
У Дніпрі відкрився магазин Територія мінімальних цін


У компанії Promodo вивчили 22 основних e-commerce-гравця України: інтернет-магазини, прайс-агрегатори, маркетплейси і класіфайди.
В ході дослідження компанія проаналізувала загальний обсяг e-commerce-ринку, динаміку органічного трафіку у кожній категорії і стратегії в пошуковій оптимізації (використані дані SimilarWeb). Про результати дослідження у своїй статті для AIN.UA розповідає Антон Поліщук, керівник відділу пошукового маркетингу Promodo. RAU публікує скорочену версію матеріалу.
Увагу української аудиторії ділять між собою чотири основних категорії майданчиків: інтернет-магазини, прайс-агрегатори, маркетплейси і класіфайди.
Частина аудиторії йде на закордонні майданчики: AliExpress, Ebay, Amazon. На аудиторію також претендують соціальні мережі, інформаційні майданчики, YouTube і велика кількість дрібних нових гравців.
Загальний обсяг органічного трафіку з України на ці 22 майданчики в 2017 році склав 757 млн відвідувань. Це на 4,3% більше, ніж в 2016 (724,3 млн відвідувань).
Частка онлайн-продажів в Україні у 2017 році склала 3,2% і збільшується на 20-30% щорічно. Ми бачимо що на розвинених ринках, наприклад, у Великобританії, частка продажів онлайн складає вже майже 18%.
Джерело: European B2C E-commerce Report, Center of retail research
Середня частка онлайн-продажів в Європі — 8,8% у 2017, це означає, що в Україні ще існує величезний потенціал приросту.
За 2017 рік найбільше з органічного трафіку зросли маркетплейси – на 9,7%.
Якщо брати конкретні цифри по трафіку в категоріях в 2017 році:
Великі інтернет-магазини стають ще більшими. Істотно виграють в трафіку маркетплейси (OLX – 33,7% трафіку):
Органічний трафік основних гравців, 2016 vs 2017 рік:
Promodo проаналізувала, як змінився органічний трафік по категоріям за останній рік.
Лідери зростання трафіку – Hotline і Price.ua. Сама категорія втратила частку в загальному e-commerce-трафік з 15% у 2016 році до 13% у 2017.
Сумарний трафік категорії в 2016 році — 92,93 млн. порівняно з 2016 трафік збільшився на 1 млн або +1,15%.
Істотне зростання демонструє Hotline — 1,958 млн або +5,32%. Найгірший результат у Price.ua -2,77 млн або -10,74%.
Скорочується розрив між Rozetka і Prom.ua. Частина аудиторії Prom.ua перетекла в Bigl.ua. ПриватМаркет поступово набирає трафік і за рік додав близько 1 млн.
Сумарний трафік маркетплейсов в 2016 році – 194 млн або 278 млн з Rozetka. У 2017 році — 207 млн або 305 млн з Rozetka. Порівняно з 2016 трафік збільшився на 12,7 млн (+6,15%) або на 27 млн (+8,85 %) з Rozetka.
Bigl.ua, Rozetka і ПриватМаркет демонструють зростання. Незважаючи на падіння Prom.ua на 7,92 млн, в абсолютних цифрах він залишається лідером з великим відривом.
Сумарний трафік в категорії залишився без змін – 100 млн користувачів.
Мобіллак, Eldorado, Elmir і F.ua (колишній Fotos) втратили трафік в 2017 році:
Найближчі конкуренти зросли приблизно на 1 млн трафіку. Приріст Comfy 1,233 млн, перший абсолютний результат і третій відносний. Хороші темпи зростання в Moyo +15,25 % та Stylus +12,06%.
У 2016 рік Comfy входив на третій позиції практично на одному рівні з Фокстрот і F.ua. Завершує 2017 рік із зростанням в 2,5 рази, фактично зрівнялися з Цитрусом. Лідирує, як і раніше Алло.
Кращі результати у категорії — Bigl.ua +19,6 млн, Rozetka +14,2 млн. Prom.ua «віддав» частина трафіку Bigl.ua.
Зараз на ринку виграють чотири стратегії:
Ринок e-commerce виріс в Україні приблизно на 30%. Трафік 22 найбільших гравців виріс на 5,61% або на 28,1 млн користувачів. Найшвидше зростають маркетплейси Bigl.ua і Rozetka.
Класичні інтернет-магазини знаходяться в стагнації і поступово втрачають частку трафіку. Прайс-агрегатори отримали мінімальний приріст трафіку.
Ринок насичується новими гравцями, Google віддає перевагу сайтам з широким вибором і можливостями для користувача. Варто звернути увагу на швидкозростаючих гравців та чинники їх росту.
Джерело: AIN.UA
Читайте також
Сергій Кузьменко, Promobill: Чому успішні інтернет-магазини заходять в маркетплейси