Співвласники АТБ: На початку в нас не було грошей на розвиток, ми економили на всьому

Співвласники АТБ: На початку в нас не було грошей на розвиток, ми економили на всьому

12.04.2018 01:56
  3572
Ukrainian Retail Association

Засновники мережі дискаунтерів АТБ розповіли про складнощі на старті та фактори успіху компанії, мотивацію та виклики в бізнесі, а також про кошторис відкриття магазинів та терміни їх окупності.

АТБ-маркет – найбільша в Україні мережа магазинів, яка об’єднує майже 930 торгових точок в 242 містах. Колись цей бізнес починався всього з кількох людей, які й досі його очолюють. В інтерв’ю для ZIK засновники АТБ Геннадій Буткевич, Євген Єрмаков та Віктор Карачун розповіли про складності на старті бізнесу, про фактори, що сприяли успіху мережі та подальший розвиток компанії. RAU публікує найбільш цікаві тези матеріалу.

Про заснування бізнесу та делегування повноважень

Спочатку ми все робили самостійно, без будь-якої допомоги. Це приносило свої позитивні плоди, адже ніхто не зробить краще, ніж ми – ті, хто закладав фундамент компанії. Це вже потім ми прийняли рішення трохи відійти від управління. Адже коли ти поринаєш з головою в свою справу, можливо, щось втрачаєш з поля зору, не бачиш деяких зовнішніх змін. Тому вирішили делегувати свої повноваження і зайняти, так би мовити, позицію спостерігачів.

Про перші складнощі та тотальну економію

Ви не повірите, але на самому початку у нас не було грошей на розвиток. Ми тривалий час економили на всьому. Запорука успіху в тому, що всі зароблені кошти ми вкладали та продовжуємо вкладати в розвиток бізнесу. Ми практично не залучали кредитів. Хоча спочатку було вкрай важко.

Про вартість відкриття магазинів АТБ та їх термін окупності

Вартість відкриття одного магазину АТБ більше ніж $1,5 млн, якщо йдеться про придбання із будівництвом разом. Термін повернення інвестицій може становити 10–12 років.

Про частку сірого ринку та розвиток мережі

У нас в країні частка неорганізованої торгівлі становить 60%. Але ж ми йдемо в Європу, де її вже давно не існує. Очікуємо великих змін, отже, нам є ще куди розвиватися і рости.

В Європі рітейлери відкривають магазини в містечках із населенням 2000–3000 осіб. Ми дуже сподіваємося, що з підвищенням рівня життя в Україні ми також зможемо освоювати такі невеликі населені пункти.

Про мотивацію та виклики в бізнесі

Перед нами завжди стояли різні виклики (з останніх прикладів – галас навколо «приватизації» мережі АТБ). Але ми не маємо звички опускати руки та відмовлятися від поставленої мети.

Хочеться залишити слід в історії. Насправді, є багато приводів для того, щоб пишатися своєю справою. Ми створюємо велику кількість робочих місць, наповнюємо бюджет країни, з якого потім виплачують пенсії та зарплати – це гарний стимул для подальшого розвитку.

Джерело: ZIK

Читайте також –

Борис Марков, АТБ: Продовольчий рітейл перебуває на порозі глибоких змін


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку