Кращі в світі: топ-20 торгових мереж світу за виручкою і міжнародним доходом 2021

Кращі в світі: топ-20 торгових мереж світу за виручкою і міжнародним доходом 2021

26.03.2021 08:30
  4110
Микола Маранчак

Міжнародна компанія з дослідження ринку Kantar представила черговий рейтинг Top 50 Global Retailers, який включають найбільших світових рітейлерів за 2021 рік. Розібрали в деталях, що робить обраних глобальних гравців кращими в світі.

Цей текст доступний також російською мовою

Для частини рітейлерів 2020 рік виявився успішним, оскільки у покупців виник ряд нових потреб, пов’язаних з роботою вдома і різними рівнями обмежень. Однак для інших торгових мереж, – в першу чергу тих, хто працює в торгових центрах або в країнах з особливо жорсткими заборонами, – це був рік значних втрат продажів. Ринок в умовах пандемії COVID-19 став проблемою в ранжируванні глобальних роздрібних гравців на основі одних лише продажів. Тому міжнародний рейтинг Kantar’s 2020 Top 50 Global Retailers мінімізував у своїх підрахунках вплив курсів валют і сили внутрішнього ринку, виділив роль онлайн-платформи кожного з гравців, а також міжнародної виручки.

Слідуючи новій методології, рітейлерам нараховуються бали на основі їх міжнародних доходів, участі у франчайзингу та альянсах за межами їх рідного регіону, а також наявності прямих інвестицій як мінімум в трьох країнах. Згідно з цими принципами, Walmart продовжує залишатися найбільшим роздрібним гравцем у світі, як всередині країни, так і за кордоном, з найвищим загальним балом у рейтингу 50 кращих. Це незважаючи на те, що нещодавно він пішов з ряду ринків: спочатку з Бразилії, потім з Великобританії, а останнім часом – з Аргентині та Японії.

За ним слідують Amazon і Schwarz Group, найбільше відомий завдяки мережі супермаркетів Lidl. Перший з них демонструє впевнене зростання на своїх основних ринках в США, Канаді та Європі в міру виходу на нові ринки, хоча міг би швидше зайняти лідируючі позиції, купивши ряд регіональний гравців за межами Північної Америки. Другий – німецька група Schwarz – багато в чому домінує в роздрібній торгівлі в Європі, але на даний момент найбільше зростання демонструє в онлайн-операціях.

Четверте і п’яте місця зайняли Aldi і Alibaba, які з минулого року значно поліпшили свої позиції – німецька мережа піднялася з восьмого рядка рейтингу, китайський рітейлер – з сьомого. Сьогодні Aldi – один з найбільш швидкозростаючих рітейлерів на території США, хоча довгий час був одним з найсильніших роздрібних продавців в Центральній Європі. Активно розширюється компанія і на інших ринках, включаючи Китай. Alibaba, в свою чергу, агресивно виходить на нові ринки, а придбання гіпермаркетів Auchan і RT-Mart в Китаї зробило його фактично найбільшим роздрібним продавцем на ринку.

Головною зміною в першій десятці стала поява нового гравця в особі китайського гіганта Jingdong Mall, більш відомо як JD.com. компанія потіснив на 10-му місці рейтингу французький Auchan, який перемістився на 12-й рядок, поступившись також американській аптечній компанії Walgreens Boots Alliance. Компанія Tesco вперше за багато років покинула топ-10.

Розташований на шостому місці Costco, нещодавно став другим за величиною рітейлером в Канаді і розширився на Австралію і Європу, порушивши стабільні ринки новими очікуваннями покупців. Нарешті, перейшовши в електронну комерцію, компанія готова до швидкого зростання на існуючих ринках завдяки своїй унікальній ціннісній пропозиції.

Об’єднані в 2016 році нідерландська мережа Ahold і бельгійська Delhaize, змогли за п’ять років оновити всю мережу і знову почати стрімко зростати. Пропонуючи покупцям якісне обслуговування, Ahold Delhaize активно використовує можливості свого онлайн-магазину, що підсилює його позиції по обидві сторони океану.

Carrefour, закріпившись на сьомому місці рейтингу, в минулому році активно розвивала франшизи на Близькому Сході і в Африці. Але ключовим двигуном зростання рітейлера є його новий формат експрес-магазинів “атакадао”, який він розширює на всіх ринках присутності. Хоча цей роздрібний гравець і є потенційною метою злиттів і поглинань, можливо, канадської Alimentation Couche-Tard.

Зовсім недавно IKEA вийшла на український ринок. Як показує дев’яте місце рейтингу, практичні і доступні меблі для дому, зроблені шведським рітейлером, як і раніше користується успіхом у світі. Зараз компанія починає розширюватися в містах Латинської Америки і перезапускає свій інтернет-магазин, щоб закріплюватися на нових ринках.

Вже згаданий, JD.com, який розмістився на 10-му місці, продовжує дивувати навіть стомлений китайський ринок. Роблячи акцент на операційній компетентності та обслуговуванні клієнтів, компанія співпрацює з низкою міжнародних роздрібних торговців, особливо з лідером рейтингу – компанією Walmart. Беручи до уваги інтерес JD.com до офлайн-роздробу і міжнародної експансії, рітейлер буде залишатися в першій десятці протягом ряду років.

Рейтинг майбутнього року обіцяє ще більше змін, оскільки рітейлери пристосовуються до потреб покупців, виходячи з обмежень і нових економічних умовах. Очікується, що удосконалення, що об’єднують цифрові технології і роздріб, стануть основною конкурентною перевагою. Багатоканальна компетенція буде обов’язковою для більшості і наступні оцінки будуть більшою мірою засновані на задоволенні місцевих потреб за допомогою глобальних стратегій.

Читайте також

Топ-15 найдинамічніших рітейлерів України за приростом доходу (версія НВ)

 


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  14
Усі новини ринку