Топ-20 рітейлерів в списку Forbes Ukraine “Next 250 перспективних компаній”

Топ-20 рітейлерів в списку Forbes Ukraine “Next 250 перспективних компаній”

30.06.2023 08:45
  3919
rau

Forbes Ukraine вперше презентував Next 250 — список 250 перспективних малих і середніх компаній. Майже кожна десята – 20 з 250-ти – виявилась представником рітейлу або споріднених галузей.

Видання Forbes Ukraine у своєму новому номері  презентувало список 250 компаній, які вже сьогодні визначають, яким український бізнес-ландшафт буде завтра. Мета проекту – дослідити і показати підприємництво країни у всьому його різноманітті. До списку потрапили компанії з річним виторгом від 10 млн грн до 1 млрд грн. Деякі підприємці попросили не включати їх до списку, в журналі це врахували. У переліку чимало бізнесів із регіонів, які сильно постраждали від російських обстрілів або окупації, відповідно їхній виторг у 2022 році значно просів. Для формування максимально широкого лонг-листа претендентів видання звернулося більш як до 20 бізнес‑організацій та компаній (перелік їх – внизу матеріалу). 

Портал RAU проаналізував список Forbes Ukraine, і вибрав з рейтингу ті компанії, які пов’язані зі сферами роздрібної торгівлі, громадського харчування або суміжними галузями. Номінанти списку розміщені в алфавітному порядку.

Загальний виторг 250 компаній, які увійшли в рейтинг “Next-250” у 2022 році склав понад 39 млрд грн, рітейл-компаній – понад 3,5 млрд грн. Найбільше рітейлерів у списку з Києва – вісім, ще шість – з Хмельницького. Інші роздрібні гравці також переважно із заходу або з центру країни. До списку потрапила мережа “Галя Балувана” – луцького підприємця Володимира Матвійчука, яка з 2019 року виросла до понад 700 торговельних точок. Також рітейлер відкрив 20 магазинів заморожених напівфабрикатів під маркою MultiCook у Європі. Компанія “Мама, ну Купи” – займається продажем трендових дитячих іграшок через мережу вендінгових автоматів. Засновник мережі Віктор Оношко відкрив вже понад 80 точок по Україні і досяг виторгу 28 млн грн.

Найбільший виторг серед представлених компаній показали Lviv Croissants – 1 млрд грн. Для порівняння, у 2021 році виторг компанії був 800 млн грн. Навіть повномасштабне вторгнення не завадило мережі, яка за сім років масштабувалася до 130 пекарень, розвиватися. Ще однією помітною мережею закладів у списку стала Чорноморка. За сім років Ольга Копилова побудувала в Україні відому мережу рибних ресторанів на понад 40 закладів. У 2022 році відкрила заклади в Молдові та Польщі, а в червні 2023 року – новий формат Річка. Потрапила до Nest250 також Salateira з 172 млн грн виторгу. Мережа закладів здорового харчування розвивається за франшизою та наразі має 20 точок у трьох містах.

Також до списку потрапило кілька fashion-мереж і магазинів ювелірних виробів. Наприклад, жіночий бренд базового одягу Solmar, який має власну мережу з 11 офлайн-магазинів, показали виторг у 157 млн грн. Засновники мережі Сергій та Ольга Костецькі використовували інфлюенс-маркетинг для швидкого зростання, сторінка бренда в Instagram налічує понад 800 000 підписників. Швидко зростаюча мережа трендових жіночих речей Famo, яка вже складається з 33 магазинів у різних куточках Україні, – 156 млн грн доходу. А національний бренд жіночого одягу MustHave з мережею магазинів у Києві та Львові показала виторг у 62 млн грн проти 91 млн грн у 2021 році. Позитивний результат у воєнний час показала мережа студій жіночого одягу VOVK, виторг якої у 2022 році склав 41 млн грн проти 38 млн грн роком раніше. Власники мережі – столичні рітейлери Тетяна та Віталій Семенченки – викрили вже майже 50 магазинів у 24 містах.

Щодо ювелірних компаній, то в списку вони представлені брендами SOVA та Kochut. Перший з них має мережу з-понад 40 магазинів і цього року випустив колекцію за мотивами популярного українського мультфыльму «Мавка. Лісова пісня». Другий, окрім магазинів в Ужгороді та Києві, вже кілька років через представників продає вироби у Німеччину, Чехію, Естонію, Польщу, Велику Британію та США.

Як рахували. Компанії до фінального списку NEXT 250 редакція обирала з лонг‑листа в 470 бізнесів. Forbes використовував такі критерії для оцінки:

  • фінансові результати;
  • швидке масштабування/зростання;
  • експортна складова;
  • перспективи ринку, на якому працює компанія;
  • інноваційність продукту;
  • нестандартні менеджерські або маркетингові рішення;
  • життєстійкість – звертали увагу на бізнес, який сильно постраждав від війни, але продовжив діяльність.

У формуванні широкого лонг-листа претендентів прийняли участь такі компанії: ЕBA, СУП, YBC, Бізнес‑спільнотаBoard, Дія.Бізнес, ПриватБанк, ОТP Лізинг, Асоціація підприємців – ветеранів АТО, УКАБ, Асоціація легкої промисловості, UFuture, Apple consulting, DYB, Franch, Чернівецький бізнес‑клуб CBG, Миколаївський бізнес‑клуб МрійДій, Асоціація бізнесу Полтави, Інспіра (Дніпро), Епіцентр, Rozetka, Аврора, Запорізький бізнес‑клуб, Львівський бізнес‑клуб (Core), Рівненський бізнес‑клуб, Рівненська ОВА.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку