Новини FMCG за три місяці війни: у АТБ знову більше 1000 магазинів, Україна без Lidl, повернення рітейлу в Бучу, нові Сільпо, Рукавичка, SPAR та інше

Новини FMCG за три місяці війни: у АТБ знову більше 1000 магазинів, Україна без Lidl, повернення рітейлу в Бучу, нові Сільпо, Рукавичка, SPAR та інше

30.05.2022 09:00
  4683
Костянтин Симоненко

Мережа АТБ знов перетнула відмітку в 1000 працюючих магазинів та додатково відкрила десяток нових, 190-та Рукавичка та нові відкриття під час війни п’яти регіональних мереж, відновлення роботи рітейлу, онлайн-доставка від Novus та інші новини сегменту продовольчого роздробу України.

Цей матеріал доступний російською мовою

Рукавичка відкрила 190-й магазин

Західноукраїнський рітейлер 20 травня відкрив другий новий магазин з початку вторгнення росії, який став 190-м у мережі. Нова точка знаходиться за адресою: Львів, вул. Стрийська, 113 Д, житловий комплекс «Горгани». Новий магазин площею 265 кв. м та двома касами працює у комфортному форматі «біля дому». Акцент зроблений на свіжих овочах, фруктах та м’ясі, а також тут є власна випічка, страви кулінарії, піца та ін.

Нагадаємо, свій перший з початку війни магазин рітейлер відкрив у форматі «біля дому» у Львові за адресою вул. Кривчицька дорога, 1. Він став 189-м у мережі. Площа магазину склала 130 кв. м. Де представлено продукцію власних торгових марок ТМ «Традиція», «Кухарочка», «То є просто», «Глянц», «Сірко».

FMCG-оператори збільшили продажі на 50–100% на заході України, але заробили небагато

У березні квітні супермаркети на заході країни зафіксували збільшення продажів, але не прибутку. Так, у мережі Родинна ковбаска та Родинна пекарня на Львівщині продажі зросли на 10–15% та 30–40% відповідно. Схожа історія в Івано-Франківській та Закарпатській областях. Причина – попит з боку переселенців на готові страви, що змусило мережу до існуючого асортименту додати салати, млинці, голубці. Так само супермаркети Наш Край і SPAR за квітень у цих регіонах країни наторгували на 30–80% більше, ніж зазвичай. Проте мережі не змогли багато заробити на переселенцях. Доставка товарів подорожчала мінімум на 50%, на 20% – вартість упаковки. Сильно підняти ціни рітейлери не ризикнули. До того ж уряд обмежив до 10% націнки на соціальні товари. У результаті загальна маржа рітейлерів впала. До того ж, люди стали економити. Їх важко спонукати до спонтанної покупки. Проте в травні продажі в рітейлі на заході вже починають падати, оскільки переселенці почали повертатися до своїх міст. Більше про це читайте тут.

У квітні продуктові мережі скоротили кількість магазинів на 3%

Як повідомила Керівник GR-напрямку Асоціації рітейлерів України Наталія Петрівська в своїй колонці для The Page, мережі вимушені закривати продуктові магазини. Зокрема, у квітні кількість закритих продуктових магазинів збільшилася на 3% у порівнянні з першим місяцем війни, у той час, коли всі інші галузі торгівлі демонстрували позитивну динаміку відновлення роботи (загалом кількість працюючих магазинів в Україні зросла на 6%). Згідно з дослідженням Асоціації рітейлерів України лише в травні FMCG сегмент торгівлі почав поступово відновлюватись. В результаті на 20 травня 2022 року кількість працюючих точок зросла всього на 4% по відношенню до березня. При тому, що вся галузь торгівлі відновилася на 11%.

Це в першу чергу пояснювалося оптимізацією роботи продуктових мереж. Рітейлери змушені були залишити в роботі лише ті точки, де можна сформувати повноцінний асортимент, організувати своєчасне поповнення запасів і мати відповідний споживацький попит. Також вплинула плата за оренду приміщень та різке збільшення витрат на логістику.

Thrash! Траш!, Novus та АТБ відновили роботу магазинів в Ірпені

В звільненому місті Ірпінь під Києвом відновили свою роботу продуктові маркети Thrash! Траш!, які зазнали пошкоджень внаслідок воєнних дій. Перший з них запрацював наприкінці квітня на вул. Тургенєвській, 50/2, а 10 травня відкрив двері ще один маркет Thrash! Траш!, який знаходиться за адресою вулиця Григорія Сковороди, 17. Загалом на початок травня працювало майже 80 маркетів super Thrash! Траш!

Так само відновив роботу двох магазинів в Ірпені рітейлер Novus. Перша точка відкрилася 14 травня на вул. Українська, 83 Б у форматі Express. Другим магазином, який відкрив свої двері, – 20 травня на вул. Центральній, 2 – став вже великий супермаркет загальною площею близько 4000 кв. м. Нагадаємо, ще один магазин в Ірпені та два магазина Novus в Бучі опинились в епіцентрі бойових дій і були частково зруйновані.

Окрім того, корпорації АТБ вдалося швидко відновити роботу магазинів у містах Буча та Ірпінь, що за словами генерального директора корпорації АТБ Бориса Маркова, є предметом «особливої гордості».

В мережі АТБ знову 1000+ працюючих магазинів

Генеральний директор корпорації АТБ на своїй Facebook-сторінці повідомив, що станом на 21 травня в мережі АТБ-маркет нараховувалося 1013 відкритих магазинів: “Відновлювати роботу магазинів ми почали одразу після деокупації відповідних регіонів. Тільки за останній місяць, ми відновили роботу 92 магазинів у Київської, Черкаської, Чернігівської, Сумської, Харківської областях. Всюди, де є доступність та можливість”. Також він зазначив, що в планах компанії – до кінця червня відновити діяльність ще близько ста магазинів мережі, та, додатково, відкрити близько 10 нових магазинів. “Ставимо планку максимально наблизити кількість діючих магазинів до довоєнного часу”, – резюмував Борис Марков.

Також у найближчих планах поновлення роботи понад 50 магазинів у Києві та Київській, Чернігівській області. Крім того, компанія запустила два нових склади, які забезпечують логістику у центральних, північних і західних регіонах.

Novus запустив можливість замовлення продуктів онлайн

Наприкінці квітня в мережі магазинів Novus з’явилась можливість замовлення необхідних продуктів онлайн по лівому берегу та центру Києва. Невдовзі планують запуск на всі райони столиці. Вартість доставки – 50 грн. Безкоштовна доставка при замовленні товарів від 1000 грн. Замовити товари можна на сайті: https://novus.online/. В компанії наголошують: ціни на сайті повністю відповідають цінам в магазині. «Були вагання, адже не всі процеси відшліфовані. Але вирішили виправляти помилки та вдосконалювати сервіс у процесі роботи, тож зараз збираємо відгуки і враження покупців. Разом з тим створюємо лояльні умови та намагаємось завоювати довіру і любов клієнтів до нашого онлайн – напрямку», – розповів в інтерв’ю RAU операційний директор продуктового рітейлера Novus Олексій Панасенко.

Нагадаємо, що офіс компанії, який знаходився у ТРЦ Retroville, знищено практично повністю, Флагманский супермаркет, який також працював у торговому центрі, суттєво пошкоджений. Як повідомлялося, вщент були знищені склади для охолоджених швидкопсувних товарів. А разом з ними і товарів на 75 млн грн.

Сільпо відкрив перший новий магазин з початку повномасштабної війни

Новий дизайнерський Сільпо присвячений геометричному стилю “Мандала”. Супермаркет відкрив свої двері у Львові на вул. Стрийська, 45. Як повідомив у своєму “бортовому журналі” рітейлер, магазин був повністю готовий ще до повномасштабної війни. У супермаркеті площею 1400 кв. м працює 6 звичайних кас, 6 самокас та 2 – тютюнові. Також можна замовити доставку продуктів додому або їх самовивіз із супермаркету. Це постмодерновий магазин створений з декількома shop-in-shop, які відрізняються від інших магазинів мережі, але, в той же час, зберігають притаманний їм навігаційний інтерфейс і досвід користувача. Детальніше роздивитися магазин, який став 19-м у мережі Сільпо у Львові, можна тут.

Нагадаємо, на момент вторгнення росії Fozzy Group управляла більше, ніж 360 супермаркетами в Україні під брендом Сільпо. На середину травня мережа відновила роботу ще 10 супермаркетів та збільшила кількість працюючих магазинів до 287 по всій Україні (майже 90% мережі). Також Fozzy Group відновила власне виробництво хліба, кондитерських виробів і обсмажування кави на заводі у Ворзелі Київської області.

Lidl поки відмовився від ідеї запуску мережі в Україні

Топ-менеджер мережі дискаунтерів Адам Міщишин, який був офіційно призначений регіональним менеджером Lidl Ukraine, з 1 травня став генеральним директором словацької філії мережі дискаунтерів Lidl (Lidl Slovenská republika). Він замінив на цій посаді Матуша Галу, який, в свою чергу, з травня взяв на себе управління філією рітейлера у Бельгії та Люксембурзі. Нагадаємо, восени 2021 року ЗМІ розповсюдили повідомлення, що Адам Міщишин офіційно призначений регіональним менеджером Lidl Ukraine. Наразі мережа Lidl працює на 31 ринку в Європі та США. Компанія керує близько 11 500 магазинами.

Асоціація рітейлерів України розпочала проект, покликаний об’єднати торговельні мережі та виробників

Для забезпечення стабільних поставок у провідні торговельні мережі України необхідних товарів, RAU запускає проект, який поєднає виробників і рітейлерів. Його реалізація допоможе рітейлерам швидко знайти в Україні постачальника й не витрачати дорогоцінний час та валюту на закупівлі за кордоном. З іншого боку це допоможе виробникам отримати доступ до національних мереж та регіональних гравців, збільшивши свої можливості зберегти виробництво та робочі місця у цей надважкий час. Щоб приєднатися до проекту, необхідно заповнити анкету, де зокрема вказати як перелік своєї продукції так і можливості організації доставки або на розподільчі центри або безпосередньо до магазину.

Ресторатори та рітейлери фіксують падіння продажу алкоголю на 63%

У квітні в Україні легальні продажі алкоголю впали на 63%, підрахували в аналітичній компанії Pro-Consulting. Минулого року обсяг цього ринку становив 68 млрд грн. За даними Pro-Consulting, найбільше обвалилася реалізація міцного алкоголю – на 75%. Як повідомляється в матеріалі Forbes.ua, частково падіння продажів алкогольних напоїв ресторатори пояснюють бажанням українців залишатися в тверезому стані. Люди відмовляються від ігристого та рому, переходять на горілку. Продавці алкоголю кажуть, що причина не тільки в обмеженні продажу під час воєнного стану. Зокрема, у квітні виторг спеціалізованої мережі WineTime знизився в два-три рази залежно від регіону, а GoodWine заробила лише третину довоєнного обігу. Нагадаємо, що компанія GoodWine втратила склад у селі Стоянка Бучанського району Київської області, де було 1,6 млн пляшок вина, включаючи 15 000 колекційних.

SPAR Україна розширила мережу до 267 магазинів

Цієї весни з’явився новий супермаркет SPAR у Чернівецькій області, в селі Великий Кучурів (вул. Головна, 24 А). Він став першим відкритим під час війни та 267-м об’єктом рітейлера в Україні. Як повідомила RAU прес-служба мережі, торговельна площа нового закладу 131,5 кв. м. В магазині уже традиційно, окрім основної продукції – бакалії, молочних продуктів, фруктів та овочів, консервів, ковбас та хлібобулочних виробів – також можна знайти зону Food to Go із кавою, хот-догами та паніні. Для обслуговування покупців працює дві каси. Працює магазин за системою франчайзингу. Станом на 20 травня з 267-ти магазинів SPAR працювало 243 супермаркети. Повністю або частково зруйновані шість торговельних точок – у містах Ірпінь (Київська область), Ворзель (Київська область) та Харків.

П’ятірка регіональних відкриттів з початку війни

9 квітня мережа Файно Маркет продовжила свій розвиток формату магазинів «біля дому» у Черкаської області. Новий магазин став 130-м у мережі та першим, який відкрився з початку війни. Площа торговельного об’єкту – 200 кв. м. Наразі мережа вже налічує 138 об’єктів, розташованих в регіонах Кіровоградської та Черкаської областей.

20 квітня відкрився новий магазин львівської мережі Свій Маркет, який став для рітейлера першим з початку 2022 року. Магазин у м. Белз по вулиці 8-го Березня, 2 А, торговою площею близько 80 кв. м.  став 53-м у роздрібній мережі, яка розвиває магазини формату convenience store.

27 квітня мережа маркетів Сім23, яка також працює в форматі convenience store у західних областях України, відкрила новий магазин у місті Івано-Франківськ по вул. Василіянок 11. Це відкриття планувалося ще на березень, та повномасштабне вторгнення внесло свої корективи. Нагадаємо, згідно річного плану експансії в період березень-квітень мережа повинна була розширитися щонайменше на 10 нових маркетів. Перші маркети воєнного часу було відкрито 6 квітня у містах Івано-Франківськ та Нововолинськ. Це типові для мережі невеликі об’єкти формату «convenience store», торгівельною площею 70 кв. м та 90 кв. м.

29 квітня одеська мережа магазинів Таврія В відкрила одразу два нових магазини 29 квітня. Перший з них знаходиться у м. Одеса, вул. Каманіна, 20, другий – у м. Хмельницький, вул. Проскурівського підпілля, 63.

Також Таврія В відкрила в Одесі перший супермаркет мережі ПЮРЕ. Магазин площею понад 1900 кв. м на вулиці Чорноморського козацтва, 161,  відчинив двері для перших покупців 27 травня. Нагадаємо, перший об’єкт мережі ПЮРЕ у форматі «жорсткий дискаунтер» було відкрито компанією Таврія В у жовтні минулого року в Миколаєві. З того часу кількість магазинів мережі поступово нарощується: Нікополь, Білгород-Дністровський, Подільськ, а тепер – Одеса.

3 травня мережа Близенько – найбільший за кількістю торговельних об’єктів продуктовий рітейлер Львова – відкрила нову точку на вул. Миколайчука, 20. Рітейлер планує й надалі розширювати мережу.

Читайте також –

Новини FMCG: у АТБ більше 1300 магазинів, чотири нові Ашан Pick Up Point, 60 запланованих Thrash! Траш! та інші


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Це підтверджує її статус переможця в головній бізнес-премії країни «Вибір року», яка визначає найкращі бізнеси у своїй...
time icon  
  145
Усі новини ринку