Анна Коваль, SOVA: Як ювелірний ринок працює та розвивається у війну

Анна Коваль, SOVA: Як ювелірний ринок працює та розвивається у війну

07.03.2024 08:45
  1620
Валерія Байда

Директорка з маркетингу та продажів ювелірного дому SOVA розповіла про втрати магазинів у війну, пошкодження точок та відновлення роботи, а також про те, що українці більше віддають перевагу патріотичним ювелірним виробам, більше стали купувати онлайн та про найкращі в історії існування бренду продажі.

SOVA – український ювелірний бренд, який працює на ринку з 2000 року. У 2013 році в мережі провели ребрединг та започатували тим самим новий етап розвитку.  Наразі бренд під своєю назвою об’єднує  45 торгових точок в 18 областях України. За два роки повномасштабного вторгнення були відкриті шість торгових точок: чотири бутики та два корнери.  Анна Коваль, директорка з маркетингу та продажів ювелірного дому SOVA в інтерв’ю з RAU поділилася, як мережа працює та розвивається попри повномасштабну війну в Україні.  

– Як працювала мережа SOVA на початку війну?

– З першого дня повномасштабного вторгнення вимушено було призупинено роботу всієї мережі. З середини березня 2022-го ми почали відновлювати діяльність там, де це можливо. Відкривали магазини, враховуючи міркування безпеки та ситуації у регіонах. Першими відновили роботу магазини у Львові, Тернополі, Івано-Франківську, Ужгороді, Хмельницькому та Дніпрі, а вже у квітні поступово почали відкривати магазини в Києві. 

– Скільки магазинів закрилося через війну та скільки вдалося відновити?

– До 24 лютого 2022 року мережа ювелірного дому SOVA налічувала 43 магазини. Деякі з наших магазинів знищені, пошкоджені або знаходилися на тимчасово окупованій території. 

Ми втратили дві торговельні точки:  в ТРЦ ПортCity (Маріуполь) та в ТРЦ Fabrika (Херсон). Поки ці точки не мають змоги відновити свою роботу. Також припинили свою роботу два магазини: в ТРЦ Dafi (Харків) та ТЦ Aladdin (Київ).

Три магазини було значно пошкоджено: у Харкові в ТРЦ Nikolsky і стріт на вул. Сумська, 69 та в столичному ТРЦ Retroville. Тимчасово було припинено роботу магазину в Одесі  в ТРЦ Riviera та двох магазинів в Миколаєві в ТЦ Сіті-Центр та стріт на вул. Соборна, 6, а також в столичному ТРЦ Ocean Plaza. Всі ці сім магазинів відновили свою роботу. 

– Який середній чек та чи більше він ніж був до війни?

– Наразі середній чек є вищим, порівняно з періодом до повномасштабного вторгнення. Але основні фактори впливу – це зміна курсу валюти та суттєва зміна вартості золота.

– У зв’язку з війною більше стали купувати онлайн?

– Ми відчули помітні періодичні сплески під час блекаутів. В цілому частка онлайну збільшилась на 10% порівняно з періодом до повномасштабного вторгнення.

Ми постійно працюємо, щоб збільшувати частку онлайн-продажів – сплески були в періоди складності доступу до фізичних магазинів, але, якщо навіть не враховувати цей фактор, ми в 2023 році приросли на 10% відносно довоєнних показників.

– Чи змінився високий сезон?

– Сезонність залишилася стабільною. Найкращий період – це грудень.

– Зважаючи на те, що багато людей мігрувало з країни, маєте проблему з нестачею кадрів?

– В компанії критичної нестачі кадрів немає, але ми бачимо що кількість відгуків на вакансії впала в рази. Якщо говорити про роздрібну мережу, укомплектованість складає приблизно 95-98%.  

З початку повномасштабного вторгнення ми дещо змінили критерії підбору, більше навчаємо людей та маємо успішні кейси навчання на певну позицію з нуля. Для прикладу, є співробітники, які після внутрішнього навчання успішно працюють на нашому виробництві ювелірами різних профілів, хоча спочатку відгукнулися на вакансію, скажімо, ювелірного консультанта. 

– Чи маєте проблеми з логістикою та як їх вирішуєте? 

– В перші місяці вторгнення ми здійснили певне переформатування роботи та підсилили контроль. Але базові елементи залишилися без змін. Наразі критичних проблем з логістикою не маємо. 

– Чи змінився акцент в ювелірних виробах – стало більше патріотичних? 

– Ми стараємося створювати не просто патріотичні прикраси, а закладати глибокий сенс в кожну колекцію. Символічно, до Дня Незалежності ми презентуємо автентичні колекції — в 2022-му це була колекція Kalyna з червоними коралами, яка відображає символ української ідентичності.

Ця колекція є однією з найуспішніших бренду SOVA й сьогодні. В 2023 році ми презентували колекцію Culture, яка є символом сили української культури в ювелірних прикрасах.

Але окрему увагу хотілося б приділити саме нашим благодійним проєктам. Кожний квартал ми створюємо прикрасу з ідеєю, яка розкриває важливу тему. Таким чином заохочуємо людей долучитись не тільки донатом, а й глибше зануритися в різні сфери, які потребують підтримки. Для прикладу, це були 100 000 браслетів «Азовсталь», будиночки з телефонними кодами різних областей України для проєкту розмінування  «Нам тут жити» з Київстар, благодійне серденько з колаборації з Frolov та інші. 

– У війну маєте кейс найуспішнішої колекції?

– Найуспішнішою колекцією минулого року можна вважати нашу колаборацію з українським анімаційним фільмом «Мавка. Лісова пісня». Показники продажів колекції прикрас Mavka є найкращими в історії ювелірного бренду SOVA. За 6 місяців зі старту продажів колекції ми перевиконали план на 38,37%.

– Розкажіть про плани на 2024 рік.

– Плани на розвиток дуже амбітні. Ми продовжуємо працювати з цікавими колабораціями і впевнені, що нам є чим здивувати наших клієнтів у цьому році. Звичайно ж, у фокусі залишаються проєкти з благодійною складовою. Ми постійно працюємо з новими фондами та шукаємо актуальні напрями, які потребують підтримки. 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку