Дмитро Деревицький, Алло: Сучасний ритейл неможливий без розвитку онлайн

Дмитро Деревицький, Алло: Сучасний ритейл неможливий без розвитку онлайн

21.03.2024 09:00
  1685
Валерія Байда

Як маркетплейс Алло активно впроваджує ШІ в роботу, розв’язує проблему блокування українсько-польського кордону та попри нестабільність в перший рік війни не припиняв інвестувати в IT-сферу.

Олександр Ямпольській, керівник галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції  Deloitte в Україні провів прямий ефір з лідерами компаній Алло та Коло на тему «Як змінилися споживацькі настрої українців у війну». RAU пропонує ознайомитися з основними тезами виступу Дмитра Деревицького, співзасновника та співвласника мережі та маркетплейсу Алло.

Про стратегію

В компанії Алло дві стратегії. Перша стосується роздрібного бізнесу  та реалізації як маркетплейсу. Наразі асортимент налічує 2,5 млн товарів та кілька тисяч мерчантів. 90% цих товарів – це саме товари мерчантів. Друга стратегія стосується оптової дистрибуції. Компанія багато років і ще до великої війни працює в Болгарії, Молдові та Казахстані. Як почалося повномасштабне вторгнення, відкрили офіс в Польщі.

Більш детальна та оновлена стратегія компанії буде в кінці весни – на початку літа.

Мережа Алло має 305 шоурумів у 120 містах України, асортимент налічує 2,5 млн товарів, а застосунок завантажили понад 6 млн користувачів. Виторг в 2023 році зріс на 22% в порівнянні з 2022 роком.

Про мерчантів

Коли почалася повномасштабна війна, в компанії Алло припинили приймання нових мерчантів, тому що впевненості в завтрашньому дні не було. Наразі вже відновили це і кількість мерчантів зросла. Проте, що працюємо не над кількістю мерчантів, а над їх якістю.

В цілому торік бізнес мерчанту зріс приблизно на 20%, а основні категорії, в яких було зростання – це автотовари, категорія спорт і туризм, а також меблі. Тобто можна зробити висновок, що маленький бізнес живе і розвивається.

Про благодійні ініціативи

За даними дослідження компанії Deloitte в Україні, понад половина українців дотримуються думки, що дії бізнесу мають бути направлені на допомогу ЗСУ. Українці готові купувати товари саме у такого бізнесу та попри те, що товари можуть коштувати вище за середню ринкову ціну.

В маркетплейсі Алло впровадили знижку на 90 млн гривень, яка була отримана військовослужбовцями. Також фокусуються на медичній сфері, зокрема сучасному центру з протезування Superhumans було перераховано 15 млн гривень. З фондом Сергія Притули купили один медичний бронетранспортер.

Також компанія передала 1000 планшетів для навчання дітям, які постраждали через велику війну, та ВПО. Це була допомога у розмірі 11 млн гривень. Ще на суму 14 млн гривень було закуплено та передано різноманітних товарів для ЗСУ.

Про використання штучного інтелекту

Компанія Алло активно впроваджує та використовує ШІ в роботі. Зокрема для аналізу помилок, спричинених людським фактором та для створення креативів командою маркетингу.

Також разом з партнером впроваджують та тестують ШІ для персоналізації та сегментації клієнтської бази задля більш влучних розсилок. Наразі база Алло налічує 6-7 млн людей і за допомогою ШІ комунікація буде більш персоніфікованою.

Ще ШІ використовували для категоризації та систематизації звернень клієнтів, але наразі виправляють помилки та готуються до нового запуску.

Про блокування українсько-польського кордону

Зараз вантажівка, яка виїжджає з України, приблизно 14 днів стоїть на кордоні. Іншими словами, чекає два тижні у черзі, щоб виїхати за продукцією.

Цю проблему в компанії Алло розв’язують перенаправленням вантажівок на інші кордони – Словаччину, Угорщину та Румунію. Проте кордони цих країн не були готові до обробляння такого великого потоку вантажівок. Тож це додало 800 км пробігу та затримку приблизно на 7 днів.

У довоєнний час вантажівка з Варшави до Львова коштувала приблизно 1200 євро, в 2022 році подорожчала до 2000-2500 євро, а зараз фрахт приблизно 4800 євро. Також блокада українсько-польського кордону спричинила і дефіцит транспорту в Європі.

Про середній чек

За даними дослідження компанії  Deloitte в Україні в 2023 році середній чек при купівлі товарів електроніки в онлайні збільшився на 9% у порівнянні з 2022 роком, проте ще на 10% нижче за довоєнні показники.

В компанії Алло середній чек минулого року виріс на 13% у порівнянні з 2022 роком. Але для компанії середній чек – це важливий показник, але набагато важливіше – це ріст виторга та рівень маржі. Наразі споживачі цікавляться доступними товарами середнього класу, але дуже інноваційними.

2022 рік по пропорціях продажів між категоріями та їх пікам став дуже схожий на довоєнний. На третину зріс попит на телевізори, побутову техніку та комп’ютери. Великий попит був на розважальні девайси, тому продали вдвічі більше ігрових пристроїв. На 50% виросли продажі ноутбуків та комп’ютерної техніки.

Тобто ринок потроху починає нормалізуватися і звикати до воєнного стану.

Про інвестиції в 2023 році та тренди

Мережа Алло в офлайн інвестувала 90% від рівня 2021 року, тобто майже повернулася на той об’єм, який був до повномасштабного вторгнення. А ось IT – єдина сфера в компанії, інвестиції в яку зростали навіть у 2022-му. В 2022 році наростили на 10% більше інвестицій, а в 2023 році додали ще 20%. В 2024-му в планах залишити інвестиції на рівні 2023 року.

Сучасний ритейл неможливий без розвитку онлайн, а тренд переходу до онлайн з роками буде ще потужнішим. 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку