Топ-15 найдорожчих брендів в рітейлі України – рейтинг NV

Топ-15 найдорожчих брендів в рітейлі України – рейтинг NV

12.10.2023 08:45
  5424
Костянтин Симоненко

Видання NV за допомогою агенції MPP Consulting назвало 50 найдорожчих українських брендів, серед яких є 11 класичних рітейлерів, 3 мережі паливного рітейлу та поштовий оператор.

Критерії вибору

В рамках спецпроекту з NV агенція MPP Consulting виокремила з майже сотні вітчизняних брендів 50 найдорожчих, задля чого провела підрахунок орієнтовної вартості цієї півсотні українських компаній, сукупна очікувана вартість яких становить $2,4 млрд. У своїх оцінках агенція виходила з інвестиційного, географічного, технологічного та конкурентного факторів (коефіцієнтів), а також унікального ідентифікатора та композитного фінансового показника.

Оскільки частина вибраних експертами найбільших приватних вітчизняних компаній не розкриває свої фінансові показники, бренди не порівнювалися між собою: всіх їх було подано з розбивкою по галузях. Відповідно вартість бренду – це виключно вартість ТМ без урахування інших активів. Розрахунок очікуваної вартості брендів, які не надали свої дані, проводили, виходячи із загальних ринкових показників галузі.

Також експерти вибирали лише бренди, орієнтовані на масове споживання, виключаючи іноземні ТМ та ті, що належать державним компаніям-монополістам чи фірмам, активи яких в Україні заарештовані.

Найдорожчі в рітейлі

Загальний перелік компаній за вартістю торговельної марки очолює Нова пошта з очікуваним показником у $192 млн. Серед класичних рітейлерів перше місце за національною мережею супермаркетів АТБ ($185 млн). У трійці лідерів також найбільший онлайн-ріейлер Rozetka, чий бренд експерти оцінили в $143 млн. До переліку 50 найдорожчих брендів від MPP Consulting потрапили одразу три мережі автозаправних комплексів, дві з яких – OKKO та WOG – в першій п’ятірці.

Загалом у добірці кожен п’ятий — рітейлер. Переважно це продовольчі мережі, такі як Сільпо ($45,6 млн), Фора ($14,2), що входять у корпорацію Fozzy Group. Або супермаркети Varus ($9,7 млн), які разом із мережею магазинів товарів для краси та догляду за собою EVA ($15,2 млн) розвиває група компаній Руслана Шостака та Валерія Кіптика.

Окремо варто зазначити найбільшу ТМ в сфері торгівлі товарами для будівництва та облаштування дому – компанію Епіцентр з показником $44,5 млн, що забезпечило їй сьоме місце серед рітейлерів. Також у рейтингу найдорожчих вітчизняних брендів два основних гравці на ринку торгівлі побутовою технікою та електронікою: Comfy та Фокстрот з оцінкою у $35,8 млн та $30,4 млн відповідно.

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  41
Усі новини ринку