Топ-10: найдорожчі бренди українського рітейлу

Топ-10: найдорожчі бренди українського рітейлу

19.09.2018 08:15
  2113
Іван Зайцев

Журнал Корреспондент склав список 33-х найдорожчих брендів, що працюють в нашій країні. Майже третина списку залишилася за рітейлерами.

Складати різноманітні рейтинги найбагатших, найбільш прибуткових, найбільш шанованих і так далі – одне з улюблених занять журналістів в будь-якій країні. Україна – не виняток, різноманітні «топ-100» з’являються чи не кожного місяця. Наприклад, журнал Новое Время в кінці серпня опублікував свою версію сотні найвпливовіших українців, в якій знайшлося місце і представникам рітейлу та девелопменту.

А в середині вересня черговий рейтинг представив уже журнал Корреспондент. Співробітники видання відібрали й оцінили 33 найдорожчих українських бренда. Щоправда, методологія оцінки залишилася непрозорою. Посилаючись на відсутність в Україні розвиненого фондового ринку, закритість переважної більшості компаній і небажання підприємців називати будь-які цифри, журналісти оцінили бренди за непрямими показниками. Як пише портал AIN.ua, спочатку журнал розіслав запити в компанії – але з 50 листів отримав всього 3 відповіді. З огляду на закритість інформації, відомості черпали з інших джерел: порівнювали вартість брендів з інших країн, провели анкетування серед маркетологів, оцінили рекламну активність та інші бізнес-показники.

Багато брендів з участі виключили. Фокус змістився на компанії, «які працюють для звичайного споживача, надаючи товари і послуги». Таким чином, не потрапили в шорт-лист закордонні бренди та їх українські представництва. Прямим текстом згадуються два виключених бренда: Vodafone і «Укрзалізниця». Також «під скорочення» потрапили кілька успішних банків, численні бренди продуктів та одягу.

Логіку такого рішення укладачі рейтингу не пояснюють. З огляду на ці застереження, до списку найдорожчих українських брендів варто ставитися з певною обережністю: не відома методика підрахунку, питома вага критеріїв, ставка зроблена на суб’єктивні оцінки учасників ринку. Простіше кажучи: реальна вартість представлених в рейтингу брендів може відрізнятися в рази як у більшу, так і в меншу сторони. Але певне уявлення про вартість торгових марок вітчизняних компаній отримати можна.

RAU вибрала зі списку 33-х кращих бренди, прямо або опосередковано пов’язані з рітейлом. Їх виявилося рівно 10.

Що примітно: вони представляють всі ключові сфери роздрібної торгівлі. Окрім, хіба що, fashion-рітейлу – з якихось причин журналісти навіть не стали включати одежні бренди в свій рейтинг.

Натомість продавці техніки, електроніки та гаджетів делегували в «топ-33» мережі Фокстрот, Цитрус і Алло. Знову-таки, не знаючи критеріїв, складно судити, чому в рейтингу немає таких помітних гравців як Ельдорадо чи Comfy.

Один з найбільш швидкозростаючих сегментів українського рітейлу – e-commerce – представлений найбільшим інтернет-магазином країни Rozetka.ua та класифайдом OLX. Маркетплейси Prom.ua, F.ua і інші в список також не потрапили.

Розвиток e-commerce неможливий без наявності потужного поштового оператора. Поки державна Укрпошта щосили намагається трансформуватися і стати більш сучасною, приватний оператор Нова пошта регулярно з’являється у всіляких списках і рейтингах. Ось і зараз кореспонденти оцінили бренд компанії в $117,4 млн.

Є серед найдорожчих вітчизняних брендів і продуктовий роздріб – найбільші за кількістю магазинів і сумарною торговою площею мережі АТБ і Сільпо. Складно з цим посперечатися. Бренд Roshen традиційно сприймається як виробник кондитерських виробів, але в той же час компанії належить власна велика спеціалізована роздрібна мережа.

Не міг залишитися поза переліку найдорожчих брендів і Епіцентр К. Компанія стрімко розвивається, освоює нові формати, виходить в нові регіони і стабільно приносить своїм власникам Олександру і Галині Герега мільярдні прибутки. Чи справді бренд Епіцентр стоїть на майже 50% менше, ніж Фокстрот – можна сперечатися.

Читайте також –

Топ-10 найдорожчих брендів в рітейлі-2018 (інфографіка)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку