Анна Чуботіна, Arricano: В першому кварталі 2023 року підписали 15 нових договорів оренди
Генеральний директор компанії Arricano Real Estate про виклики війни, зміни у tenant-mix, портрет нового українського споживача та інше.
Компанія Arricano Real Estate є одним з провідних девелоперів ТРЦ в Україні. Компанія володіє та управляє ТРК Проспект (Київ), ТРК City Mall (Запоріжжя), ТРК Сонячна Галерея (Кривий Ріг), ТРЦ РайON (Київ). Генеральний директор компанії Arricano Real Estate Анна Чуботіна в інтерв’ю Українській раді торгових центрів (УРТЦ) розповіла про те як працюють ТРЦ та що змінилось з початком війни. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами цієї бесіди.
Про показники роботи
Наразі наші ТРЦ у Києві, Кривому Розі та Запоріжжі працюють у звичайному режимі. Заповнюваність по групі на кінець I кварталу 2023 року склала понад 98%. З початку війни супермаркети, аптеки, магазини товарів першої необхідності в наших ТРЦ не припиняли роботу, а з червня 2022 року кількість працюючих закладів торгівлі постійно збільшувалася. Вже у вересні 2022 року всі орендарі у наших ТРЦ, за виключенням McDonald’s та Puma у запорізькому ТРК City Mall, відновили свою роботу.
З перших днів війни посили охорону, закрили всі скляні фасади, провели аудит інженерних систем торгових центрів. З початком енергетичної кризи забезпечили всі ТРЦ генераторами та запасами пального, посилили штат додатковими технічними спеціалістами, обладнали супутниковим зв’язком Starlink. У Запоріжжі інвестували у будівництво найпростішого укриття для наших співробітників та персоналу орендарів торгового центру.
Про зміни у tenant-mix
У 2022 році ми підписали 36 нових договорів оренди: частина з них – планові ротації, частина – заміна орендарів, що прийняли рішення припинити свою діяльність через війну. В першому кварталі цього року Arricano підписала 15 нових договорів оренди.
До пулу орендарів увійшли: Megasport, Diverse, Срібний Вік, Giulia, Мармеладний Джек, Famo, Duna, Discounterra, Redi, GLO, Maritel, Quality та інші. З нетерпінням чекаємо у червні цього року на відкриття у ТРК Проспект нового магазину Comfy, площею 1290 кв. м.
Про зміну споживацької поведінки
Війна впливає на економічну ситуацію в країні та рівень доходів наших відвідувачів. Частина наших клієнтів змушена раціональніше підходити до своїх витрат, що впливає на продажі орендарів певних категорій. При цьому такі категорії як одяг, взуття, електроніка та спортивні товари продовжують показувати позитивну динаміку продажів. Також активно купують дитячі товари, товари для дому, краси та здоров’я.
Тепер люди заздалегідь планують відвідування ТРЦ та зважаючи, що під час повітряних тривог торгові центри призупиняють роботу, намагаються швидко зайти у всі заплановані магазини, щоби встигнути зробити покупки.
Про комунікацію під час війни
Arricano розпочала комунікаційну кампанію з меседжем “Надихайся. Мрій. Живи”. Ми наголошуємо на важливості не відкладати життя «на потім» та закликаємо наших відвідувачів сьогодні і щодня жити, проводити час із рідними, друзями, радувати дітей, створювати для себе і близьких маленькі радощі та позитивні емоції, щоб у кожного були сили на своєму місці продовжувати робити свій особистий внесок у спільну справу перемоги України.
Окрім постійних клієнтів до нас долучається нова аудиторія – люди, які змінили місце проживання через війну. Найбільше таких відвідувачів у Запоріжжі та Кривому Розі, куди переселились наші співгромадяни з тимчасово окупованих територій.
В наших ТЦ ми реалізуємо соціальні ініціативи та благодійні проекти для підтримки тих, хто цього найбільше потребує. Arricano активно залучає талановиту молодь та дітей, ми проводимо в ТРЦ освітні, розважальні заходи до свят, аби залишатись безпечною територією звичного життя для наших гостей, давати відчуття контролю над своїм життям і дарувати теплі позитивні емоції.