Всі в онлайн: як змінився український e-commerce за карантинний 2020 рік

Всі в онлайн: як змінився український e-commerce за карантинний 2020 рік

11.05.2021 08:00
  802
Дарія Осіїк

Аналіз змін на вітчизняному ринку електронної комерції, що відбулися за час пандемії коронавірусу, та які тенденції визначать майбутнє інтернет-торгівлі й онлайн-рітейлерів в Україні в найближчі посткризові роки.

Читати російською

Стратег Carat Ukraine Олександра Самойленка у своїй колонці для AIN.UA проаналізувала ринок електронної комерції і розповіла, що змінилося за час карантину.

Більше половини українців стали онлайн-покупцями

Завдяки COVID, зростання ecommerce-ринку в Україні в 2020 році виявився вибуховим. За даними EVO, замість прогнозованих +15%, категорія зросла на 41%. Це майже в два рази вище, ніж середній показник в регіоні «Центральна і Східна Європа» – 21,5% (eMarketer).

База покупців в інтернеті теж активно зростає: на даний момент 55% українців в містах 50 000+ – це онлайн-покупці (TNS MMI Ukraine). Переважно (75%) вони представлені віковою групою 25-54, найменше онлайн-покупців серед користувачів у віці 55+.

Дитяче харчування і будівельні матеріали – категорії-лідери за приростом

Найбільший приріст в онлайн-рітейлі за 2020 рік у категорії «Дитяче харчування» – 36%, яка на даний момент вже досягла 50% проникнення серед онлайн-покупців. Наступними драйверами по приросту стали категорії «Будівельні матеріали» (33%), «Товари для автомобілів» (32%), “Електроніка” (30%) і «Косметика» (30%). Категорія «Одяг» традиційно тримає лідерство по продажах в інтернеті.

При цьому по регулярності закупівель (раз на місяць і частіше) топ-3 виглядає по-іншому: головні категорії тут «Продукти харчування», «Одяг» та «Ліки».

У топ-15 найбільш відвідуваних e-commerce-майданчиків – OLX, Rozetka та Prom.ua.

Зростання Social Shopping

Social Shopping активно розвивається в світі, і очікується, що в найближчі роки буде набирати популярність і в Україні. Відставання від світового тренду пов’язано з тим, що в Україні пізніше з’являються функції магазинів і вітрин в соцмережах. Поки що продавці в Instagram використовують олдскульний метод через дірект-комунікацію.

Головним соціальним майданчиком для продажів залишається Instagram, в першу чергу для невеликих локальних брендів. 12% жінок і 2,8% чоловіків купують через цю соцмережу одяг, взуття, аксесуари. Також зростає попит на товари для будинку, декор та косметику.

Онлайн-магазини інтегрують на свої сайти відео і призначений для користувача контент

Захопленість соцмережами веде до наступних важливих трендам у функціонуванні онлайн-магазинів:

  1. Люди звикли до споживання відеоконтенту, і навіть на сторінках сайту хочуть розглядати товари в динаміці. Тому можливість додати відео на сайт продукту істотно покращує сприйняття споживача.
  2. Користувачі в соцмережах вже звикли бачити рекламу від блогерів, які транслюють особистий досвід взаємодії з брендом і реальні фото/відео товару. Наявність фото одягу на звичайних людях, а не на професійних моделях підсилює авторитетність відгуків при покупці.
  3. Все більше онлайн-рітейлерів переходять в мобайл: або створюють додатки, або адаптують мобільні верстки сайтів під дизайн додатків. Ecommerce-гравці і невід’ємні помічники в онлайн покупках – банки і служби доставки – давно і міцно влаштувалися в топ сайтів і додатків.

Онлайн виходить в офлайн, створюючи власні магазини

Головні три бар’єри, які перешкоджають купувати онлайн, – це небезпека для особистих даних, неможливість переконатися в якості товару і неможливість приміряти його. Як відповідь на ці бар’єри, e-commerce розвиває безпечні угоди з продавцями на маркетплейсах і створює можливості живої взаємодії з товаром.

Онлайн виходить в офлайн, створюючи власні магазини або точки видачі. Rozetka активно відкриває свої магазини і навіть продає франшизу. Kasta відкрила 50 відділень в приміщеннях Укрпошти, щоб надати можливість примірки. А Нова пошта прискорила розвиток мережі поштоматів, щоб стати ще ближче до дому покупців і підсилити цінність доставки.

Більшість з цих заходів спрямовані, в тому числі, на зниження ціни доставки, яка в середньому становить від 5 до 15% вартості покупки. З ростом кількості замовлень покупці все більше звертатимуть увагу на наявність безкоштовної доставки в інтернет-магазині і можливість безкоштовного повернення.

Читайте також –

Новини логістики та e-commerce: 100-та власна точка видачі Rozetka, Rocket в Нідерландах, Telegram-бот від Kasta і багато іншого


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Перша в історії креативна директорка компанії Swarovski Джованна Енгельберт працює над тим, щоб бренд став привабливим для...
time icon  
  45
Усі новини ринку