«Вкусно – и точка»: як в соцмережах жартували над новим брендом російських ресторанів McDonald’s
Пасивна агресія в назві, нові символи, порівняння з іншими брендами, альтернативні назви та пошук сенсу, – як за допомогою мемів користувачі соцмереж зустріли назву ресторанів «Вкусно – и точка», що почали відкриватися в росії на місці McDonald’s.
8 березня 2022 року мережа McDonald’s оголосила, що тимчасово закриває ресторани в росії. А вже 16 травня стало відомо, що американська компанія вирішила повністю залишити російський ринок та шукає покупця для своїх активів. Майбутній власник знайшовся швидко – ним став Олександр Говор, який уже відкривав ресторани за франшизою McDonald’s у Сибіру. Після операції розпочався екстрений ребрендинг, щоб на початку літа заклади вже працювали. Вибирали з багатьох варіантів – «Только так», «Весело и вкусно», «Тот самый», «Свободная касса», «Это он», «Точно он», «Компас». Усі ці назви на всяк випадок попередньо зареєстровали у “Роспатенті”. Зупинилися, зрештою, на «Вкусно – и точка», що не змогло пройти повз любителів створювати меми.
Каламбур довкола назви підсилив ще й брендинг, адже логотип походить на лого португальського бренду кормів для тварин та деякі інші бренди. На додачу, домен «Вкусно – и точка» хтось викупив за два дня до реєстрації нової назви мережі і виставили на продаж майже за 300 млн рублів. Нова назва, логотип й усі асоціації із ними миттєво стали героями мемів. RAU зібрала найсмішніші.
Перш ща все, користувачі знущалися над самою назвою. В соцмережах масово переінакшували назву “Вкусно і точка” як тільки могли: заміняли слова на антоніми, замазували літери на логотипі, фантазували на тему аналогічних брендів.
Оскільки символа новій мережі ресторанів маркетологи “Вкусно и точка” не придумали, за них це зробили користувачі соцмереж.
Логотипу “Вкусно и точка” користувачі приділили окрему увагу. Не в останню чергу тому, що він занадто виявився схожий на безліч подібних лого. Серед них, до речі, й українська мережа АЗК WOG.
В самій компанії виправдовуються, що “на лого зображені головні символи ресторану: дві палички картоплі фрі жовтого кольору та бургер – жовто-жовтогарячого. Зелене тло логотипу символізує якість продукції та обслуговування, до якого звикли гості McDonald’s”, – заявила прес-служба нової мережі.
Ось той самий логотип бренду кормів для тварин, який випадково або ні співпадає з айдентикою мережі ресторанів «Вкусно – и точка». Вдумайтесь тільки, кормів для тварин.
Звернули увагу користувачі й на оформлення меню. Нещодавно якраз Pornhub оголосив, що звільнив єдиного співробітника з росії.
Деякі користувачі побачили в новому бренді пасивну агресію, ознаки істерики і навіть авторитарний тип особистості.
Нагадаємо, мережа McDonald’s у росії об’єднувала понад 850 ресторанів швидкого обслуговування. Сумарні інвестиції McDonald’s у РФ склали $2,5 млрд, податкові виплати – 167 млрд рублів. У системі McDonald’s у росії працювало понад 62 000 осіб, на підприємствах постачальників – ще близько 100 000. McDonald’s пропрацював у росії понад 30 років – перший ресторан мережі був відкритий у 1990 році на Пушкінській площі.
12 червня у москві та московській області під новим брендом відновили роботу 15 ресторанів, включаючи заклад на Пушкінській площі, який, свого часу, став найпершим в росії. До кінця червня новий власник локацій збирається перезапустити близько 200 точок, потім відкриватиме від 50 до 100 ресторанів на тиждень.
Читайте також
Back to the USSR: найперший в росії McDonald’s відкрився під новою вивіскою «Вкусно и точка» (+фото)