Деспасіто: H&M відкрив в ТРЦ SkyMall другий в Україні магазин (фоторепортаж)
Чи вдалося шведам повторити серпневий ажіотаж, що нового представив бренд в черговому магазині і як виглядає H&M в SkyMall.
Відкриття першого в Україні H&M став справжньою сенсацією і святом для українських шопоголіків. Водночас частина співвітчизників нещадно “хейтила” лихоманку по H&M: занадто свіжі в пам’яті безглузді і нещадні радянські черги. Втім жарти про H&M в Lavina Mall були вже потім – за перші два дні магазин відвідало понад 20 000 чоловік, так що велике свято рітейлу вдалося, і тепер від другого відкриття чекали головного – чи зможуть скандинави повторити ажіотаж. Відповідь на це запитання, а також як відкривався магазин і чим H&M в SkyMall відрізняється від свого попередника – у фоторепортажі RAU.
В кінці 40-х років Ерлінг Перссон, який займався дрібною торгівлею, не міг собі навіть уявити, що на початку ХХІ століття його роздрібна мережа стане однією з найбільших у світі, а країни і ТРЦ будуть шикуватися в черги заради його бренду. Понад 4700 магазинів H&M працює в 70 країнах світу – результат багаторічної праці сім’ї рітейлерів. Причому Україна в цьому довгому списку стала 70-ю якраз до 71-ї річниці бренду. Після грандіозного відкриття в серпні на Берковецькій, другий H&M в Києві не змусив на себе довго чекати. Рівно через два місяці, 18-го жовтня, міжнародний мас-маркет площею 2500 кв. м, відчинив свої двері в столичному ТРЦ SkyMall.
За словами Фредріка Олссона, керуючого директора H&M, мета компанії – надати українським покупцям новий shopping experience («враження від шопінгу»). “Нашою сильною стороною і головним принципом є те, що ми пропонуємо моду, якість, хороші ціни і екологічність. Комбінація цих чотирьох факторів дозволяє успішно конкурувати з іншими операторами”, – розповів він.
Потрапити на червону доріжку покупці могли з 9 ранку, в той час, як офіційне розрізання стрічки було заплановано на 12:00. Щоб прийняти більше бажаючих, доріжку протягнули від входу в торговий центр до ескалатору і там, вже на другому поверсі, ще раз по колу до дверей магазину. Зигзаги давали можливість створити довшу організовану чергу, але сильно ускладнювали шлях до магазину.
До обіду в черзі на двох поверхах вишикувалося до 500 осіб, багатьом з яких по виду було до 21 року. Що не дивно, четвер – день робочий, і не кожен здатний пропустити роботу заради відкриття магазину, навіть якщо це H&M в SkyMall. Багато хто раз у раз діставав свої телефони, знімаючи численні Stories для Instagram, Facebook і в інші соцмережі і месенджери. В повітрі так і витало, що урочиста fashion-подія-тільки для привілейованих шоперів. Втім ентузіазм молоді розділяли хіба що їхні підписники, люди проходили повз очікуючих у своїх справах або пили тут же поруч каву за стоячими посеред торгового центру столиками.
За 10 хвилин до відкриття команда Н&M влаштувала танці перед магазином, заряджаючи публіку позитивом. На першому поверсі, для тих, хто не міг бачити виставу, гриміла музика: виступала українська група Kadnay.
Червону стрічку перерізали без затримок рівно в 12:00. Вже за традицією, в день відкриття, перші 1 000 покупців отримали подарункові сертифікати на шопінг в H&M. Причому перша людина в черзі отримала сертифікат на 3 000 грн, друга — на 2 000 грн, третій — на 1 000 грн, а наступні 997 — на 200 гривень. Хлопців, які стояли в черзі попереду інших, пропустили першими, вручивши їм бажані сертифікати на покупки. Додатковою мотивацією для перших покупців стала також знижка 15% на весь асортимент, яка діяла протягом дня.
Покупці вивчали запропоновані їм колекції, не поспішаючи переміщаючись від стелажів до примірочних і вже звідти до кас. Це дозволило уникнути штовханини при оплаті і виглядало, як цілком традиційне відкриття нового магазину в столичному торгово-розважальному центрі.
У номом магазині поки не знайшлося місця для товарів H&M Home, представлених в Lavina Mall, зате до лінії жіночого, чоловічого, підліткового та дитячого одягу та аксесуарів доповнилися колекції H&M + і Sport для жінок. Оновлена пропозиція виявилася тут не випадковою. У вересні рітейлер заявив, що вирішив змінити свою концепцію — H&M більше не буде орієнтуватися на масовість продажів. Вже зараз компанія почала тестувати новий формат роботи магазинів: менше товарів, але не більше одягу з лінійок Trend і Premium Quality з більш високими цінами. Таким тестовим асортиментом, мабуть, стала лінійка H&M+.
Як зазначив головний виконавчий директор мережі Карл-Йохан Перссон, стоїть завдання продавати більше з меншими витратами і робити це економічно ефективним способом. «Ми повинні підняти рівень якості в цілому — товарів буде менше, але представляти потрібно краще», — додав він.
На цьому новинки в українському представництві шведського fast-fashion не вичерпуються. 8 листопада в H&M в SkyMall з’явиться колекція Moschino [tv] H&M, яка буде представлена лише в обраних магазинах мережі по всьому світу. А це вже хороший дзвіночок про те, що український ринок для H&M не є периферійним і дійсно цікавий шведському гіганту.
За словами креативного директора Moschino Джеремі Скотта, епатажна колаборація двох брендів буде наповнена енергією, поп-гламуром, вуличним стилем і гумором. «Кожен раз, створюючи речі, я думаю про своїх друзів. Лукбук Moschino [tv] H&M: немов вечірка в честь веселощів, поп-культури, креативу, енергії людей і самої колекції», — зазначив він.
Поки Київ адаптується до більшої різноманітності і розумію, що вітчизняний ринок більше ніколи не буде колишнім – конкуренція для місцевих рітейлерів посилилася і вимагає нових стандартів роботи в мас-маркеті, – інші міста України тільки готуються зустрічати шведів. Але як скоро можна очікувати H&M в Одесі, Дніпрі, Львові – все ще таємниця. Однак те, що це може статися вже найближчим часом, рітейлер не заперечує.
“Окрім Києва розглядаємо й інші великі міста. Для нас це відмінна можливість дослідити і краще зрозуміти український ринок. Конкретних планів по іншим містам України поки немає, але ми впевнені в українському ринку, і впевнені що великі міста мають високий потенціал”, – поділився керуючого директора H&M Фредрік Олссон. Чи можна розцінювати його слова так, що умови в ТРЦ інших українських міст-мільйонників вже вивчаються, скоро стане відомо.
Читайте також –
Фредрік Олссон, H&M: Нам подобається конкурувати із сильними брендами