Іван Чивкін: Антошка: Відкриємо в Respublika Park найбільший наш магазин в ТРЦ

Іван Чивкін: Антошка: Відкриємо в Respublika Park найбільший наш магазин в ТРЦ

03.11.2021 08:30
  1765
Микола Маранчак

Директор з операцій та розвитку Антошка Іван Чивкін про очікування від локдауну, запуск нових онлайн-послуг, зміни в продажах і роботі outlet-напрямку.

Цей текст доступний також російською мовою

Мережа магазинів товарів для дітей Антошка, що входить до складу RedHead Family Corporation, працює на українському ринку з 1997 року. За цей час рітейлер відкрив більше 40 магазинів в 18-ти містах і впевнено почав завойовувати онлайн-напрямок, про що свідчить перемога на RAU Awards 2021 в категорії “E-commerce-рітейлер року в сегменті товарів для дітей”. В інтерв’ю RAU директор з операцій і розвитку Антошка Іван Чивкін розповів, як компанія планує розвивати далі онлайн-напрямок, чого очікує від нових локдаунів і які товарні групи серед бестселерів в мережі.

– Які цілі стоять перед компанією до кінця цього року? Чого вже вдалося досягти в 2021-му?

– Основне завдання зараз – добре підготувати до високого сезону наші магазини і команди. Поточний рік виглядає значно краще 2020-го: трафік став рости, а за ним і продажі. Відкладений попит взимку і навесні цього року допоміг показати хороші результати влітку. У порівнянні з 2019 роком зростання продажів на рівні 5-15% (LFL магазини, в залежності від регіону), кількість чеків – практично на тому ж рівні.

– Скільки зараз магазинів в мережі наскільки плануєте розширюватися до кінця року?

– У мережі працює 43 магазини, включаючи один outlet-магазин і магазин “Казка Нова”, де представлена тільки одна категорія товару – “Іграшки”. До кінця року плануємо відкрити ще один магазин в ТРЦ Respublika Park. Він стане найбільшим з розміщених в ТРЦ. При підготовці до відкриття ми постаралися врахувати весь отриманий нами досвід нового формату і врахували зміни, які відбуваються на ринку для максимального покриття потреб клієнтів і поліпшення їх досвіду від відвідування наших магазинів.

– В які з неохоплених регіонів плануєте виходити, в яких – посилюватися?

– У першу чергу ми фокусуємо свою увагу на подальшому розвитку в Києві. Також активно ведемо переговори по ряду локацій в інших обласних центрах. На ринку є досить багато цікавих пропозицій. Сподіваюся, що ситуація з карантинними обмеженнями найближчим часом покращиться, і ми зможемо більш активно виходити в регіони України, де ми ще не представлені.

– Які вимоги у мережі до вибору торгових локацій – площа, інші умови? Більше зацікавлені сьогодні в стріт-рітейлі чи в площах в ТРЦ?

– Є багато факторів, які впливають на наші вимоги до локацій: конкуренція в торговій зоні потенційного об’єкта, якість трафіку і т.п. Більшість відкритих магазинів за останні три роки були в ТРЦ, але зараз у нас близько 50% магазинів – стріт-рітейл, і ми активно розглядаємо пропозиції по новим таким локаціях, тому що їх ефективність по ряду причин значно вища за ефективності магазинів в ТРЦ.

Наскільки outlet-напрямок виправдав очікування і чи плануєте його розвивати далі?

– Під час відкриття outlet-магазину ми ставили перед собою кілька цілей: підвищити якість представленості нових колекцій для наших клієнтів у всіх магазинах, прискорити оборотність нових колекцій в існуючих топових магазинах, прискорити продажі минулих колекцій і мати магазин з цільовою ефективністю. Скоро буде рік, як у нас працює даний магазин, і я можу сказати, що по більшості цілей ми бачимо позитивну динаміку. Основний фокус уваги у нас зараз спрямований на ефективність магазину з точки зору його прибутковості: ми розширюємо асортимент одягу, взуття і в найближчий місяць додамо в асортимент товари категорії “Іграшка”.

Як розвиваються товарні групи мережі?

– Процес поліпшення і розвитку йде постійно: введення нових торгових марок, виведення товару з низькими результатами ефективності, впровадження нових груп/підкатегорій товару і багато іншого. З новинками можна ознайомитися на нашому сайті antoshka.ua.

Що зараз серед бестселерів?

– Цього року дуже добре себе показує Категорія “Одяг”: наші клієнти в захваті від нових колекцій і від якості асортименту. Категорія “Харчування” і “Гігієна” показує зростання понад 35%, тому що ми змінили свій підхід в ціновій в даній категорії товару і з нашими партнерами бачимо, що на це позитивно відреагував клієнт. В “Іграшці” зростання теж є, але воно не таке високечерез те, що в 2019 році був ряд хайпових позицій (ляльки L.O.L, спінери і т.п), що становили тоді відчутну частку товарообігу всередині категорії. Схожі результати у нас і у перукарнях. Якісні зміни в асортименті меблів дозволяють даній категорії демонструвати зростання продажів понад 30% до аналогічного періоду двома роками раніше.

Які очікування від нових локдаунів в регіонах? Наскільки це вплине на мережу?

– З досвіду минулих локдаунів ми очікуємо зниження продажів на рівні 30-40%. Але хочеться сказати, що цей локдаун відрізняється від тих, що були раніше: зараз ми бачимо, що є великі шанси працювати всій нашій мережі без потреби в закритті магазинів всередині деяких ТЦ, як це було раніше. Так само ми за перший тиждень роботи магазинів в “червоних зонах” спостерігаємо за тим, що трафік відрізняється в кращу сторону від минулих локдаунів і це не може не радувати. Але якщо говорити мовою цифр, то в регіонах “червоної зони” трафік магазинів знизився на 60-65% до минулого тижня, що негативно позначається на продажах.

Кожен день ми стежимо за новинами і змінами в обмеженнях, щоб на них своєчасно реагувати і зробити все можливе, щоб магазини працювали повноцінно і могли якісно і безпечно обслуговувати наших клієнтів.

Як пандемія вплинула на онлайн-продажі компанії? Чи зупинився їх зростання після локдаунів, чи тенденція на покупки онлайн триває?

– Особливих змін ми в 2021 році не спостерігаємо: в 2020-му рівень онлайн-продажів у нас був близько 10-12% і зараз цей показник знаходиться на тому ж рівні. Так, він зростає в період жорстких обмежень (з 18 жовтня онлайн-продажі становлять 14-16%), але це зростання не в рази, як було навесні 2020-го.

Плануєте запускати власний мобільний додаток? Як в цілому збираєтеся розвивати онлайн-напрямок?

– Так, ми плануємо запускати власний мобільний додаток, але це буде не найближчим часом. Зараз ми більшою мірою працюємо над оновленням сайту і розглядаємо інші можливості розвитку онлайн-каналу: покупки за передплатою, доставка товару за 2-3 години, тестовий dark store та інші ідеї, про які вже в 2022 році дізнаються наші клієнти.

З якими ще інноваціями компанія працює або планує запускати?

– Нам цікаво спробувати у себе каси самообслуговування в топових магазинах. Думаю, що це позитивно позначиться на наших клієнтах і дозволить підвищити ефективність роботи локацій в пікові години. Є ряд інших змін, які будуть найближчим часом, але поки про них не готовий говорити.

Які змінився український ринок дитячих товарів під впливом пандемії?

– Кардинальних змін я не бачу: в якийсь період стали купувати більше товару для комфорту дітей вдома, збільшилися продажі настільних ігор, стали ходити рідше в магазини, але при цьому купувати більше.

Які завдання стоять зараз перед вами, як керівником?

– Прямо зараз у мене кілька основних завдань: підготувати колективи магазинів до високого сезону, забезпечити безперебійний робочий процес магазинів в «червоних зонах», підготувати новий магазин в ТРЦ Respublika Park до відкриття і надати своєчасно потрібні дані фінансовому директору для бюджету на 2022 рік (посміхається).

З якими показниками очікуєте завершити цей рік?

– З такими, які будуть значно кращими за результати 2020-го і дозволять спокійно увійти в 2022 рік!

Читайте також –

Іван Чивкін, Антошка: як зробити сервіс основною конкурентною перевагою


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку