Кращі в світі: топ-20 торгових мереж світу за виручкою і міжнародним доходом 2021
Міжнародна компанія з дослідження ринку Kantar представила черговий рейтинг Top 50 Global Retailers, який включають найбільших світових рітейлерів за 2021 рік. Розібрали в деталях, що робить обраних глобальних гравців кращими в світі.
Цей текст доступний також російською мовою
Для частини рітейлерів 2020 рік виявився успішним, оскільки у покупців виник ряд нових потреб, пов’язаних з роботою вдома і різними рівнями обмежень. Однак для інших торгових мереж, – в першу чергу тих, хто працює в торгових центрах або в країнах з особливо жорсткими заборонами, – це був рік значних втрат продажів. Ринок в умовах пандемії COVID-19 став проблемою в ранжируванні глобальних роздрібних гравців на основі одних лише продажів. Тому міжнародний рейтинг Kantar’s 2020 Top 50 Global Retailers мінімізував у своїх підрахунках вплив курсів валют і сили внутрішнього ринку, виділив роль онлайн-платформи кожного з гравців, а також міжнародної виручки.
Слідуючи новій методології, рітейлерам нараховуються бали на основі їх міжнародних доходів, участі у франчайзингу та альянсах за межами їх рідного регіону, а також наявності прямих інвестицій як мінімум в трьох країнах. Згідно з цими принципами, Walmart продовжує залишатися найбільшим роздрібним гравцем у світі, як всередині країни, так і за кордоном, з найвищим загальним балом у рейтингу 50 кращих. Це незважаючи на те, що нещодавно він пішов з ряду ринків: спочатку з Бразилії, потім з Великобританії, а останнім часом – з Аргентині та Японії.
За ним слідують Amazon і Schwarz Group, найбільше відомий завдяки мережі супермаркетів Lidl. Перший з них демонструє впевнене зростання на своїх основних ринках в США, Канаді та Європі в міру виходу на нові ринки, хоча міг би швидше зайняти лідируючі позиції, купивши ряд регіональний гравців за межами Північної Америки. Другий – німецька група Schwarz – багато в чому домінує в роздрібній торгівлі в Європі, але на даний момент найбільше зростання демонструє в онлайн-операціях.
Четверте і п’яте місця зайняли Aldi і Alibaba, які з минулого року значно поліпшили свої позиції – німецька мережа піднялася з восьмого рядка рейтингу, китайський рітейлер – з сьомого. Сьогодні Aldi – один з найбільш швидкозростаючих рітейлерів на території США, хоча довгий час був одним з найсильніших роздрібних продавців в Центральній Європі. Активно розширюється компанія і на інших ринках, включаючи Китай. Alibaba, в свою чергу, агресивно виходить на нові ринки, а придбання гіпермаркетів Auchan і RT-Mart в Китаї зробило його фактично найбільшим роздрібним продавцем на ринку.
Головною зміною в першій десятці стала поява нового гравця в особі китайського гіганта Jingdong Mall, більш відомо як JD.com. компанія потіснив на 10-му місці рейтингу французький Auchan, який перемістився на 12-й рядок, поступившись також американській аптечній компанії Walgreens Boots Alliance. Компанія Tesco вперше за багато років покинула топ-10.
Розташований на шостому місці Costco, нещодавно став другим за величиною рітейлером в Канаді і розширився на Австралію і Європу, порушивши стабільні ринки новими очікуваннями покупців. Нарешті, перейшовши в електронну комерцію, компанія готова до швидкого зростання на існуючих ринках завдяки своїй унікальній ціннісній пропозиції.
Об’єднані в 2016 році нідерландська мережа Ahold і бельгійська Delhaize, змогли за п’ять років оновити всю мережу і знову почати стрімко зростати. Пропонуючи покупцям якісне обслуговування, Ahold Delhaize активно використовує можливості свого онлайн-магазину, що підсилює його позиції по обидві сторони океану.
Carrefour, закріпившись на сьомому місці рейтингу, в минулому році активно розвивала франшизи на Близькому Сході і в Африці. Але ключовим двигуном зростання рітейлера є його новий формат експрес-магазинів “атакадао”, який він розширює на всіх ринках присутності. Хоча цей роздрібний гравець і є потенційною метою злиттів і поглинань, можливо, канадської Alimentation Couche-Tard.
Зовсім недавно IKEA вийшла на український ринок. Як показує дев’яте місце рейтингу, практичні і доступні меблі для дому, зроблені шведським рітейлером, як і раніше користується успіхом у світі. Зараз компанія починає розширюватися в містах Латинської Америки і перезапускає свій інтернет-магазин, щоб закріплюватися на нових ринках.
Вже згаданий, JD.com, який розмістився на 10-му місці, продовжує дивувати навіть стомлений китайський ринок. Роблячи акцент на операційній компетентності та обслуговуванні клієнтів, компанія співпрацює з низкою міжнародних роздрібних торговців, особливо з лідером рейтингу – компанією Walmart. Беручи до уваги інтерес JD.com до офлайн-роздробу і міжнародної експансії, рітейлер буде залишатися в першій десятці протягом ряду років.
Рейтинг майбутнього року обіцяє ще більше змін, оскільки рітейлери пристосовуються до потреб покупців, виходячи з обмежень і нових економічних умовах. Очікується, що удосконалення, що об’єднують цифрові технології і роздріб, стануть основною конкурентною перевагою. Багатоканальна компетенція буде обов’язковою для більшості і наступні оцінки будуть більшою мірою засновані на задоволенні місцевих потреб за допомогою глобальних стратегій.
Читайте також
Топ-15 найдинамічніших рітейлерів України за приростом доходу (версія НВ)