Чудова п’ятірка: топ-5 українських мереж магазинів для краси та здоров’я
Хто з українських рітейлерів відкрив найбільше магазинів товарів для краси і здоров’я, та які регіони компанії вибрали для пріоритетного розвитку.
Якщо в продуктовому ритейлі та індустрії fashion серед українських компаній спостерігається серйозна конкуренція, то із двома іншими сегментами товарів широкого споживання спостерігається дещо інша історія. Серед компаній, що продають товари для дому та ремонту, безальтернативно лідирують мережі Епіцентр К і Нова Лінія. А серед мереж, що пропонують товари для краси та здоров’я бал править «велика трійка» – EVA, Watsons і Prostor. Решта від них помітно відстали. Причому лідери тільки нарощують свій відрив, щорічно відкриваючи десятки й сотні магазинів у всіх областях країни.
Аналітична компанія GT Partners Ukraine підготувала звіт, присвячений розвитку ринку drogerie за минулий рік: хто з компаній скільки і де магазинів відкрив. При цьому аналітики GT Partners Ukraine також відзначають, що якщо у випадку з FMCG-мережами в країні налічує близько 130 брендів, які мають кілька магазинами, то серед операторів drogerie конкуренція в рази менше. Всього на цьому ринку працюють трохи більше двох десятків мережевих операторів, зате є багато локальних гравців, представлених в окремих містах чи областях.
Повністю топ-5 українських мереж, що продають товари для краси і здоров’я, виглядає так:
Що примітно – серед лідерів тільки одна компанія зі столичною пропискою – Watsons, зате відразу дві – EVA і Prostor – з Дніпра. Ще дві представляють Вінницю та Івано-Франківськ. Також варто звернути увагу, що найбільша мережа магазинів drogerie за кількістю магазинів може посперачатися зі своїми двома найближчими переслідувачами, та й в цілому відриви серед топ-5 українських мереж більш ніж солідні. Лідерство EVA найближчим часом похитнути не зможе ніхто, хіба що в разі досить сумнівного злиття або поглинання когось із першої п’ятірки.
Варто звернути увагу і на те, що з кожним роком EVA стрімко збільшує кількість своїх торгових точок. Так, за даними GT Partners, за минулий рік мережа відкрила 164 магазина (в самій компанії говорять про 168 відкриття). Тобто тільки за 12 місяців дніпровці відкрили більше магазинів, ніж налічується у двох з п’яти найбільших українських drogerie-операторів. Показники інших мереж в рази скромніше.
Досить цікава і географія відкриттів. Як і провідні продовольчі оператори, топ-5 українських мереж в сегменті drogerie основну увага в минулому році звернули на Західну Україну. У цьому регіоні відкрилася майже третина нових торгових точок лідерів ринку. На другому місці – Схід, де компанії поступово починають компенсувати втрати від закриття магазинів в окремих районах Донецької і Луганської областей. На третьому – Північна Україна, де почала роботу майже п’ята частина нових об’єктів. Столичний ринок, очевидно, досить насичений аптеками і магазинами товарів для краси та здоров’я, тому в 2017-м додаткових торгових точок провідні drogerie-оператори в Києві не відкривали.
Повну версію дослідження компанії GT Partners Ukraine можна придбати за посиланням.
Читайте також –
Спецпроект: Аналіз торгівельної нерухомості в регіонах України