Борис Марков, АТБ: За нашими оцінками компанія може зрости щонайменше втричі
Голова ради директорів і генеральний директор корпорації АТБ Борис Марков про розширення мережі, впровадження інновацій, кадровий дефіцит, а також найближчі нововведення компанії.
Цей матеріал доступний російською мовою
Корпорація АТБ – один з лідерів українського продуктового рітейлу, який керує найбільшою кількістю магазинів у країні. Зараз мережа компанії включає 1039 торгових точок, а штат корпорації складається з більш ніж 60 000 співробітників. При цьому корпорація продовжує динамічно розширювати бізнес і оновлювати магазини, не забуваючи про інвестиції в інновації. Про те, як змінюється український рітейл і як розвивається мережа дискаунтерів в інтерв’ю для Delo.ua розповів голова ради директорів і генеральний директор корпорації АТБ Борис Марков. Портал RAU пропонує ознайомитися з ключовими тезами інтерв’ю топ-менеджера.
Про інновації
Робота над вдосконаленням процесів проходить безперервно. Компанія постійно впроваджує нові IT-рішення, в тому числі за участю міжнародних експертів. Важливо правильно розуміти напрямки розвитку, прогнозувати потенційні виклики й загрози ринку, а також вміти адаптувати систему управління таким чином, щоб компанія в процесі динамічного зростання не зменшувала темпи.
При впровадженні інноваційних систем управління бізнес-процесами компанія застосовує перевірені часом рішення, скорочуючи тим самим витрати на помилки і підвищуючи прибутковість наших інвестицій.
Також триває робота з розвитку систем BI та ERP, йде доопрацювання їх під вимоги компанії та чинне законодавство. Для автоматизації процесів торгової мережі в АТБ впроваджена ERP-система ORACLE Retail. Вона дозволяє управляти більшістю процесів: від довідників до вирішення питань щодо асортименту і ціни товарів на полиці. Також йде робота з впровадження системи класу SRM для роботи з постачальниками і CRM для управління відносинами з нашими покупцями.
Про розширення мережі
На даному етапі основні напрямки розвитку – розширення торгової мережі та зміцнення присутності на заході й півдні країни, а також продовження модернізації супермаркетів, впровадження нових концепцій магазинів.
Ми вже більше 25-ти років дотримуємося стратегії динамічного розвитку. За нашими оцінками, компанія може зрости ще як мінімум втричі.
В Європі рітейлери відкривають магазини в містечках з населенням 2000-3000 жителів. Сподіваємося, що з підвищенням рівня життя в Україні ми також зможемо освоювати такі міста.
Компанія системно підходить до питання освоєння нових регіонів. Одним з важливих завдань є побудова в них ефективної логістики. Тільки за останні два роки компанія придбала і ввела в експлуатацію склади в Київській, Львівській і Одеській областях.
Про нові формати магазинів
Не зовсім коректно говорити про впровадження нових форматів. Йдеться про оновлення існуючих торгових об’єктів, впровадження нових технологій та рішень. З 2017 року магазини АТБ відкриваються в оновленій концепції, реконструюються діючі торгові точки.
Оновлені магазини показують більш високі результати за всіма показниками в порівнянні з традиційними маркетами мережі.
У 2020 році ми також продовжимо тестувати нові сервіси. Зокрема, буде продовжено експеримент з впровадження концепції магазину АТБ-експрес. Купівельні запити змінюються динамічно, і наше завдання – бути на півкроку попереду, випереджаючи їх.
Про вирішення кадрового питання
З дефіцитом кадрів, який пов’язаний в основному з масовим виїздом наших громадян за кордон, зараз стикаються більшість українських роботодавців, і АТБ не виняток. Компанія мінімізує негативні наслідки, забезпечуючи для своїх співробітників комфортні умови праці, конкурентоспроможний рівень зарплат, можливість кар’єрного росту та розвитку. Також приділяє велику увагу мотивації співробітників. Існує кілька постійно діючих заохочувальних програм.
У пріоритеті питання розвитку кадрового потенціалу: компанія відкрила чотири навчальні центри в Дніпропетровській, Київській, Львівській та Одеській областях, в яких за рік проходять навчання близько 3500 співробітників.
Є система дистанційного навчання, регулярно проводяться тренінги, семінари. Крім знання основних торгових процесів співробітники вивчають менеджмент, маркетинг, логістику. З 2018 року запроваджено програми, спрямовані на клієнтоорієнтованість і розвиток бренду. Процес розвитку персоналу постійно автоматизується. У 2020 році плануємо закінчити проект з автоматизації управління кар’єрою і розвитком співробітників, що дозволить нам перейти до моделі Корпоративного університету.
Джерело: Delo.ua
Читайте також –
У потрібний час у потрібному форматі: що дозволило АТБ стати №1 в українському рітейлі