Антон Денисенко, Біцерба Україна: Цілком можливо, що наступного року з’явиться поняття “Нова логістика”

Антон Денисенко, Біцерба Україна: Цілком можливо, що наступного року з’явиться поняття “Нова логістика”

05.01.2021 08:00
  1693
Дарія Осіїк

Директор Біцерба Україна про цифрову трансформацію рітейлу, тренди-2021 та інновації традиційного цегляного роздробу.

Читати російською 

В рамках RAU Summit 2020 у прямому ефірі директор компанії Біцерба Україна Антон Денисенко у спільному виступі з керівником департаменту електронної комерції мережі супермаркетів Сільпо Іриною Румянцевою розповів про цифрову трансформацію рітейлу, тренди 2021 року, а також пояснив, як офлайн-рітейлу боротись з новими викликами за допомогою інновацій. RAU  пропонує ознайомитися з основними тезами виступу Антона Денисенко.

Про тренди-2021

Наступного року на ринку онлайн-рітейлу пануватимуть три основні тренди:

  1. Життя у світі онлайн продовжуватиметься.

Пандемія значно прискорила зрощення онлайн та офлайн-рітейлу. Старші люди теж змушені купувати онлайн. Офлайн-магазин відтепер не лише місце продажу, але і склад/ДЦ. Внутрішньо вузькими місцями для всіх є сортування та збір замовлень, зовнішніми  – доставка та свіжість, що у свою чергу потребує ефективнішої логістики для того, щоб забезпечити швидку та вчасну доставку.

  1. Новий Рітейл = Нова Логістика.

Багатьом уже відомий термін “новий рітейл”, який придумав  засновник маркетплейсу Alibaba Джек Ма. Швидке зростання онлайн-продажів стимулює появу абсолютно нового формату логістики і власне слідом за “новим рітейлом” з’являється термін “нова логістика”.  Розвиток цього сегменту залучатиме значні інвестиції у наступному році.

Alibaba Group та їхня логістична компанія Cianiao Smart Logisitic Network планують протягом трьох наступних років інвестувати близько $7,5 млрд в цифрову трансформацію логістичних процесів і об’єднати в єдину велику мережу більше 100 млн розумних пристроїв (трансформація відділень доставки, впровадження роботів, які будуть робити доставку товарів та різноманітних сервісів самообслуговування). Cainiao Post планує відкрити понад 100 000 локацій протягом наступних трьох років у магазинах біля дому та овочевих магазинах, що вже складає 10% усіх замовлень Ali Group.

Основний конкурент Alibaba – компанія JD.COM – за день відкриває більше 1000 офлайн-магазинів та пунктів видачі замовлень.

  1. Subscription Model або модель підписки у рітейлі. 

Відомий американський рітейл-оператор Costco впровадив модель підписки на членство у приватному клубі, де за $60-120 на рік члени клубу отримують унікальні пропозиції та знижки на товари. У 2019 році ця послуга принесла Costco близько $3 млрд додаткового доходу.

  • Продаючи членство, Costco може забезпечити більші знижки, використовуючи для закупівлі гроші за підписку.
  • Оборот за рахунок членських внесків росте, тим самим компенсує частину витрат.
  • Зменшилась кількість крадіжок, адже навряд чи хтось заплатить $60, щоб піти щось вкрасти.

Наступного року така модель буде активно розвиватись і в Україні. Наприклад, Біцерба Україна у 2021 році планує запровадити послугу підписки на розумні ваги. Всього за 2,95 євро в день роздрібний оператор отримає цілий пакет послуг – можливість користуватись обладнанням і спеціальним програмним забезпеченням, а також повне сервісне обслуговування.

Про розумні рішення для рітейлу в часи пандемії 

Ось уже вісім місяців ми всі змушені дотримуватись карантину та дистанції в магазинах через пандемію коронавірусу. Для офлайн-магазинів соціальна дистанція, гігієна та безконтактність процесів під час шопінгу залишаються дуже важливими.

Тому ми запропонували ринку рішення під назвою SmartOccupancy, яке може відстежувати в режимі реального часу наповнення магазину і керувати потоком покупців, дозволяючи чи не дозволяючи заходити в магазин.

Також всім відома проблема з чергами і соціальним дистанціюванням у зоні прилавку.

Нове рішення, яке ми пропонуємо, дозволяє покупцю увійшовши до магазину за допомогою спеціального додатку у смартфоні вибрати відділ, в який він хоче потрапити, наприклад, відділ «Сир» . Далі система повідомить покупцеві номер у черзі та коли потрібно підійти до відділу. Також в цьому додатку можна вказати скільки та якої продукції потрібно та чи необхідно її нарізати. Як тільки замовлення готове – покупець отримує про це повідомлення.

Що ж стосується гігієни, то розумні ваги та слайсери компанії Біцерба Україна завжди вчасно проінформують операторів у магазині, що час продезінфікувати обладнання та поверхні.

Про послугу Scan&Go

Зараз чи не найактуальнішим трендом є безконтактний шопінг, тож не дивно, що майже всі продуктові рітейлери запровадили у своїх магазинах ваги та каси самообслуговування.

Цього року ми також пропонуємо торговим операторам технологію Scan&Go, за допомогою якої клієнти можуть здійснювати покупки без контакту з працівниками магазину. Цю послугу вже успішно запровадила в деяких магазинах мережа Сільпо під назвою Вільнокаса.

Щоб здійснити безконтактну покупку, покупець за допомогою свого мобільного телефону сканує товар, кладе його у візок, далі – заїжджає на станцію верифікації (тут система перевіряє чи всі заскановані товари є у візку), здійснює мобільний платіж і виходить з магазину. Все легко і просто.

Про майбутнє офлайнрітейлу

Традиційні магазини поступово змінюють свій формат. По-перше, вони перетворюються на формат dark store або дистрибуційний чи виробничий центр, де збирають та обробляють всі онлайн-замовлення. Багато магазинів вже працює у такому режимі.

По-друге, покупці ще не готові повністю відмовитись від фізичних магазинів, оскільки хочуть отримувати враження від їх відвідування. Тому для офлайну дедалі важливішою буде кількість вражень (візуальних, смакових або вражень від процесу шоппінгу) на один квадратний метр – чим більше, тим краще.

Купити відеозаписи та презентації усіх виступів RAU Summit можно за посиланням

Читайте також – 

Карантинний експрес: як Сільпо за п’ять тижнів запустив інтернет-магазин та власну доставку


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку