Максим Гаврюшин, Budhouse Group: Ми побудували ТРЦ Nikolsky за один рік і відкрили у дуже стислі терміни, незважаючи на пандемію

Максим Гаврюшин, Budhouse Group: Ми побудували ТРЦ Nikolsky за один рік і відкрили у дуже стислі терміни, незважаючи на пандемію

02.06.2021 08:30
  842
rau

Операційний директор групи компаній Budhouse про відкриття знакового для Харкова об’єкта, подоланих труднощах, особливостях роботи з різними категоріями орендарів і перші результати роботи ТРЦ Nikolsky.

Цей матеріал також доступний російською мовою

21 травня 2021 року відбулася одна з найочікуваніших подій останніх років на ринку торгівельної нерухомості України – відкриття найбільшого у Харкові торгівельно-розважального центру Nikolsky. Площа ТРЦ складає 106 000 кв.м, з яких орендна – 53 000 кв. м, а загальна сума інвестицій сягнула $124 млн. Орендні ставки в ТРЦ коливатимуться від 40 до 80 євро за квадратний метр на місяць. Девелопер цього проекту – Budhouse Group –розробила концепцію та дизайн інтер’єрів ТРЦ Nikolsky спільно з міжнародною компанією Sonae Sierra, яка керує понад 100 аналогічними об’єктами у світі.

Голова правління Асоціації рітейлерів України Андрій Жук в рамках YouTube-проекту «За рамками рітейлу» поспілкувався із Максимом Гаврюшиним, операційним директором групи компаній Budhouse про труднощі відкриття ТРЦ Nikolsky, чим відрізняються вітчизняні орендарі від зарубіжних і які об’єкти планується відкрити найближчим часом.

– Чим відкриття ТРЦ Nikolsky відрізняється від відкриття аналогічних об’єктів?

– З однієї сторони, жодних відмінностей немає – однакові процеси та підготовчі роботи, а з іншої сторони – воно відбулось у дуже непростий час пандемії коронавірусу. Ми неодноразово переносили дату відкриття. Усі харків’яни бачили рекламні борди зі смайликом замість дати. І, врешті-решт, за 10 днів до відкриття, ми повідомили фінальну дату. Тому найголовніша відмінність полягає в тому, що ми не були остаточно впевнені, чи зможемо відкритись вчасно, адже усе залежало від зовнішніх факторів та ситуації в місті.

– А чи впливала уся ця невизначеність на будівельну готовність обєкту?

– Загалом, не впливала. Але, зазвичай, якщо люди прагнуть відкрити об’єкт в конкретну дату, то вмикають усі внутрішні ресурси та докладають максимальних зусиль, аби усе завершити вчасно. А коли ти розумієш, що об’єкт може не відкритись, то розслабляєшся і доводиться людей додатково мотивувати.

– Який найголовніший виклик стояв перед вами і командою під час відкриття ТРЦ Nikolsky?

– Найголовніше – це терміни відкриття, які були достатньо стислими, адже ми розпочали активну фазу будівництва фактично рік тому. Потрібно враховувати такі негативні нюанси, як пандемія коронавірусу, недовіра орендарів, а також подолати страх невдалого відкриття. З цим необхідно було постійно боротись і усіх переконувати, що відкриття все-таки відбудеться.

– Як вам вдалось уникнути натовпу людей під час відкриття обєкту?

– По-перше, ми не влаштовували грандіозного відкриття з концертами та запрошеними зірками. На вулиці грав лише живий оркестр, відбувались розіграші подарунків, а також виступали місцеві дитячі колективи. Також ми обмежили кількість відвідувачів на вході, щоб вона не перевищувала 16 000 осіб.

– Я помітив, що багато іноземних орендарів відкрились, а українські – не відкрились?

– Так, на жаль. Міжнародні компанії виявились більш організованими порівняно з нашими вітчизняними рітейлерами.

– Але чому так трапилось?

– Тому що іноземні рітейлери працюють як налагоджений механізм. Якщо є запланована дата відкриття, то вони не ставлять її під сумнів. Вони розуміють, що повинні відкритись, а ми – виконати свої зобов’язання. Якщо ми не виконаємо свої зобов’язання, то вони можуть застосувати до нас які-небудь санкції.

А деякі з українських орендарів до кінця вичікують і начебто граються: відкриється чи не відкриється ТРЦ, готові чи не готові, а якщо я трохи зачекаю, навіщо мені поспішати, винаймати людей та доплачувати за екстренну доставку, а може ТРЦ не відкриється. І ось коли вже є розуміння, що відкриття все-таки відбудеться, тоді усе роблять з поспіхом та скандалами. Насправді, доводиться багатьох орендарів змушувати відкриватись, хоча спочатку усі вони нас запитують: а яка буде заповнюваність торговельного центру і просять окремо передбачити це у контракті.

– Я правильно розумію, що міжнародні компанії більш серйозно ставляться до виконання контракту?

– 100%. І приклад з ТРЦ Nikolsky дуже переконливо це демонструє. Звісно, це нам не подобається. У нас була мета – відкриття усіх орендарів. І ми все для цього зробили, вчасно передали приміщення і намагались допомогти у вирішенні будь-яких питань. Тому будемо обов’язково штрафувати орендарів, які не відкрились. Це принциповий момент, оскільки від нас вимагали вчасного відкриття.

– А яка зараз заповнюваність ТРЦ Nikolsky?

– 92% орендарів уже відкрились і близько 6-7% відкриються протягом місяця.

– Я помітив, що у ТРЦ  Nikolsky відкрились магазини із абсолютно новою концепцією?

– Так, справді, у нас відкрились багато флагманських магазинів у країні.

– Ви провідна девелоперська компанія в Україні із величезною командою фахівців. З якою метою ви залучали міжнародних консультантів?

– Одна голова – добре, а багато – ще краще. Навіть, якщо ти маєш власну думку, не погано було б її перевірити думкою інших. Коли у тебе обмежені терміни, завжди добре мати помічників з корисними контактами, а також довірливі відносини з іншими контрагентами. Ось концепцію ми розробили спільно з міжнародною компанією Sonae Sierra. Мені сподобались їх роботи в Берліні та Лісабоні. На жаль чи на щастя, від первинного дизайну проекту, який ми розробляли у 2013 році, не так багато залишилось, лише 30%, усе решта – ми змінили.

– Як гадаєте, відкриття ТРЦ Nikolsky вплине на харківський ринок роздрібної торгівлі, зокрема у сегменті стріт-ритейлу?

– Коли ми у Львові відкривали ТРЦ Forum, то там також уже були великі об’єкти. Проте, нічого не трапилось, більше того, після цього відкрився ТРЦ Victoria Gardens. Харків – місто більше за Львів, потенціал тут набагато вищий, тому з тими ТРЦ, які є зараз, гадаю, нічого суттєвого не відбудеться. Можливо, спочатку вони відчують якийсь відтік відвідувачів, але згодом він відновиться і це не стане причиною їх закриття. На стріт-рітейл також відкриття ТРЦ Nikolsky істотно не вплине, тому що Харків достатньо багате місто і тут не так багато локацій для стріт-рітейлу. Це лише дві вулиці на невеликих обмежених ділянках.

– Відкриття ТРЦ можна назвати вашим стартом чи фінішем?

– Це середина шляху. ТРЦ відкрився заповненим. Він знаходиться у правильному місці з цікавою та унікальною концепцією. Ми половину роботи виконали, щоб він був успішним. А тепер потрібно підтримувати цей стан і збільшувати обороти.

– Які ТРЦ плануєте відкрити у найближчому майбутньому?

– Якщо все буде добре, то в Одесі розпочнемо усі роботи уже влітку 2021 року і відкриємо ТРЦ – восени 2022 року. А в Запоріжжі, якщо розпочнемо цього року, то завершимо через 2,5 роки.

Повний випуск програми “За рамками рітейлу”, присвячений відкриттю ТРЦ Nikolsky:

Читайте також –

До Харкова з любов’ю: як виглядає новий ТРЦ Nikolsky (фоторепортаж)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Володимир Поліщук, Родинна Ковбаска: Нова програма лояльності – бажання дати клієнтам реально відчутну перевагу

Володимир Поліщук, Родинна Ковбаска: Нова програма лояльності – бажання дати клієнтам реально відчутну перевагу

Chief Brand Officer мережі Родинна Ковбаска розповів, чому вирішили змінити програму лояльності та поділився, які мають...
time icon  
  148
Усі новини ринку