Ольга Копилова, засновниця гастролавок «Чорноморка»: У нас немає конкурентів

Ольга Копилова, засновниця гастролавок «Чорноморка»: У нас немає конкурентів

28.09.2018 08:09
  13792

Ольга Копилова, засновник і генеральний директор мережі гастролавок “Чорноморка”, розповіла, навіщо компанії, яка поставляє рибу і морепродукти в більш ніж 300 точок, відкривати свої ресторани і як працює цей напрям.

Maincream зустрівся з Founder&CEO гастролавок мережі “Чорноморка” Ольгою Копиловою для того, щоб відкрити завісу таємниці над історією створення та принципами розвитку компанії, дізнатися секрети приготування смачної риби і плани на розвиток. RAU публікує адаптовану версію матеріалу.

— Сьогодні Чорноморка – одна з найпрогресивніших рибних компаній в країні. Крім поставок і продажів, ви раптом активно почали відкривати свої ресторани. Чому пішли в цю нішу?

Так, все вірно, Чорноморка починала з продажу продуктів в інші ресторани. Увійшли в цю нішу, бо вирішили, що настав час готувати самим.

— І пробувати залучити нову аудиторію?

 Можна і так сказати. Спочатку були просто поставки по ресторанах, потім побували на фестивалі Вулична Їжа та інших. Після активних продажів на різних заходах у людей почало з’являтися все більше питань про те, де нас можна знайти і спробувати страви. У підсумку інтерес з боку клієнтів привів до створення першої рибної лавки в Києві на вулиці Пітерська. Це був маркет, в якому можна було придбати свіжий улов і при бажанні там же попросити приготувати, і з’їсти.

— Виходить, ви не відразу збудували формат restaurant&market?

 Не відразу. Люди почали приходити за покупками і паралельно звертатися за порадами. Пам’ятаю, один чоловік підійшов до мене і попросив показати йому, як приготувати рапани. Потім підключилися ще бажаючі. Так ми стали готувати.

— А як вміння готувати прийшло до вас? Вам завжди це подобалося?

 Знаєте, коли є потреба, приходить і вміння. Як і у будь-якої жінки, мабуть.

— Як же ви все-таки починали?

 Починала з розвезення риби на метро, ​​адже машини не було. Мій однокласник, про який я згадувала раніше, зайнявся передачею риби з Криму. Це був 2014 рік. Я почала допомагати йому продавати. Пам’ятаю, кілограм барабулі коштував 40 грн, а я продавала за 42. Крутилися як могли.

Паралельно я працювала в ресторані. Дослужившись від офіціанта до керуючої, я пішла і почала глобально займатися поставками риби і її продажами тут, в Києві.

Звичайно, спочатку я не мріяла про цю сферу. Але таке правило життя: коли ти, в силу певних обставин, повністю віддаєшся справі, якою займаєшся, воно тебе поглинає. Таким чином я маю те, що маю. Хоча до ідеалу ще, звичайно, далеко. Не можна зупинятися.

— Така робота, яка була у вас спочатку, могла зламати вас в будь-який момент. Ніколи не відчували, що більше немає сил? Не хотілося кинути цю рибу і втекти з метро?

— Може, рибна сфера і не була моєю мрією, але я відчувала, що займаюся своєю справою. А це куди важливіше. Мабуть, завдяки цьому я і не зламалася. У мене все виходило. Кинути все? Я цього не розумію. Адже є такий момент як відповідальність.

 — Ви коли-небудь замислювалися про те, що можете займатися чимось іншим?

 Ні. Не уявляю себе в іншій сфері. Це справа мого життя. Озираючись назад, я до сих пір не розумію, як змогла побудувати те, що ми маємо на даний момент. Це вимагає величезних зусиль.

— А як потрапили в цю сферу? Адже роботу з рибою і морепродуктами важко назвати дівочої мрією.

 Можливо, це прозвучить надто банально. Але моя історія в цій сфері почалася з того, що мій однокласник з Балаклави передав мені в якості подарунка трохи риби. Мені було ліньки її смажити, тому, користуючись посадою адміністратора в ресторані Майамі, я віднесла її туди і віддала кухарям на жарку. Надалі Майамі став першим закладом, куди я стала поставляти рибу. Потім був Дежавю та інші. У підсумку невеликий підробіток вилився для мене в величезний проект.

— Безумовно, Чорноморка лідер у своїй ніші. Який обсяг робіт виконуєте?

 Ми поставляємо рибу і морепродукти в більш ніж 300 ресторанів і магазинів. Маємо власний вилов в Чорному морі. До Києва все привозиться з допомогою новітнього обладнання. Майже всю рибу ми виловлюємо самі, а що стосується устриць, тут ми працюємо з трьома партнерами. Адже один просто не зміг би забезпечити наш обсяг.

— Власний вилов – це дуже затратно?

 Безумовно, це дуже дорогий і трудомісткий процес. У нашій країні дозволити собі таке можуть далеко не всі, тому що це не завжди рентабельно. Та й рибалки не найпростіші люди. З ними треба вміти розмовляти.

— Ви плануєте розширювати мережу або впроваджувати будь-які нововведення?

— Незабаром відкриється нова точка на Дніпровській набережній. Вона буде трохи більше, ніж ті, які функціонують зараз. А що стосується нововведень, то слід згадати про наш проект “Рибні канікули”. Проект передбачає, що ми зі своїми вітринами, апаратурою і продукцією заїжджаємо в ресторан, який хоче підняти свою відвідуваність, і протягом двох тижнів працюємо там від імені Чорноморки для залучення гостей.

— Думаю, дійсно потрібно більше рибних крамниць, де можна смачно поїсти.

 Згодна. Тому вже дуже скоро на Подолі відкриється перша цілодобова рибна лавка в Україні. Вона займе нижній поверх ресторану, про який я говорила раніше. Ми плануємо відкриття ще 20 лавок тільки по Києву. Думаю, повинні поміститися.

— А яка ваша головна амбіція в рамках роботи в Чорноморці?

 Складно сказати. Ми просто робимо те, що повинні. Немає далекосяжних планів. Є чітке розуміння, що необхідно зробити для того, щоб розвиватися. Саме цим ми і займаємося. Успіх приходить тільки з роботою.

Тільки зараз я починаю замислюватися про те, якого рівня ми досягли, просто якісно роблячи свою роботу, а не керуючись ідеєю затьмарити всіх. Всі з натхненням. За підсумком, у нас немає жодного конкурента.

— Були думки про те, щоб вийти на зарубіжний ринок?

 Хоч би тут всього вистачило (сміється). У нашій країні поки що не ловлять рибу на такому рівні, якого потребує Захід. Бракує техніки і якості знань, умінь. Сподіваюся, коли-небудь ми зможемо зайнятися щільніше цим питанням. А поки весь упор йде на ресторанну діяльність. Навряд чи хтось смажить смачніше, ніж ми, як би самовпевнено це не звучало.

Читайте також –

Власник мережі OKwine: Будуть локації – будемо відкриватися


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

20 листопада Інвестиційний фонд для України (Ukraine Investment Fund) — новостворений фонд під управлінням норвезького державного...
time icon   
  13