому місці. Через  обстріли інфраструктури збільшився попит на свічки, батарейки, лампи. Це мільйони одиниць товарів. Українцям потрібно було утеплитися, забезпечити освітлення.

Додатково JYSK знизив маржинальність товарів, довго не змінюючи ціни, аби товари були доступними, продавали товари в середньому та нижньому ціновому сегменті. Оскільки розрахунки йдуть у гривнях, інфляція та девальвація також вплинули на зростання виторгу.

Також йде перебудова старих магазинів. Оскільки в мережі є концепти магазинів 2.0 і більш свіжий – 3.0. Перебудова одного магазину може коштувати більше 10 млн грн і вже 63% працюють у новому форматі.

Про конкуренцію з IKEA та Епіцентр

Вплив IKEA на український роздрібний ринок товарів для дому був мінімальним. Вона не займала значної частки українського ринку: за цифрами виторгу їх не було видно.

Ми не ділимо ринок з Епіцентр, бо працюємо у різних сегментах. У нас лише перетинаються товари з їх окремими відділами й на цьому все. Це просто непорівнювані обороти. Різниця не у рази, а на порядки. Ми відносно невеличка компанія на ринку України й наша частка порівняно з Епіцентр настільки мала, що її навіть не заміряли.

У нашому форматі 1000 кв. м, з таким асортиментним наповненням і ціновим сегментом, з такою концепцією немає нікого. Ми пропонуємо комплексні інтер’єрні рішення для споживача, де декор, текстиль, меблі доповнюють одне одного.

Про роботу з персоналом

З повного штату 811 осіб 45 знаходяться у війську. Це 10% від чоловічого складу команди. Серед тих, хто служать, є також і дівчата. Двоє людей загинуло. Продовжуємо платити повний оклад усім працівникам, які знаходяться в армії. Недостатня кількість чоловіків у команді сильно впливає на бізнес. Часто не вистачає чоловічих рук, щоб виконувати роботу. Плинність персоналу в минулому фінансовому році становила 20%. Якщо взяти показники рітейлу по Україні, то це низький рівень. Найменша плинність – у центральних і північних областях України.

Про розвиток онлайн- та офлайн-торгівлі

В останні роки e-commerce приростав до офлайну випереджуючими темпами. Якщо оцінювати онлайн по тому, що людина зробила замовлення в інтернеті, то 16-20% українців замовляють товар JYSK онлайн. Цифра дуже варіюється залежно від способу замовлення.

Криза на західному кордоні, де знаходяться в черзі більше 200 вантажівок, впливає на реалізацію планів компанії. До кінця року має відкритися магазин у Гостомелі. Водночас відкриття двох магазинів у Києві, які планували до Нового року, найімовірніше, вимушено перенесли на січень-лютий 2024 року. Сумарно за цей фінансовий рік ми запланували відкрити 12 нових магазинів і перебудувати за концептом 3.0 ще 10 магазинів. Плануємо довести кількість магазинів JYSK в Україні до кінця наступного року до 100.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку