
Новини FMCG за лютий: Forta у Львові, дизайнерський Сільпо під Києвом, Food Market заміть Novus та інші


Мережа Forta заявила про відкриття нового супермаркету у Львові, новий дизайнерський Сільпо в стилі чиндогу з’явився у селі Софіївська Борщагівка в передмісті Києва, у Броварах замість Novus відкриється Food Market від Епіцентр, Auchan Україна підбив підсумки роботи в 2024 році, а також інші новини сегменту продовольчого роздробу.
Мережа Forta відкриває новий супермаркет у Львові 11 березня за адресою вул. Городоцька, 286 Б, у ТЦ Prime Time. Як повідомляє All Retail, це п’ята торгова точка мережі на заході України. Forta позиціонується як сучасний супермаркет з кулінарією власного виробництва, стравами на мангалі, піцою та власною пекарнею. Мережа належить групі компаній Toliman group, яка також керує мережею Чудо Маркет. Нагадаємо, перший супермаркет Forta відкрився у березні 2023 року в ТЦ Baobab у Луцьку, ставши основним орендарем. Другий магазин також з’явився в Луцьку того ж року. Ще два магазини працюють у Стрию Львівської області.
Після семи років співпраці партнери Олександр і Алла Теліги та Володимир Матвійчук стануть конкурентами. 25 лютого вони офіційно уклали договір про розподіл бізнесу Галі Балуваної. Як пише Forbes Ukraine, за два місяці частка в 50% бізнесу Володимира Матвійчука перейде до співзасновників, але в нього залишаються 13 магазинів Галя Балувана у Луцьку. Мережа зросла до понад 900 магазинів по Україні. У 2021-му партнери поділили власні торгові точки у Луцьку, але розвивати франшизу продовжили разом. Влітку 2021 року Теліга запустила окремо від Матвійчука магазин Wesoła Pani у Польщі (станом на лютий 2025-го у за цією франшизою працюють 140 магазинів у Польщі, Нідерландах, Латвії). Після початку повномасштабного вторгнення Матвійчук теж запустив окремий проєкт MultiCook – міжнародну мережу магазинів напівфабрикатів (273 заклади від Польщі до США та Канади).
6 березня у селі Софіївська Борщагівка по вул. Яблунева, 3, мережа Сільпо відкрила новий супермаркет, натхненний чиндогу — японським мистецтвом корисних, але абсолютно марних винаходів. Команда Сільпо поєднала в дизайні магазину стімпанк і лофт: цегла, метал, зістарене дерево й бетон. Супермаркет площею 1368 кв. м наповнений незвичними предметами, які ніби балансують на межі функціональності й творчого хаосу. На парковці перед магазином встановили скульптуру Мультитул, яку спеціально для Сільпо створив київський скульптор Володимир Бєлоконь. Детальніше роздивитися магазин можна тут.
Наприкінці лютого мережа Мі Маркет відкрила магазин у місті Буча за адресою вул. Бірюкова, 7, ЖК Модуль. Він, що став 32-м у мережі, має загальну площу 110,2 кв. м, з яких 101,9 кв. м займає торгова площа. Це перший магазин у Бучі, але компанія вже планує відкриття нових точок у місті в майбутньому. Тут представлено понад 2700 товарів різних категорій, включаючи свіжі продукти та товари для дому. Перед тим ритейлер Novus, який розвиває мережу магазинів у форматі «біля дому», відкрив 31-й Mi Маркет у Броварах, у ЖК Scandia (вул. Героїв Крут, 14). Магазин із торговою площею 88,2 кв. м пропонує понад 2400 SKU. Novus планує активне масштабування компактних магазинів у 2025 році. Основний фокус — розширення мережі в районах із високою щільністю населення, щоб забезпечити покупцям якісний сервіс і доступ до необхідних товарів у пішій доступності.
За даними компанії Auchan Україна, традиційні троянди та коробки цукерок на День Святого Валентина поступаються місцем устрицям, вину та вишуканим десертам. За один день українці придбали устриць стільки, скільки зазвичай продається за вісім місяців. Загалом продажі мережі цьогоріч зросли на третину порівняно з 2024 роком. Порівняно з минулорічним 14 лютого, продажі солодощів та кондитерських виробів збільшилися на 25% до 2024 року, особливо популярними стали вишукані десерти. Також на 40% більшою була реалізація алкогольних напоїв, в тому числі вина. Свіжа риба додала 50%, а фрукти стали абсолютним лідером за темпами зростання – їх продажі подвоїлися. Водночас попит на квіти зріс лише на 10%.
У 2024 році Auchan Україна зосередилася на оздоровленні бізнесу та оптимізації операційних процесів. Тогоріч мережа Auchan Україна закрила гіпермаркети у Запоріжжі та Кривому Розі, а весною 2025-го – в Чернівцях, але продовжує працювати онлайн у цих містах. Також у 2024 році Auchan Україна відкрила перший аутлет в столиці на території Auchan Почайна та п’ять локацій Pick Up Point й продовжить це робити в 2025 році, зосередившись на найбільш ефективних локаціях. Розвивають два формати street – у центральних і прохідних зонах, та residence – у житлових комплексах, максимально наближених до клієнтів. Також мережа активно інвестує в розвиток власного сервісу експрес-доставки «ДОДОму», який успішно працює з 2023 року. Окрім того мережа розвиває ВТМ, додавши на полиці майже 600 нових товарів в 2024 році, більше половина з них – продукція українських виробників.
Перший Food Market у місті матиме площу близько 3000 кв. м. Відкриття заплановане на квітень 2025 року. Як пише портал AllRetail, переобладнання простору ТЦ Епіцентр у Броварах відбувається в рамках стратегії розвитку мережі. У кінці минулого року закінчився договір оренди між Novus та Епіцентр, який був підписаний у 2014-му році, то ж 31 грудня 2024-го був останній день роботи продуктового ритейлера із литовським корінням на цій локації. Замість нього Епіцентр на цих площах відкриє магазин власної продуктової мережі Food Market, яку розвиває вже близько п’яти років – з 2020-го. Зараз мережа Food Market об’єднує вже 27 торгових об’єктів у різних регіонах України.
Мережа Файно Маркет 14 лютого відкрила новий магазин у поселенні Гельмязів, Черкаської області. Саме ця торгова точка стала 202-ю у мережі. Площа торгового залу в новому магазині складає 327 кв. м. У ньому працює чотири каси, дві з яких – самообслуговування. Тут працює власна пекарня відкритого типу, а також ритейлер пропонує покупцям продукцію гриль та піцу власного виробництва, а також широкий вибір свіжого фаст-фуду у зоні «Файний простір», де можна перепочити за чашечкою кави. У березні Файно Маркет планує ще декілька відкриттів. Наразі магазини мережі є в 72-х населених пунктах у шести областях України: Кіровоградська, Черкаська, Одеська, Миколаївська, Дніпропетровська та Київська.
14 лютого відбулося святкове відкриття сучасного супермаркету SPAR у селище Млинів Рівненської області, по вулиці Степана Бандери, 38. У супермаркеті з торговою площею 255 кв. м представлений широкий асортимент товарів для дому та родини, а також готові страви у відділі кулінарії, свіже м’ясо, запашна випічка, піца, фаст-фуд, кава тощо. Для зручності покупців працює дві каси. У оновленому магазині, який став частиною міжнародної мережі SPAR, у атмосфері творчості сучасного мистецтва можна буде випити чашку ароматної кави та обрати для себе смачний перекус.
Компанія EP Global Commerce GmbH (EPGC), яка належить чеському мільярдеру Даніелу Кретінському, має намір викупити міжнародного ритейлера Metro AG і вивести його акції з біржі. Про це йдеться у заявах компаній. EPGC вже є найбільшим акціонером Metro AG, володіючи 49,99% її акцій. 24,99% належать німецьким Meridian Stiftung і Beisheim, а 25,02% перебувають у вільному обігу (free float). Ритейлер підписав угоду з EPGC, відповідно до якої компанія Кретінського запропонує акціонерам Metro викупити їхні акції за ціною 5,33 євро за штуку. Вартість акцій Metro злетіла на 37% на торгах у четвер, 6 лютого – до 5,35 євро.
Менеджмент Metro підтримує делістинг компанії, зазначається у пресрелізі. EPGC, своєю чергою, підтримує нинішнє керівництво Metro та має намір залишити його після операції.
У мережі супермаркетів Varus виділили п’ять ключових трендів, які визначатимуть розвиток галузі в найближчий рік.