Краса врятує світ: топ-5 drogerie-мереж України за кількістю магазинів і темпам відкриттів

Краса врятує світ: топ-5 drogerie-мереж України за кількістю магазинів і темпам відкриттів

24.04.2019 08:15
  1358
Іван Зайцев

Скільки магазинів налічують мережі провідних рітейлерів, які продають товари для краси та здоров’я, які регіони вибрали пріоритетними для розвитку і чим відрізняються їх стратегії.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Аналітична компанія GT Partners Ukraine підготувала звіт, присвячений розвитку ринку drogerie за минулий рік: хто з компаній скільки і де магазинів відкрив. За 12 місяців 2018 року мережеві оператори України (а в моніторинг GT Partners Ukraine входить 22 мережі) відкрили 350 магазинів. Для порівняння: у 2017 році в країні було відкрито 308 нових магазинів (а в 2016-му – 455). Таким чином, у 2018-му торгові мережі сегмента drogerie України продемонстрували значно вищі темпи експансії, ніж роком раніше, але їм ще досить далеко до показників 2016-го.

На відміну від багатьох інших секторів української роздрібної торгівлі, де присутня запекла конкуренція і немає явного лідера, в сегменті товарів для краси та здоров’я ситуація інша. Вже кілька років на ринку є чіткий поділ між «Великою трійкою» drogerie-операторів, і «усіма іншими». Причому навіть серед топ-3 присутній беззаперечний лідер – Лінія магазинів EVAяка за кількістю магазинів, темпам відкриттів і географічним охопленням з кожним роком лише нарощує відрив від найближчих конкурентів.

Втім, причина тут не тільки в постійно зростаючій мережі EVA, але і в принципово іншій стратегії розвитку, обраної найближчим конкурентом. Міжнародна компанія Watsons, яка посідає друге місце за кількістю магазинів в Україні, вирішила не плодити нові торгові точки, а зосередитися на підвищенні операційної ефективності й освоєнні нових форматів магазинів. Так що в підсумку компанія навіть скоротила свою роздрібну мережу, закривши або переформатувавши ряд об’єктів.

Зате ще одна компанія «Великої трійки» продовжує відкривати магазини. Звичайно, за темпами розвитку ProStor майже в три рази поступається EVA, але 64 нових об’єкти за рік – більш ніж гідний показник.

Варто відзначити і ривок бренду Копійочка, який збільшив мережу майже на 50 торгових точок, і завдяки цьому вийшов на 4-е місце серед drogerie-операторів України.

Повністю топ5 українських мереж, що продають товари для краси та здоров’я, виглядає так:

Що примітно – серед лідерів тільки одна компанія зі столичною пропискою – Watsons, зате відразу дві – EVA і Prostor – з Дніпра. Ще дві представляють Вінницю та Івано-Франківськ.

Досить цікава й географія відкриттів. Як і провідні продовольчі оператори, топ-5 українських мереж в сегменті drogerie основну увагу в минулому році звернули на Західну Україну (за класифікацією GT Partners Ukraine – Волинська, Рівненська, Тернопільська, Львівська, Хмельницька, Івано-Франківська, Чернівецька, Закарпатська області). У період з січня по грудень 2018 року в цьому регіоні почало працювати 34,5% всіх нових об’єктів.

Друге місце за популярністю серед регіонів країни в минулому році дісталося Східній Україні (Дніпропетровська, Харківська, Запорізька, Донецька та Луганська області), де було відкрито 20,5% загальної кількості нових маркетів.

Решта регіонів набагато менш популярні. У Центральній Україні мережеві оператори «запустили» 15,7% магазинів, а в Північній, Південній і Києві – приблизно по 10% від відкриттів.

Повну версію дослідження компанії GT Partners Ukraine можна придбати за посиланням.

Читайте також

Топ-5 продуктових мереж України за кількістю магазинів і темпам відкриттів в 2018 році


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку