Турецький вал: як рітейлери з Туреччини розвиваються в Україні

Турецький вал: як рітейлери з Туреччини розвиваються в Україні

23.07.2018 08:10
  670
Ukrainian Retail Association

Турецькі рітейлери одягу активізували експансію в Україні. За оцінками експертів, вони здобули вже 15% місцевого ринку.

В журналі Новое время №26 від 19 липня опублікована стаття про розвиток турецьких брендів одягу в Україні. Журналісти видання з’ясовували, чому рітейлери з Туреччини активізували експансію в Україні, яких успіхів вже досягли і що їх чекає в майбутньому. RAU публікує скорочену версію матеріалу.

«Приголомшливі перспективи, ми в них віримо», – описує український ринок одягу Ірфан Докдок, директор українського підрозділу турецького рітейлеру Koton. Це один з найбільших виробників одягу в Туреччині. У цьому році він вийшов на український ринок, відкривши тут два магазини. Один з них – в ТРЦ Lavina Mall – займає цілих 1500 кв. м.

«Тут хороші умови для торгової експансії, – каже з цього приводу Олексій Гришко, регіональний директор компанії LC Waikiki, яку називають турецьким H&M. LC Waikiki перетнув Чорне море і почав працювати в Україні в 2013-м. За цей час компанія відкрила в країні 27 магазинів, 7 з яких – у цьому році.

Експансія з півдня призвела до того, що на сьогодні на вітчизняному ринку працює вже 7 великих операторів, що представляють одяг і взуття з Туреччини: LC Waikiki, Colin’s Україна, Suvari і Super Step, LTB, до яких в цьому році приєдналися De Facto і Koton. У підсумку частка турецьких брендів на українському ринку зросла з 8-9% (на початок 2017-го) до нинішніх 15%.

Турки злітаються в країну не просто так, а в передчутті відмінних заробітків: за останні 1,5-2 року місцевий ринок одягу та взуття нарешті вийшов зі стану рецесії. Свою роль зіграла стабілізація гривні, припинення зростання цін у країні і зростання продажів одягу – приблизно на 20% в річному численні. Турецькі бренди скористалися цими позитивними трендами.

Демократичні ціни – одна з головних причин раптового спалаху любові українських споживачів до одягу і взуття made in Turkey. Завдяки цій обставині турецькі оператори швидко завойовують вітчизняний ринок.

Правда, низької вартісті товарів гостям з південного берега Чорного моря поки вдається досягти за рахунок зниження рентабельності продажів.

«Ми вже неодноразово знижували ціни в гривні, незважаючи на зростання курсу долара, – пояснює Гришко. – Це завжди відбувалося на шкоду маржинальності, але позитивно відбивалося на товарообігу і сумі кінцевого прибутку». У підсумку, за його словами, оборот на 1 кв. м в українських магазинах мережі LC Waikiki вищий, ніж на таких самих торговельних майданчиках в інших країнах.

Ставку на низькі ціни підтверджують і в компанії Koton. «Наша мета – доступність бренду. Виходячи з цього, встановлюємо ціни і ведемо бізнес», – говорить Докдок.

Утримувати невисоку вартість товарів турецьким рітейлерам ще й допомагає влада їхньої рідної країни. «Туреччина сильно впливає на розвиток своїх виробників, даючи їм можливість преференцій, – розповідає Олександр Фіалка, партнер Ukrainian Retail Association. – Експортери турецького виробництва в цій країні отримують значні податкові пільги». Зокрема, вони повністю звільняються від мита, податків і виплат відсотків за кредитами.

Експансії турків в Україні заважати особливо нікому: у сегменті fast-fashion – дешевої і модної продукції – у них мало конкурентів. З великих Фіалка називає лише польську LPP Group (Cropp, Sinsay) та іспанську Inditex з її Zara, Bershka і Pull & Bear. «На відміну від Туреччини і Європи в Україні все ще немає багатьох світових лідерів», – пояснює Гришко. – Тільки зараз активно почали розвиватися локальні виробники».

Український рай може злегка зблякнути для турків у серпні, коли в країні відкриється перший магазин світового лідера – H&M. За цим може послідувати розвиток мережі, яка відбере частину клієнтів у турецьких рітейлерів.

Якщо хто дійсно може зіпсувати настрій рітейлерам, то це не нові конкуренти, а самі українці, у яких, як і раніше, відчувається брак грошей. Плюс в країні нестабільна валюта, додає Фіалка і підкреслює: подальший стан ринку залежить і від такого чинника, як дешеві кредити.

Ще одна проблема – нестача торгових площ. Для сучасних універмагів одягу – а саме такі відкривають магазини турецьких рітейлерів, що виходять на український ринок – необхідні приміщення площею 1000-1500 кв. м. В якісних і працюючих торгово-розважальних центрах це сьогодні рідкість.

Втім, торгових площ в найближчі пару років точно стане більше, – впевнена Наталія Кравець, голова департаменту торговельної нерухомості консалтингової компанії Colliers International. За її словами, тільки в Києві на стадії реалізації знаходяться проекти торговельної нерухомості площею близько 705 000 кв. м – а це більше половини всієї існуючої пропозиції. Все це, на думку Кравець, свідчить, що оператори і рітейлери готуються до зростання ринку.

За матеріалами: Новое время

Читайте також

https://rau.ua/news/kto-odevaet-ukrainu-fashion-seti-2/


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку