Розмовний маркетинг, ШІ, метавсесвіт та інклюзивність: тренди маркетингу на 2023 рік

Розмовний маркетинг, ШІ, метавсесвіт та інклюзивність: тренди маркетингу на 2023 рік

19.01.2023 08:30
  2669
Микола Маранчак

Ми живемо в епоху трансформацій маркетингу, коли технології розумнішають, стирається кордон між реальним та вигаданим, а зумери змінюють стандарти споживчого досвіду. Digital-тренди 2023-го року якнайкраще демонструють, що перемагають ті, хто готовий змінюватися і пробувати нове. На чому варто зосередитися маркетологам цього року – в матеріалі.

На відміну від багатьох професій, де досить один раз навчитися і потім до пенсії використовувати знання на практиці, маркетолог — це завжди керування змінами. Тут 15-річний тіктокер може досягти більшого, ніж професор із 30-річним досвідом. Digital-маркетинг — це простір можливостей, де виграє той, хто першим помічає та використовує тренди. Так що ж буде модним у маркетингу 2023 року? Портал Genius Space зібрав digital-тренди, які вважає найперспективнішими цього року. RAU пропонує ознайомитися з ними.

1. Штучний інтелект

Популярність штучного інтелекту в маркетингу активно зростає в останні роки і зростатиме ще більше. І це не дивно: ШІ дозволяє маркетологу швидше і точніше розуміти особливості поведінки та мотиви клієнта, оптимізувати шлях клієнта, а отже, і покращувати бізнес-результат. Рішення на основі машинного навчання краще, ніж людина, здатні прогнозувати наступний крок користувача.

Серед основних переваг штучного інтелекту для маркетолога:

  • Можливість краще зрозуміти клієнтів та визначити кращі повідомлення, засоби та творчі можливості для їх досягнення;
  • Пошук способів заощадити гроші на маркетингових кампаніях та рекламі, навчившись оптимізувати рекламу та витрати;
  • Визволення часу. Можна легко делегувати на розумні системи збирання та аналізу даних – і зосередитися на креативній маркетинговій стратегії.

Один із безумовних лідерів у грамотному використанні інструментів ШI – пошукова система Google. Якщо ввести у пошуку “Вітаміни”, пошуковик покаже схожі запити з відповідями на найпопулярніші питання про вітаміни.

За даними eMarketer, 70% бізнес-лідерів вважають, що ШІ в маркетингу стане одним із ключових драйверів розвитку їхнього бізнесу. Згідно з дослідженнями McКinsey, 47% респондентів запровадили хоча б одну функцію ШІ у свої бізнес-процеси порівняно з 20% респондентів у дослідженні 2017 року. Ще 30% опитаних кажуть, що тестують ШІ.

Як використовувати інструмент у себе?

Якщо ще років п’ять тому ШІ асоціювався з чимось вкрай складним і дорогим, але наразі розумні інструменти доступні практично кожному у світі маркетингу. Серед найпопулярніших інструментів маркетолога – чат-боти, цифрові помічники та обробка природної мови (NLP). Ось лише три популярні і доступні інструменти на основі штучного інтелекту, які варто було б додати до маркетингу:

  1. Jasper

Штучний інтелект, який може маркетологу створювати текстовий контент для інтернет-сторінки, блогів, соціальних мереж та інших медіа. Моніторить весь інтернет одразу, тому впевнено оминає плагіат. Знає понад 25 мов і може швидко генерувати тексти на будь-яку тему. Щоб написати статтю, достатньо написати заголовок та підзаголовки – і система сама підбере відповідний контент.

  1. Smartly.io

Інструмент, який містить величезну кількість шаблонів для маркетингу і дозволяє створювати рекламу у різних форматах. Скорочує обсяг ручних операцій із запуску та редагування платних кампаній та збирає якісну аналітику.

  1. Xineoah

Складає рекомендації щодо продуктів, цінові рішення та прогнози попиту на основі дій та переваг клієнтів. Сервіс прогнозує поведінку клієнтів, щоб допомогти компаніям покращити якість обслуговування.

2. Автоматизація маркетингу

Згідно з опитуваннями Emailmonday, 74% маркетологів зазначають, що автоматизація допомагає їм економити час на підготовку звітів та аналітику. Лише за рахунок планувальника публікацій у соціальних мережах маркетолог економить близько 6 годин на тиждень.

Але, мабуть, найголовніша вигода для digital-маркетингу – підвищення споживчої лояльності. Адже лише невелика частина користувачів готова до придбання при першому торканні. Перед тим, як купити товар, людина проходить три основні стадії:

  1. TOFU / Усвідомленість. Знайомство з компанією відбувається через рекламу, SEO, поштові розсилки;
  2. MOFU / Розгляд. Люди вивчають вас: читають пости, вивчають статті та відео, шукають відгуки;
  3. BOFU / Decision. Користувачі порівнюють кілька компаній та приймають рішення про купівлю. Тут добре в маркетингу діють спецумови та обмежені пропозиції: клієнт їх отримує у smm, месенджерах, листах, push-повідомленнях.

Автоматизація торкання на кожному з етапів посилює маркетинг і фактично виховує компанії покупців.

Як використовувати інструмент у себе?

У маркетингу можна автоматизувати будь-що:

  • Рух клієнта по воронці продажів;
  • Маркетинг електронною поштою: налаштування веб-форм, автовідповідей, автоматичних ланцюжків листів залежно від дії клієнта, автоматичних звітів;
  • Соціальні мережі: публікація контенту, планування, моніторинг та аналіз даних;
  • Потоки операцій: усунення людського чинника з бізнес-процесів;
  • Аналітика маркетингу: візуалізація та визначення закономірностей у даних про ринок та замовників;
  • Адміністрація програм лояльності, і таке інше.

Випишіть завдання маркетингового відділу та подумайте, що можна автоматизувати: починаючи від постінгу та закінчуючи глобальними крос-канальними маркетинговими стратегіями. Чим менше залучатиметеся до рутини, тим більше часу залишиться на стратегії digital-маркетингу.

3. Метавсесвіт

Nike вже розробляє digital-світ із Roblox, а Nikeland-користувачі потрапляють у копію штаб-квартири компанії. Lego вирішили розробити цифровий всесвіт для дітей спільно з Epic Games, а Gucci випустили першу пару віртуальних кросівок. Зараз здається, що метавсесвіт – це маркетинг із майбутнього. Але 2023-го він вже плавно перекочує до “справжнього”.

Як використовувати інструмент у себе?

У 2023 році кожен маркетолог повинен поставити собі чотири питання:

  1. У якому вигляді мій бренд може бути представлений у метавсесвіті
  2. Як я можу відстежувати поведінку своєї ЦА у метавсесвіті
  3. Як я можу рекламуватися у метавсесвіті (наприклад, на віртуальних бігбордах)
  4. Як я можу надавати послуги компаніям, які працюють у метавсесвітах

Агенція digital-маркетингу Single Grain, наприклад, вже розширила спектр своєї діяльності. Вони працюють над створенням користувальницьких стратегій просування метавсесвіту, щоб підвищити впізнаваність брендів та підвищити лояльність до них. Серед клієнтів компанії – Amazon, Uber, Airbnb, Lyft, Fujitsu, Drift.

Якщо до метавсесвіту ще далеко, спрощуємо завдання на рік: придивіться до інструментів доповненої реальності. Саме вони дозволяють прикинути, як виглядатимуть віртуальні меблі в стінах квартири. І їхня популярність у світі цифрового маркетингу зростає надшвидкими темпами. 

4. Розмовний маркетинг

Ще рік тому статистика говорила, що 67% клієнтів хочуть отримати відповідь компанії протягом 24 годин. Сьогодні таких клієнтів понад 85%. Люди шукають рішення “тут і зараз”: і якщо вони не знайдуть його у вас, то підуть до когось іншого. Рятує розмовний маркетинг – спілкування з клієнтом в режимі реального часу через вікно на сайті, месенджери або спеціальні програми. У цьому може бути як живе спілкування, так і налаштоване заздалегіть (чат-бот).

За прогнозами Juniper Research, у 2023 році обсяг транзакцій електронної комерції через чат-боти досягне $112 млрд, і це треба враховувати в маркетинговій стратегії.

Як використовувати інструмент у себе?

Проаналізуйте весь шлях споживача та простежте, щоб у кожній точці комунікації він міг зв’язатися з компанією та отримати миттєву відповідь. Зробіть вікно комунікації етапом прогріву клієнта у стратегії цифрового маркетингу. Йому можна надсилати:

  • Персоналізовані відео;
  • Персоналізовані електронні листи;
  • Квізи, що допомагають підібрати відповідні товари, тощо.

5. Голосовий пошук

Покоління зумерів — це перше покоління, яке виросло на інтернет-технологіях. Вони цінують динамічні та інноваційні платформи та обожнюють елементи інтерактивності в маркетингу. Вони фанатіють від Google Lens (програма розпізнає предмети при наведенні на них камери) і шукають спосіб досягати цілей простіше та швидше.

Google Assistant, Amazon Alexa та Apple Siri стають частиною повсякденного життя. За даними Google, за останні кілька років у маркетингу різко зросла кількість запитів “бізнес поруч зі мною”. 58% споживачів шукають місцевий бізнес за допомогою голосового пошуку. 

90% користувачів вважають звук життєво важливою частиною взаємодії з платформою TikTok: вони у вісім разів частіше згадують фірмовий контент, коли чують знайомі звуки. Тон і голос впливової особи, яка описує продукт компанії, означає, що аудиторія з більшою ймовірністю повірить в нього і довірятиме бренду.

Як використовувати інструмент у себе?

Все, що необхідно зробити, це налаштувати свою SEO-оптимізацію для голосового пошуку. За даними Google, точність голосового пошуку перевищує 95%. Що має контролювати маркетолог:

  1. Перетворіть “роботизовані” ключі на розмовні

Цифровий маркетинг тягнеться до людяності, саме час додати розмовних запитів на свої сторінки. “Дерев’яний” запит: “найкраща паста київ замовити”. Розмовний запит: “де в Києві готують найкращу пасту”.

  1. Використовуйте низькочастотні запити

Голосові запити зазвичай довші за текстові. Google не потрібно їх бачити в H-тегах, щоб використовувати їх у голосових відповідях: вони можуть бути вилучені з будь-якої частини вашого контенту.

  1. Використовуйте ключові слова у вигляді запитань

Сконцентруйтеся в маркетингу на запитальних фразах: що? де? коли? як? хто? тощо. Для формування списку фраз можна використовувати сервіс Answer the Public.

Дуже зручно створити на сайті розділ FAQ (ЧаВо). Згідно з дослідженням Backlinko, 29 слів – середній обсяг відповіді на голосовий запит. На кожне запитання надайте коротку, ясну та суттєву відповідь, яка має бути написана на рівні учнів 9-го класу.

6. Короткі відео

Зараз в маркетингу активно тестуються інструменти машинного навчання, які перетворюють альбомні відео на квадратні чи вертикальні формати залежно від того, як хтось дивиться YouTube. У 2023 році рішення вже вийдуть на ринок. Популярність TikTok та Instagram Reels в маркетингу буде тільки рости. Тому використовуйте планувальники контенту (тренд 2) та робіть відео.

Як використовувати інструмент у себе?

Цифровий маркетинг 2023-го вимагає відеоконтенту. Знімайте Reels та TikTok. Якщо досвіду роботи на цих платформах немає, реєструйтесь та дивіться. Так напрацюється нагляденість і будете в курсі трендів платформи. Короткі відео – перевірений спосіб потрапити до серця зумерів. Для цього треба знаходитись в їхньому “природному середовищі”. 

7. Google Analytics 4 і SEO

Рік, у який сертифікація з класичної Google-аналітики втратить свою актуальність. 1 липня 2023 року GA4 повністю замінить Google Analytics Universal.

GA4 – це новий різновид ресурсу для оцінки передових технологій відстеження результативності бізнесу. Оновлена ​​версія працює на основі машинного навчання та вдосконалює кожен етап класичної аналітики:

  • глибокого аналізу шляху купівлі з допомогою об’єднаних даних маркетингу: з сайтом і додатками;
  • дані не на основі сеансів, а на основі подій;
  • налаштування конфіденційності: відстеження без cookie та моделювання конверсій;
  • прогнозування маркетингу та побудова рекомендацій без складних моделей;
  • пряма інтеграція з медіа-платформами, щоб стимулювати дії користувача.

У “Звіті у реальному часі” маркетолог в одному екрані може бачити географію, статистику переглядів сторінок та досягнення подій. Зміни зачеплять і алгоритми пошукової видачі. У 2023 році штучний інтелект стане в маркетингу ще розумнішими і будуть просуватися сайти, що найкраще відповідають на запитання клієнта, а не мають безліч зворотних посилань та точне ключове слово у мета-заголовку.

Як використовувати інструмент у себе?

Налаштуйте GA4, щоб зручніше вирішувати складні завдання бізнесу. Налаштувати оновлену аналітику нескладно:

  1. Переходимо в налаштування адміністратора звичайної аналітики, вибираємо “Оновити до GA4”;
  2. Тиснемо “Початок роботи” та створюємо ресурс;
  3. Копіюємо ID, який починається з “G-”;
  4. У тег-менеджері вибираємо готову установку для тега “Google Аналітика: конфігурація GA4”;
  5. Зберігаємо.

До речі, новачки в GA4 можуть вибрати “Налаштування помічника”: він допоможе з налаштуваннями і підкаже. І не забувайте про релевантність контенту в маркетингу. Зробіть так, щоб користувач знайшов відповідь на всі питання, що його цікавлять. Так підвищите свій шанс опинитися в топі пошукової видачі.

8. Інклюзивний маркетинг та відповідність глобальним цілям

У 2023-му користувачі хочуть, щоб компанії зважали на їхні особливості та взяли в партнери в досягненні цілей сталого розвитку. Інклюзивний маркетинг — це маркетингова діяльність компанії, орієнтована на групи споживачів з культурними особливостями чи фізичними відмінностями. І це один із основних трендів digital-маркетингу.

Згідно з дослідженнями Nielsen у 2022 році, 59% чорношкірих глядачів з більшою ймовірністю купують у брендів, у рекламі яких фігурує хтось із їхньої групи. А модні бренди все частіше використовують у маркетингу моделей оверсайз.

Як використовувати інструмент у себе?

При розробці рекламних повідомлень, думайте про інклюзивність. Переконайтеся, що сайт адаптований для людей із поганим зором. У фізичному магазині адаптуйте місце для людей з обмеженими можливостями.

Покажіть клієнтам, що поважаєте їх такими, як вони є — і ті перетворяться на вірних фанатів бренду. І не забудьте транслювати свою місію через канали маркетингу. Якщо виділяєте частину доходів на благодійність (а в Україні це зараз більше правило, ніж особливість), не будьте скромними. Розкажіть про це користувачеві та дозвольте йому стати частиною вашої масштабної місії. Те саме стосується цілей сталого розвитку. Люди хочуть бути частиною чогось важливого.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку