Ольга Шевченко, EVA: Впровадимо новий концепт магазинів для торгівельних центрів

Ольга Шевченко, EVA: Впровадимо новий концепт магазинів для торгівельних центрів

09.12.2019 04:00
  750
Ukrainian Retail Association

Виконавчий директор мережі магазинів EVA про нові формати магазинів, запуск власної служби доставки, інвестиції та плани розвитку мережі на наступний рік.

Цей матеріал доступний російською мовою

Мережа магазинів EVAлідер українського ринку drogerie-рітейлу. Перший магазин компанії РУШ, яка розвиває мережу, відкрився у 2002 році в Дніпрі, а зараз EVA нараховує вже 943 торговельні точки в країні та не планує зупинятися в розвитку. Завдання на наступний рік – ще, як мінімум, 180 магазинів по Україні. Про те, завдяки чому мережі вдається розвиватися так динамічно, скільки вона інвестує та які нові формати з’являться вже до кінця поточного року в інтерв’ю порталу Investory News розповіла виконавчий директор компанії Ольга Шевченко. Редакція RAU відібрала найбільш цікаві тези матеріалу.

Про тенденції на ринку drogerie

Основний тренд, який наразі є в сегменті дрогері, – це формування позитивного споживчого попиту. Все більшого значення для рітейлу набувають саме емоції покупця, які він отримує від будь-якого контакту з брендом, – починаючи від торгової точки та закінчуючи рекламою на телебаченні. Всі найбільші оператори ринку почали приділяти цьому дуже велику увагу. І це, напевно, один з ключових трендів, де український рітейл на висоті.

Рітейлери впроваджують нові формати, концепції, дизайни, щоб покупець отримав від покупки позитивні емоції. І в цьому ми не гірші ані за європейський, ані за світовий ринки.

Ми теж в цьому напрямку активно розвиваємось і робимо всілякі приємності в наших магазинах, як-от: дитячі куточки для розваг малюків, або додаткові активності, які не приносять якогось комерційного профіту.

Про впровадження нового формату магазинів

У новому році наші покупці побачать оновлений дизайн магазинів, який стане сучаснішим. Також ми запустили в тестовому режимі принципово новий формат, який поки має робочу назву EVA Beauty. Перший пілотний магазин плануємо відкрити вже в грудні у новому торговому центрі в Дніпрі. А вже наступного року спробуємо представити цей формат покупцям Києва та інших міст.

Головна відмінність нового формату EVA Beauty в тому, що більше уваги ми приділимо категоріям краси. А от товарів для дому та побутової хімії там не буде взагалі.

До того ж ці магазини відрізнятимуться дизайном, і атмосферою. Цей концепт розроблений для торгівельних центрів, хоча він має право на життя й у стріт-рітейлі.

Про збільшення онлайн-продажів

Наразі нашому інтернет-магазину виповнився рік. Станом на листопад ми досягли показника в 1500 замовлень на день. Але у порівнянні з «мастодонтами» цього ринку – це дуже маленький показник, тому нині ми активно працюємо в цьому напрямку. Наступного року плануємо значно збільшити приріст e-commerce і розвивати модель омніканальності. Це наш пріоритет на декілька наступних років.

Ми плануємо збільшити кількість точок видачі товарів, що замовлені через наш сайт. Наразі їх вже 43, а наступного року буде ще більше.

Зараз такі пункти є в Києві, Дніпрі й Одесі, а далі будемо активно розширюватись у столиці та інших містах, у тому числі й у маленьких. Це дуже зручно для покупця, тому це пріоритет для нас на наступний рік.

Про запуск власної служби доставки

Також у новому році ми запустимо власну службу кур’єрської доставки. Поки що вона працюватиме в Києві. Будемо доставляти наш власний товар зі складу, а не з магазинів. До речі, на сайті асортимент товарів набагато ширший, ніж у магазинах, – десь утричі.

Магазини в нас невеликі, тож ми не маємо можливості представити весь асортимент, який можемо запропонувати. Тому товар забирається тільки зі складу.

Нині доставляємо через такі служби, як Нова пошта або Meest Express. А вже у новому році в нашого покупця буде можливість замовити доставку за адресою, і наш кур’єр це зробить. Це дуже зручно, хоча і потребує від нас великої роботи в напрямку логістики.

Про плани розвитку мережі

В наших планах – розширити мережу до 970-ти магазинів до кінця року. Це 210-212 нових магазинів за рік. Якщо подивитись на динаміку, то минулого року ми відкрили 178 магазинів, 2017-го – 168. Так, це хороша динаміка, ми ростемо. Це наша ключова компетенція: ми добре вміємо це робити, працювати з геомаркетингом, визначати якісні локації. У нас дуже професійні спеціалісти. Але ми не женемося за кількістю, ми ростемо завдяки відкриттю ефективних магазинів.

На наступний рік план такий само, як був і на поточний, – 180 магазинів. Здебільшого це будуть західний регіон, де ми поки представлені ще не так широко, як в центральному та південному.

Зосередимося на відкритті власних точок, адже попередньо все ретельно аналізуємо, щоб знати, в яких містах і локаціях відкриватися. Ми не розраховуємо десь когось поглинути, ми розраховуємо лише на себе.

Але й такі угоди бувають. Адже регіональні мережі йдуть з ринку та звертаються з пропозиціями придбати залишок їхнього товару і переоформити на себе права оренди приміщення. Якщо такі пропозиції надходять, ми оцінюємо локації і, якщо вони нам цікаві, погоджуємось.

Про результати роботи та розмір інвестицій

Кожні два роки ми зростаємо вдвічі. За 9 місяців цього року отримали 9,1 млрд грн чистого доходу без урахування ПДВ. Це +57% до показника попереднього року. Наступного року сподіваємось зберегти таку саму позитивну динаміку. Станом на початок грудня у нас було 9,6 млн чеків за рік. Середній чек складає 131 грн.

Відкриття одного магазину обходиться 1-1,5 млн грн. Кошти йдуть на ремонт та обладнання. Строк окупності наших магазинів складає 2-4 роки.

До відкриття ми робимо детальні прогнози та дуже чітко стежимо, щоб зроблені інвестиції повернулися в повному обсязі у вигляді чистого прибутку в період, що не перевищує чотири, а краще три роки.

За 2016-18 роки ми інвестували 800 млн грн. Цього року наші інвестиції в розвиток мережі склали близько 200 млн грн, така ж сума була витрачена на логістику та e-commerce. В наступному році основним напрямком інвестування буде розвиток інформаційних технологій, e-commerce та логістики. У 2020 році плануємо збільшити кількість розподільчих центрів до чотирьох – наразі шукаємо майданчик в Одесі, щоб запустити РЦ у 2021 році.

Про залучення кредитних коштів і плани на IPO

Залучаємо короткострокові та довгострокові кредити. Але ми дуже консервативні в цьому питанні. Дуже зважено підходимо до залучень і чітко тримаємось балансу: 85% інвестицій ми покриваємо за рахунок власного прибутку.

Щодо виходу на IPO, то на наступний рік у нас таких планів немає. Та й гострої потреби в цьому теж. Наразі ми досить прибуткова компанія, яка самостійно покриває стратегічні інвестиції.

Втім, до лістинга ми готові. Вже не перший рік ми ведемо звітність за стандартами МСФЗ. Вже четвертий рік поспіль нашу звітність затверджує одна з аудиторських компаній з великої “четвірки” – KPMG. Ми є публічними вже 12-й рік, з моменту першого випуску облігацій.

За матеріалами: Investory News

Читайте також – 

Руслан Шостак, EVA і Varus: Наша мета – бути в топ-500 світових компаній


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку