Глобальна електронна комерція: ключові цифри та тренди e-commerce 2024
B2B платформа Sellers Commerce зібрала воєдино основні статистичні показники, які характеризують стан світової електронної комерції в 2024 році. Наразі третина населення світу робить покупки в інтернеті, що забезпечує оборот галузі в $6 трлн, які до 2027 року перетворяться на $8 трлн.
Кількість покупців
Загалом нині 2,71 млрд людей по всьому світу роблять онлайн-покупки на спеціалізованих платформах електронної комерції або в соціальних мережах. Це означає, що 33% населення світу купує онлайн, що на 2,7% більше, ніж у минулому році. В 2025 році кількість онлайн-покупців зросте до 2,77 млрд за рахунок подальшого розвитку електронної комерції більшого проникнення інтернету та зручності здійснення покупок. Найбільше залучені покупці у Китаї (915,1 млн) та США (270,1 млн).
Обороти галузі
Очікується, що до кінця 2024 року 20,1% роздрібних покупок будуть здійснюватися онлайн. До 2027 року ця частка зросте до 22,6%. У 2024 році продажі електронної комерції перевищать $6,3 трлн, що на 8,76% більше, ніж у 2023 році.
Починаючи з 2021 року частка роздрібних онлайн-покупок зростає в середньому на 0,32% щороку. Це означає, що ритейлери мають інвестувати в онлайн аби залишатися конкурентними в сучасному світі. В таблиці нижче наведена наявна та прогнозована динаміка частки онлайн транзакцій
Рік |
Частка онлайн транзакцій |
2021 |
18,8% |
2022 |
18,7% |
2023 |
19.4% |
2024* |
20.1% |
2025* |
21,0% |
2026* |
21.8% |
2027* |
22,6% |
* прогнозоване значення
За прогнозами, в 2024-27 роках продажі продовжуватимуть зростати з середньорічним темпом 7,8% і досягнуть $8 трлн. Це більш ніж удвічі перевищуватиме показники виторгу звичайних магазинів. Тобто електронна комерція стає все більш вигідним вибором для ритейлерів у всьому світі.
Кількість гравців
Станом на 2024 рік у світі існує 26,6 млн сайтів електронної комерції, що на 3,83% більше, ніж у попередньому році. Тобто щодня запускалося по 2685 веб-сайтів електронної комерції. Майже половина усіх сайтів електронної комерції знаходиться в США. Більшість онлайн-магазинів працюють на Shopify і Wix, кожен з яких забезпечує 19,07% і 11,84% магазинів відповідно.
За перше півріччя 2024 року загальний обсяг продажів електронної комерції в США склав $579,45 млрд. Експерти прогнозують, що продажі досягнуть $1,26 трлн до кінця року та $1,72 трлн до 2027 року. До того часу онлайн-продажі становитимуть близько 22,6 % від загального обсягу роздрібних продажів США.
Шлях покупця
Більшість подорожей по магазинах починається онлайн. Так, 44% покупців починають з пошуку інформації в інтернеті, а 41% роблять це безпосередньо в онлайн-магазинах, таких як Amazon, або на веб-сайті компанії. Звіт шведської фін-тех компанії Klarna також показує, що 83% людей проводять пошук онлайн, перш ніж відвідати магазин. Соціальним медіа віддають перевагу 14% людей, які розпочинають свій онлайн-шопінг.
34% споживачів роблять покупки онлайн принаймні раз на тиждень. Цей показник зростає до 82%, якщо врахувати тих, робить покупки щомісяця. Більшість людей віддають перевагу п’ятницям, щоб робити покупки онлайн.
При цьому 52% онлайн-покупців кажуть, що вже робили покупки за кордоном. На це головним чином впливає простота міжнародної доставки в поєднанні зі зручністю замовлення онлайн. Найбільш схильні до міжнародних покупок мексиканці: 72% заявили, що роблять покупки як на міжнародних, так і на місцевих веб-сайтах. Натомість американці та британці більш схильні до місцевих покупок – таких тут по 63%.
Що купують в інтернеті
Інтернет-споживачі цього року витрачають найбільше грошей на електроніку. Очікується, що продажі споживчої електроніки в 2024-му досягнуть $922,5 млрд. На другому місці знаходяться покупки одягу, взуття та аксесуарів з показником у $760 млрд. Також в трійку найпопулярніших товарів входять харчові продукти та напої – $708,8 млрд.
Категорія товарів |
Приблизні витрати в 2024 році, $ млрд |
Споживча електроніка |
$922,5 |
Fashion |
$760,0 |
FMCG |
$708,1 |
DIY |
$220,2 |
Меблі |
$220,1 |
Медіа |
$193,9 |
Товари для краси |
$169,6 |
Основні гравці
Amazon залишається найбільш відвідуваним веб-сайтом електронної комерції з 2,84 млрд відвідувань на місяць. Також цей маркетплейс займає 37,6% частки ринку електронної комерції в США, що робить його найбільшим гравцем цього ринку, а Walmart займає друге місце з часткою ринку 6,4%. Також Walmart на другому місці серед найбільш відвідуваних сайтів у світі. На третьому місці китайський AliExpress, популярність якого цьогоріч виросла на 44%. Взагалі азійські компанії стали переможцями у категорії залучення більшої кількості відвідувачів. Так, індійський інтернет-магазин Flipkart показав приріст на 90%. Однак найвидатнішого результату досягла компанія Lazada, яка збільшила кількість відвідувачів майже на 200%, головним чином завдяки її присутності на філіппінському ринку електронної комерції.
Фактори впливу на рішення про покупку онлайн
При виборі товару в інтернеті 99% клієнтів шукають відгуки інших покупців, причому 96% з них шукають негатив, аби краще розуміти недоліки. Відгуки в інтернеті можуть як збільшити продажі, так і «зіпсувати» продукт, оскільки майже половина (49%) споживачів довіряють відгукам клієнтів так само, як і особистим рекомендаціям родини та друзів. Серед інших факторів, що спонукають до онлайн-покупки, перше місце займає безкоштовна доставка. Вона важлива для 50,6% людей. Купони та знижки тільки на другому місці (39,3%), а завершає топ-3 ключових факторів впливу зручність повернення товарів (33,2%).
Топ-10 факторів, що спонукають купувати онлайн
Безкоштовна доставка |
50,6% |
Купони та знижки |
39,3% |
Легка процедура повернення товару |
33,2% |
Проста онлайн-оплата |
30,6% |
Відгуки клієнтів |
30,5% |
Доставка наступного дня |
30,4% |
Бали лояльності |
27,2% |
Післяплата |
19,8% |
Вподобайки та коментарі |
19,4% |
Сертифікати про екологічну чистоту |
18,9% |
Що заважає завершити покупку
Майже половина покупців в США відмовляється від своїх онлайн-покупок на етапі оформлення замовлення, тому що вони стикаються з додатковими витратами, такими як плата за доставку або податки. Крім того, багато з них відмовляються, якщо веб-сайт зобов’язує їх зареєструвати обліковий запис (25%) або якщо передбачувана доставка повільна (24%). Ще 16% покупців залишають свої корзини через незадовільну політику повернення. В середньому процес оформлення замовлення на сайтах складається з 5,08 кроків, сприяючи високому рівню покинутих корзин (22%). В ідеалі оформлення замовлення має складати тільки три кроки, щоб клієнти відчували, що вони роблять покупки, а не заповнюють форми.
Гостьова перевірка (guest checkout) без необхідності реєстрації в системі чи створення облікового запису значно зменшують вірогідність залишення кошика. Збираючи дані клієнтів, вимагайте лише важливу інформацію та не запитуйте одну й ту саму інформацію більше одного разу.
Мобільна комерція – понад усе
Смартфони стали основним пристроєм для онлайн-покупок у всьому світі: 73% американців, 88% індусів та 92% китайців використовують свої смартфони для покупок. Очікується, що продажі мобільної електронної комерції у 2024 році складуть $2,52 трлн, що на 16,6% більше, ніж у попередньому році ($2,16 трлн). Це буде більшим, ніж середньорічний темп зростання в 15,3%, прогнозований з 2018 по 2027 рік. Продажі на ринку мобільної комерції до 2027 року становитимуть $3,44 трлн. Відповідно, понад 60% онлайн-покупців віддають перевагу сайтам, зручним для мобільних пристроїв. 84% покупців також сказали, що вони були б готові встановити мобільний додаток і здійснювати покупки через нього, якби це дало їм доступ до кращих продажів або цін.
Найвищий коефіцієнт конверсії при покупках мають планшети (3,1%), за ними йдуть комп’ютери (2,8%), а потім смартфони (2,3%). При цьому загальний коефіцієнт конверсії електронної комерції становить 2,5%. Електронна комерція стрімко зростає завдяки зручності, і мобільні пристрої пропонують її краще, ніж комп’ютери.
Статистика комерції соцмереж
Платформи соціальних мереж, де в світі зареєстровано З 5 млрд людей, чудово підходять для електронної комерції. Станом на 2024 рік цей ринок оцінюється в $1,69 трлн, що на 30,81% більше порівняно з попереднім роком. Цей тренд продовжується, і до 2026 року, за прогнозами експертів, галузь становитиме вже $2,9 трлн. Згідно зі звітами Statista, сектор соціальної комерції зростатиме на 29% у середньому з 2022 по 2030 роки, досягнувши позначки в $8,5 трлн до кінця прогнозованого періоду. Facebook, Instagram, Pinterest та TikTok є найбільш популярними платформами для соціальної комерції.
Люди віком від 18 до 34 років найчастіше купували через соціальні мережі: близько 73% з них сказали, що купували щось через канали соціальних мереж. З іншого боку, люди віком від 65 років рідше купували речі через соціальні мережі, причому лише близько чверті з них робили це.
Якщо загалом в інтернет-магазинах люди купують більше споживчої електроніки, то в сфері соціальної комерції тенденція дещо інша.
Частота покупок різних категорій товарів у соціальних мережах
Категорії |
Зрідка купується |
Часто купується |
Частота |
Від 3 до 7 разів за минулий рік |
Більше 8 разів за минулий рік |
Одяг та аксесуари |
44% |
18% |
Товари для здоров’я та краси |
42% |
19% |
Засоби особистої гігієни |
38% |
20% |
Бакалійні та продовольчі товари |
36% |
22% |
Джерело: Sellers Commerce