Ігор Чернов, Спортмастер Україна: За півтора роки команда з України виконала свої завдання в GO Sport Polska

Ігор Чернов, Спортмастер Україна: За півтора роки команда з України виконала свої завдання в GO Sport Polska

03.06.2021 08:30
  1275
Микола Маранчак

Ігор Чернов про роботу в мережі магазинів GO Sport Polska, різницю між польським і українським ринком рітейлу, бренд Funday і нові завдання, які стоять перед топ-менеджером в українському Спортмастер.

Цей текст доступний також російською мовою

У вересні 2019 року компанія Спортмастер завершила операцію з купівлі мережі спортивних магазинів GO Sport Polska. Близько двох років екс-генеральний директор Sportmaster Ukraine Ігор Чернов займався управлінням мережі, що складається з 34-х магазинів загальною торговою площею 37 000 кв.м. У березні Чернов повернувся в Україну, очоливши раду директорів Спортмастер Україна. В інтерв’ю RAU він розповів, як змінився польський бренд під його керівництвом, якими будуть лідери роздрібного ринку в майбутньому і над чим планує працювати в українській мережі.

– Розкажіть про роботу в Польщі. Чим цей ринок відрізняється від українського?

– Спочатку здавалося, що все однаково: там роздрібний магазин і тут роздрібний магазин. Але ринок Польщі має свої особливості. Наприклад, ринок торговельної нерухомості. У Польщі практично нульова вакантність торгових центрів. З рітейлом підписують контракти не менше, ніж на 10-річний термін. Було незрозуміло, як діяти компаніям, які можуть з цим не впоратися, адже за вихід магазину з будь-якого торгового центру доведеться платити серйозні штрафні санкції. В окремих випадках навіть доведеться заплатити всю суму за весь період, який залишиться до завершення контракту. Або доведеться оголосити себе банкрутами. Ті, хто приймає рішення вийти на роздрібний ринок Польщі і стати його гравцями, повинні добре зважити свої сили.

– З якими викликами ви там зіткнулися?

– У спортивному рітейлі Польщі дуже важливу роль відіграють А-бренди – Nike, Puma, Adidas та інші. Але лідерами ринку все ж стали ті, хто розвиває Private lable, наприклад, Decathlon. Все-таки масовий споживач розраховує на доступність ціни, а не на товари «спортивних досягнень», призначені для змагань і тренувань. Тому вихід на ринок Польщі мав для компанії велике значення. Ми теж представляємо власні торгові марки і тестування продажів, які виявилися успішними в GO Sport Polska.

– Наскільки локдаун вплинув на реалізацію планів GO Sport Polska?

– Локдаун і криза допомогли прийняти рішення про максимальний перехід в онлайн-торгівлю. Незважаючи на те, що інтернет забезпечує навіть не половину і не чверть наших продажів в Польщі, у нього дуже хороші перспективи і несподіваний приріст продажів. Чим коротше шлях від фабрики до полиці в торговій мережі або інтернет-магазині, тим більше компанія буде мати передумов для успіху.

– Ваша компанія має власне виробництво в Польщі?

– Власного виробництва GO Sport Polska в Польщі немає. Хоча Польща – була і залишається цікавим ринком в плані виробництва і відкриття фабрик. У неї велика історія в цій галузі.

– Назвіть ваші особисті досягнення за час роботи на посаді генерального директора GO Sport Polska?

– Головним завданням було впровадження нових роздрібних технологій, інтеграція ІТ-систем, впровадження технологій управління товарними потоками і категорійним менеджментом. Це світові стандарти, які успішно застосовуються в Україні. За півтора року це завдання виконане і тому тепер я перебуваю в Україні в іншому статусі, який більше пов’язаний зі стратегією і перспективами компанії, а менше – з її операційною діяльністю.

– Тобто вашу місію в Польщі можна вважати завершеною?

– Так. За весь період мого перебування в Польщі були впроваджені нові технології в роздрібну мережу і протестовані нові лінійки товарів, отримані позитивні результати. Тепер у Польщі вже працює місцева команда і операційно виконує завдання в рамках тих технологій, які були впроваджені.

– Хто очолив зараз польську мережу GO Sport Polska?

– Генеральним директором польської мережі став Януш Гембарські, він же керівник розвитку бізнесу в Європі. Я думаю, що це правильне рішення, оскільки керівником в кожній країні повинен бути місцевий лідер.

– Плануєте приводити бренд GO Sport Polska в Україну?

– Go Sport Polska – дуже відома компанія в Європі. У певний час вона входила до трійки лідерів на території Польщі. Це також дуже потужний гравець у Франції. Але щодо його присутності в Україні, ми поки не думали.

– Які перед вами стоять завдання в Україні?

– Перш за все, зміна технологічних процесів, пов’язаних з кризою в результаті локдауну. Але найважливіше завдання – цифровізація, багатоканальність, інтернет-продажі, робота з маркетплейсами та іншими цифровими гравцями на ринку. Ми також плануємо включити в цей процес всіх наших партнерів оптового і франчайзингового каналів. Будемо шукати оптимальну бізнес-модель.

– Тобто генеральним директором Спортмастер Україна залишається Людмила Книш, а ви будете відповідати за цифровізацію, вірно?

– Я відповідаю за стратегію, стійке зростання і перспективи компанії.

– Які плани у компанії на цей рік?

– Підтримка лідерства на ринку, пошук нових шляхів зміни формату магазинів. Не таємниця, що практично всі магазини Спортмастер розташовані в містах-мільйонниках. Ми в якості експерименту вийшли на ринки таких міст, як Чернігів і Черкаси і отримали хороші результати. Будемо надалі просуватися в обласні центри цього масштабу.

– Які відкриття плануєте найближчим часом?

– Незабаром відкриємо магазин Спортмастер в Одесі. Продовжуємо переговори з багатьма торговими центрами, погоджуємо плани, адже поточна ситуація дуже складна на ринку.

– Ви згадували, що Decathlon – один з лідерів польського ринку. В Україні він працює вже два роки. Як вплинув він на місцевий ринок?

– Decathlon – дуже потужний гравець не тільки з точки зору наявності власних брендів, але і в плані організованої, керованої і дисциплінованої команди. Я бачу у них сильні технології світового рівня і деякі з них продовжують удосконалюватися, щоб утримувати світове лідерство.

– Які саме технології?

– Йдеться про технології управління товарними запасами, магазинами, презентацією товарів, оперативністю заміни товару на полиці під запити споживача. Український ринок налаштований на сезони зима-літо. Вкрай мало тих, хто орієнтований на осінньо-весняний сезон. Це дуже велика майстерність – правильно управляти товарними поставками, співпрацювати з фабриками, постачальниками і всім логістичним ланцюжком. У Спортмастер Україна ми це вже впровадили кілька років тому.

– Плануєте виводити на український ринок нові бренди? Раніше анонсувався вихід Funday.

– Я знаю, що були підписані договори з торговими центрами на вихід Funday, але пандемія коронавірусу на це вплинула негативним чином. Компанія Funday свої плани в цьому напрямку не змінила.

Читайте також

Людмила Книш, СЕО Sportmaster Ukraine: Активно готуємося до відкриття магазинів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  57
Усі новини ринку