
Король пиріжків: як сімейний бізнес Fornetti перетворився на міжнародну франшизу


Епіцентр відкриває продуктові магазини, АТБ активізує темпи рестайлінгу, Metro нарощує онлайн-продажі, Novus та МХП запускають нові рітейл-проекти, Сільпо впроваджує доставку готових страв, а Varus, Рукавичка і Молоко від фермера масштабують мережі.
Цей матеріал доступний російською мовою
Частка онлайн-продажів у мережі Metro в Україні за 5 місяців карантину зросла з 3% до 5%. Про це розповів генеральний директор Metro Cash & Carry Ukraine Тіно Цайске в інтерв’ю НВ Бізнес. За його словами, в деяких магазинах мережі онлайн-продажі зросли більш ніж удвічі в порівнянні з докарантинним періодом. Тому компанія активно займається розвитком цього напрямку.
Також рітейлер впровадив послугу Metro drive. «Споживачі обирають товар на сайті та забирають його вже упакованим в магазині. Ця послуга демонструє вибухове зростання. У великих містах попит на неї вже подвоївся. Ніхто не хоче стояти в черзі: споживачі хочуть менше контактувати з магазином, але вимоги до доставки товару залишаються на високому рівні», – відзначив Цайске. Інші найцікавіші тези з інтерв’ю топ-менеджера читайте за посиланням.
Найбільший в Україні та Європі виробник м’яса птиці – компанія Миронівський хлібопродукт (МХП) – відкриває магазини трьох нових форматів. Як повідомляється в матеріалі порталу Liga.net, компанія планує відкрити більше 50-ти м’ясомаркетів, гастростудії й точки з сендвічами. Зокрема, МХП вже відкрив п’ять торгових точок у форматі магазину біля дому (convenient store) під брендом М’ясомаркет, а до кінця року планує розширити мережу до 50-ти. Як розповіли в компанії в розробку концепції М’ясомаркет було інвестовано більше ніж 5 млн грн. При цьому в новий формат трансформують частину точок Наша Ряба, які також розвиває МХП. Розвивати нову мережу планується за франчайзинговою схемою, порогова сума входу в новий бізнес МХП – $25 000.
Другий новий проект МХП – гастростудія Секрети Шефа. Це мікс м’ясного магазину і ресторану. Їх МХП теж планує розвивати по франчайзингу. Вартість такої співпраці поки не розголошують, але вона буде вищою, ніж в М’ясомаркет через необхідність обладнати кухню. Асортимент ресторану не прив’язаний тільки до курятини – там будуть представлені й інші м’ясні позиції. Третій формат МХП – магазини-сендвічні “ХО перекусити?” Цей проект веде підрозділ з розвитку ТМ Бащинський – одного з брендів МХП. Тут продають напівфабрикати ТМ Бащинський, а також запустили лінійку сендвічів і обладнали зону кафетерію.
Мережа Сільпо відкрила новий дизайнерський супермаркет у Миколаєві. Він розмістився на проспекті Центральний, 259/1 в торгово-розважальному центрі Південний Буг, та був реалізований у стилі Сицилії. «Миколаїв – південне місто України, і саме тут ми вирішили розповісти в новому Сільпо яскраву історію півдня Італії — острова Сицилії. Крім барвистих візерунків та символів цього острова, ми не залишили без уваги легенди про італійську мафію», — прокоментувала директорка з маркетингу Сільпо Катерина Огуряєва.
Як виглядає новий дизайнерський супермаркет Сільпо – дивіться в окремому матеріалі RAU.
Мережа магазинів Молоко від фермера планує розширитись до 100 торгових точок до кінця 2020 року. Про це в інтерв’ю RAU розповів співвласник і CEO компанії Тарас Мороз. При цьому рітейлер налаштований розширюватися не тільки в кількості точок, а й географічно, відкривши перші магазини в усіх найбільших містах країни – у Львові, Харкові, Дніпрі та Запоріжжі.
Разом з тим, компанія працює над впровадженням інновацій та новими форматами рітейлу. Зокрема, Молоко від фермера розробляє програму лояльності з технологією Face ID, коли система автоматично буде впізнавати клієнта і нараховувати бонуси в залежності від особистих уподобань, історії покупок тощо. За допомогою відеокамери на касі клієнт не тільки буде проходити ідентифікацію, але й зможе оплачувати покупки за допомогою технології FacePay.
Також компанія планує розвивати мережу кав’ярень під брендом Київська кава. У цій мережі будуть продаватися традиційні київські десерти та якісна кава. Передбачається, що такі точки в середньому будуть займати близько 20 кв. м і будуть розташовуватися як в магазинах Молоко від фермера, так і в окремих локаціях.
Продуктовий рітейлер Novus тестує новий формат невеликих магазинів під брендом Мі Маркет. Як повідомив портал All Retail, пілотний торговий об’єкт нової мережі розпочав роботу в передмісті Києва (Петропавлівська Борщагівка, вул. Львівська, 1 А). Він працює в форматі минимаркету і займає площу в 65 кв. м. Інші подробиці формату, а також планів Novus з розвитку нової мережі, поки що невідомі. В компанії не коментують запуск нового бренду, відзначаючи, що Мі Маркет – це експериментальний проект.
Як повідомила RAU прес-служба торгової мережі, нові магазини розпочали роботу для жителів міста Бровари, смт Царичанка і смт Солоне (Дніпропетровська область). У компанії уточнили, що торгові точки компактні, але при цьому дуже комфортні з сучасним дизайном й приємною атмосферою для покупок. Асортимент охоплює всі переваги мережі: фреш-зону, широкий вибір свіжого м’яса, сирів, ковбас, бакалії, а також запашну власну випічку.
Зокрема, магазин в пгт Царичанка розмістився на вулиці Першотравнева, 1, зайнявши 260 кв. м торгової площі. Торгова точка в Солоному відкрилася на вулиці Гагаріна, 21 (площа – 300 кв. м), а маркет в Броварах (580 кв. м) – на вулиці Київська, 239. Всі магазини працюють з 7.00 до 22.00. Відзначимо, що з відкриттям нових магазинів Varus масштабувався до 99-ти супермаркетів у 29 містах країни.
Компанія Епіцентр К відкрила перший спеціалізований продуктовий магазин у форматі shop-in-shop в своєму ТЦ в Бучі. Як пише портал НВ з посиланням на власні джерела, до кінця року подібні об’єкти з’являться ще, як мінімум, в семи ТЦ – споруджуваному гіпермаркеті у Вінниці та в шести київських Епіцентрах.
Видання зазначає, що в останні кілька років мережа активно розвиває формат «магазин в магазині». Крім будівельних матеріалів, в торгових центрах Епіцентр можна знайти спортивні товари (магазин Intersport), товари для дому (Деко), побутову техніку (Це Те), меблі (Центр меблів), косметику, побутову хімію та багато іншого. Також продавалися й продукти харчування, які розміщували в піддонах недалеко від кас.
Тепер же компанія пішла далі, й вирішила створити окремі продовольчі магазини. У них можна купити товари тривалого зберігання – борошно, крупи, овочі та фрукти, алкогольні, безалкогольні напої тощо. При цьому в магазинах поки що немає молочної та м’ясної продукції.
Мережа Рукавичка продовжує активну експансію головними вулицями Львова. Цього разу дві нові локації рітейлеру вдалося відкрити в один день – 31 липня. Як повідомила RAU прес-служба компанії Львівхолод, яка розвиває мережу Рукавичка, це 165-й і 166-й магазини мережі. Обидві торгові точки суттєво відрізняються форматами. Магазин на вулиці Науковій, 51, зайняв 220 кв. м і представляє широкий асортимент товарів для великих закупів. А перевагами об’єкту площею 98 кв. м на проспекті Шевченка, 18, будуть відбірні позиції товарів українського виробника та власний імпорт, щойноспечена піца, смаколики з серії ToGo та запашна кава.
Мережа магазинів АТБ планує прискорити темпи рестайлінгу торгових точок. Про це в інтерв’ю порталу Delo.ua розповів генеральний директор і голова ради директорів корпорації АТБ Борис Марков. За його словами, програма рестайлінгу в, так званий, “чорний” АТБ вже охопила приблизно третину магазинів, і майже всі нові торговельні об’єкти відкриваються в цьому підформаті. «З інтенсивністю 50-60 магазинів на рік поступово оновлюємо наявні точки. Плануємо прискорити темпи рестайлінгу до 70 маркетів на рік і переформатувати всю мережу “синіх” магазинів», – відзначив Марков.
Він також повідомив, що незважаючи на кризу та карантин, АТБ продовжує розвиток мережі своїх магазинів у всіх регіонах України. Станом на 22 липня вона налічувала 1144 магазина в 293 населених пунктах. З початку 2020-го відкрили 61 новий магазин і 15 після реконструкції. Особливу увагу приділяємо розвитку мережі на заході і півдні: з початку року там запрацювали 24 і 7 нових магазинів відповідно.
Мережа супермаркетів Сільпо запустила в Києві експрес-доставку «Вжик-страви». Як повідомили RAU в прес-службі мережі, поки що доставка працює тільки по Оболонському району. Для пілотного проекту «Вжик-страви» рітейлер відкрив ресторанний простір зі спеціально спроектованим виробництвом, яке працює тільки для онлайн-замовлень. В меню – популярні ресторанні страви – піца, суші, бургери, салати, азіатські супи і локшина-wok.
Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) надав мережі Novus $100 млн для фінансування будівництва першого в Україні «зеленого» розподільчого центру площею понад 40 000 кв. м в Києві, а також відкриття більше 30-ти нових магазинів по всій країні до кінця 2022 року. Як повідомила RAU прес-служба Novus, загальна інвестиційна програма компанії в розвиток інфраструктури, масштабування мережі та прогресивні новації становить понад $200 млн. ЄБРР підтримає дану програму Novus пакетом фінансування в $100 млн, з яких $35 млн буде синдиковано з комерційними банками.
Перший «зелений» розподільчий центр, на будівництво якого в тому числі буде використана частина кредитних коштів, – це сучасний логістичний об’єкт, який буде відповідати принципам екологічного будівництва Building Research Establishment Environmental Assessment Method (BREEAM), площею понад 40 000 кв. м. Безфреонові та безаміачні системи охолодження, які будуть встановлені в цьому центрі, стануть новинкою для українського ринку харчового рітейлу. Його відкриття дозволить компанії істотно поліпшити ланцюжок поставок продуктів у магазини, оптимізувати перевезення та логістику: скоротити час доставки й відповідно забезпечити клієнтів мережі максимально якісним і різноманітним асортиментом.
Читайте також попередній огляд –
Новини FMCG за липень: АТБ будує склади, Сільпо інвестує в технології, а Novus залучає кошти