
Ролики тижня: Moyo, Uklon, Сільпо, Файно Маркет, Comfy


Співзасновник і генеральний директор групи компаній Фокстрот про початок бізнесу, сучасне та майбутнє рітейлу, актуальні тренди та багато іншого.
Цей матеріал також доступний російською мовою
Геннадій Виходцев в інтерв’ю порталу Delo.ua розповів про те, як за чверть століття змінилася торгівля, чого хочуть сучасні покупці та як це впливає на формати торговлі. RAU підготувала основні тези інтерв’ю.
У 1994 році ми почали спільний бізнес з оптового продажу побутової техніки та електроніки з Валерієм Маковецьким (сьогодні – голова наглядової ради мережі Фокстрот). Разом знаходили перших покупців японських відеомагнітофонів. Все доводилося перевіряти на власному досвіді, а успіху досягали шляхом проб і помилок. Наприклад, вдалося підключити залізничний транспорт для відправки товарів в регіони. Тоді це здивувало всіх небаченою оперативністю в логістиці й зробило нас конкурентними.
Сьогодні ГК Фокстрот розвиває бренди Фокстрот (163 магазина та інтернет-майданчик), Секунда (49 магазинів годинникової техніки). А ще в Чернівцях, Черкасах, Миколаєві, Лубнах і Кропивницькому працюють п’ять торгівельно-розважальних центрів під брендом DEPO’t Center і Fantasy Town (управління нерухомістю).
За результатами 2018 року дохід компаній, що розвивають бренд Фокстрот, збільшився на 25%. Ми зростаємо разом з ринком, який в 2018 році, за даними GFK, виріс на 25%.
Роздрібні магазини — це найбільш ефективний вихід на кінцевого споживача і розвиток власного бренду. Команда Фокстрот прагне закріпити такі стандарти роботи з покупцем, щоб про нас говорили: «Хочу, щоб мене обслужили, як у Фокстроті».
Зараз рітейл постійно змінюється. Великих магазинів, де фізично присутні всі товари, більше не існує.
Сучасний магазин — це більше шоу-рум, де відбувається демонстрація товару, а сам товар знаходиться на електронній полиці, адже вибір в інтернет-просторі безмежний. Тоді покупець сприймає покупку як додаткову розвагу з елементами шопінгу.
Щоб утримувати рівень сервісу, треба постійно переглядати операційні процеси. Адже саме тут ведеться основна боротьба за покупця: якість консультації, якість доставки, фахова установка, гарантії, обслуговування. Навіть ціна сьогодні — не найяскравіша конкурентна перевага. Повторити ціну, таку ж як у конкурентів, можна через декілька секунд (навіть не хвилин) після конкурентів. На утримання якості може піти не один місяць.
З погляду стабільних покупок в безумовному фаворі в українських покупців велика побутова і дрібна побутова техніка. На цей товар у нас стабільний попит. Але зараз у світі розгортається процес смартфонізаціі, без смартфона неможливо проїхати в транспорті, заправити автомобіль, оформити кредит, купити продукти. Люди на якісну зміну торгівлі реагують швидко: хочуть нові моделі гаджетів, планують швидку заміну старих моделей на новинки.
Тому логічно робити акцент на смартфони в категорійному менеджменті, омолодження аудиторії в маркетингу, різновиди розстрочки, швидкі кредити, максимальне полегшення заміни смартфонів на більш нові моделі. Це зробить компанію гнучкішою та стійкішою.
Продавець повинен домогтися, щоб усе було зібрано в одному місці і не збивало покупця з пантелику під час вибору товару, покупки і пост-обслуговування. Покупцеві важливо оперативно визначитися з характеристиками, а далі максимально швидко купити і отримати свою покупку. З погляду покупця на сайті продавця повинен бути свій кабінет, свій гаманець. Треба прискорити отримання всіх електронних чеків, сервісних книжок , щоб людина не думала, які в неї бонуси і розміри знижок і так далі.
Я б хотів, щоб Фокстрот залишався брендом-експертом. Щоб компанія асоціювалася не тільки зі мною або Валерієм Маковецьким, а й з командою. Історично склалося, що на ринку побутової техніки бренди не асоціюються з людьми. І це дуже важливо зараз виправити. Люди хочуть довіряти людям.
Під час тотального інформаційного шуму людині зручно мати бренд-експерт в своєму пулі помічників. 163 торгові точки й інтернет-майданчик з відвідуванням до 10 млн осіб шомісяця в активі Фокстрот — це гарна стартова перевага для омніканального бренду. Адже для покупця важливо: простий вибір, швидке замовлення в інтернеті, отримання в магазині в будь-який зручний час, наявність розрахункового документу (фіскальний чек ми видаємо на всі товари) і зручне пост-обслуговування. Український споживач з точки зору сервісу — найвимогливіший, принаймні в Європі. Наш покупець стрімко молодшає і треба реагувати на цей тренд.
Зараз іде експансія світових брендів-продавців в Україні, зростання ролі ТРЦ в українському рітейлі. Тут можна провести час з сім’єю, зробити зрозумілий вибір покупки, оскільки на одному майданчику знаходяться 3, 4, 5 рітейлерів. Тут можна підібрати сервіс, який подобається, порівняти ціну, не втрачаючи багато часу. Тому, безумовно, кількість магазинів в Україні в майбутньому скоротиться, адже це вже не конкурентна перевага. Акцент буде зроблено на покупця і його очікування якісного шопінгу і вражень.
Тому рітейл буде модифікуватися: магазини можуть бути більш насичені товарами або менш насичені (залежно від локації, де вони знаходяться), або це може бути шоу-рум з варіантами шоп-енд-шопа. Але в будь-якому разі рітейл на ринку залишиться.
Читайте також –
В’ячеслав Поврозник, Фокстрот: Ризики – ключовий фактор цього року