Денис Савченко, співвласник мережі Кібернетики: Хочемо, щоб наш бренд сприймали як прикольного приятеля
Співвласник мережі Кібернетики про амбітні плани щодо розвитку, позиціювання на ринку, нову комунікаційну кампанію та показники росту.
Мережа електроніки Кібернетики, що заснована у 2005 році у Херсоні, до повномасштабного вторгнення мала 55 магазинів на півдні та у центральній частині України. Після 24 лютого 2022 року ритейлер втратив 20 магазинів на Лівобережжі та був змушений релокувати головний офіс до Києва. Попри чисельні втрати та виклики цього року мережа показала активне зростання, відкривши понад 20 магазинів та свій перший флагман у київському ТРЦ Lavina Mall площею 1200 кв. м. Про пошук своєї ніші в висококонкурентній галузі, позиціювання та амбітні плани на майбутнє в інтерв’ю RAU розповів співвласник мережі Кібернетики Денис Савченко.
– Після 24 лютого вам довелось релокувати мережу, втративши при цьому 20 магазинів. Як ви відновлювали бізнес-процеси?
– Після 24 лютого, окрім війни, ми зіткнулися з великими викликами, пов’язаними зі втратою двадцяти наших кращих магазинів, які генерували більшу частину нашого прибутку, що призвело до збитковості компанії.
Крім того, банк, в якому у нас була кредитна лінія, звернувся з вимогою повернути усі кошти у зв’язку з величезною ризиковістю нашого стану. На той момент усі наші активи були в окупації й представники банку вважали, що цей кредит ми ніколи не виплатимо. Проте ми давно для себе вирішили, що працюємо чесно і завжди віддаємо свої борги. Зробивши реструктуризацію та прописавши графік платежів, менше ніж за рік ми повністю розрахувались з банком.
Також дуже допомогли наші партнери (постачальники), які, розуміючи ситуацію, надавали товарні кредити, відстрочки платежів та товар під реалізацію, і ми за це їм дуже вдячні.
Але найголовніше – це те, що нам вдалося зберегти практично всю команду. Попри те, що більша частина офісу Кібернетики з перших днів війни потрапила під окупацію, а решту розкидало по всій Україні та світу – усі були на зв’язку та зробили все можливе, щоб компанія вижила.
Далі ми почали перезавантажувати усі бізнес-процеси у Києві: шукали новий склад, офіс, релокували працівників (частина й досі працює віддалено), але це не складно, коли є команда з досвідом, з якою ми разом пережили стільки труднощів.
– Ринок техніки та електроніки в Україні досить конкурентний. Чим ви відрізняєтесь від конкурентів? В чому ваші переваги?
– Так, наша ніша висококонкурентна, справжній «червоний океан». Також існує велика частка сірого ринку. Диференціація – це те, про що ми постійно думаємо та експериментуємо. Неможливо досягти успіху, повторюючи все за успішними конкурентами та виглядаючи, як вони. Треба шукати, чим ти відрізняєшся і на цьому фокусуватись.
Ми хочемо, щоб наш бренд сприймали, як прикольного позитивного приятеля, який шарить у техніці, до якого можна звернутись з будь-якого питання та який точно порекомендує щось як для себе. А крім того, він має класне почуття гумору, завжди підніме тобі настрій, зіграє з тобою інтерактивчик, неочікувано зробить сюрприз. Підписавшись на його Tik Tok або Instagram, ти будеш сміятися над мемами та актуальними відео або дивуватися лайфхакам. Недарма дуже багато роликів у наших мережах набрало понад мільйон переглядів.
Гасло, під яким ми зараз працюємо та яке нас надихає: «Нудні покупки не мають шансів», і з цієї позиції ми тепер дивимось на усі наші бізнес-процеси.
– Яких показників мережа досягла у І півріччі 2024 року? Як вони відрізняються від тогорічних?
– По обсягу продажів у першому півріччі ми зросли на 25% у порівнянні з минулим роком, але здебільшого це повʼязано з відкриттям нових магазинів. До того ж ми отримали статус авторизованого представника Apple в Україні.
Також ми зараз активно розвиваємо наш інтернет-магазин kibernetiki.ua, який після повного оновлення демонструє кратний зріст трафіку та продажів.
– А на які показники плануєте вийти у 2024 році загалом?
– Плануємо зробити на 35-40% більше минулого року, але все одно ми постійно коригуємо свої плани.
– Цього року ви активно відкривали нові торгові точки на місці колишніх магазинів ringoo, чому вирішили зайняти ці локації? Де надалі плануєте відкривати нові магазини – в яких регіонах та містах? Це будуть локації в ТРЦ чи стріт-формат?
– Це магазини, які давно працювали і мають постійний трафік покупців. Зробивши більш сучасний ремонт, збільшивши асортимент і додавши нашої експертизи у стріт-ритейлі, ми відразу збільшили трафік та продажі. Не можу сказати, що всі до одного магазини були успішні, частину ми закрили, але більшість залишилась і тепер стала частиною сім’ї Кібернетики.
У цьому році ми відкрили більше ніж 20 магазинів, а також наш флагманський простір у київському ТРЦ Lavina Mall, площею 1200 кв. м Це був важкий спринт і зараз ми взяли невеличку паузу, щоб попрацювати над ефективністю, впізнаваністю та поспостерігати за ситуацією у країні. Сподіваюсь, що скоро ми знову повернемося до розвитку, бо саме це надихає всю нашу команду.
– Розкажіть детальніше про свій флагман у ТРЦ Lavina Mall. В чому його особливість? Які результати показує торгова точка?
– Для нас це був дуже амбіційний проєкт. Максимальна площа магазинів, які ми мали до того – 350 кв. м, а середня – 80 кв. м. І тут перед нами став великий виклик на 1200 кв. м в одному з кращих ТРЦ країни.
Набивши велику кількість шишок, вклавши енергію та досвід, ми, нарешті, відкрились. Особисто мені подобається яким він вийшов – яскравий, цікавий, з сучасним дизайном та великим асортиментом. На відкриття ми зробили грандіозний концерт з відомими артистами, зірковими гостями, блогерами, розіграшами значної кількості призів та знижок. Отримали велику кількість слів вдячності від киян та гостей міста.
Щодо результатів, то поки ще зарано підбивати підсумки. Ми ще не досягли показників, які б нам хотілось, але бачимо постійну динаміку зростання, як трафіку, так і продажів. Найголовніше, що вся команда вірить у цей проєкт і він нас дуже надихає, а це означає, що успіх дуже близько.
– Нещодавно ви повідомили, що за три роки плануєте зайняти 10% ринку. Як плануєте досягти цієї мети?
– Ми наразі не плануємо на такий великий термін, як три роки. Максимум один квартал, бо більше не має сенсу. Назвімо це просто нашим бажанням.
– Зараз ви співпрацюєте з агенцією banda і разом готуєте нову комунікаційну кампанію. Розкажіть, якою вона буде?
– З агенцією (а тепер вже друзями) з banda провели дуже потужну роботу з розробки маркетингової стратегії, отримали купу інсайтів, подивились на наш бізнес під іншим кутом, побачили себе дещо іншими й отримали мотивацію та віру в себе і нашу команду.
Рекламна компанія, сподіваюсь, буде така, як ми тепер бачимо наш бренд і хочемо, щоб нас бачили такими наші друзі-покупці. Яскрава, весела, з гумором, не про продажі, а про емоції та враження. Принаймні таке ТЗ ми поставили, а як буде – побачимо згодом.
– На останок, розкажіть, будь ласка, про свої плани на наступний рік
– Все просто: розвивати мережу, багато працювати, створювати робочі місця, сплачувати податки, допомагати країні з вірою у світле майбутнє.