Системи автоматизації: які бувають види і як вибрати програму для ресторану
Сучасному ресторану не обійтися без автоматизації процесів. Програма для обліку допомагає вести склад, контролювати фінансові звіти та аналізувати статистику продажів ресторану.
У різних програмах автоматизації є свій набір функцій, тому до вибору системи для ресторану треба підійти відповідально. Для початку потрібно визначитися з основними процесами, які ви хочете автоматизувати. Це може бути автоматизація роботи кухні за допомогою електронних бігунків або автоматизація доставки з ресторану.
Почнемо з того, що вибір систем автоматизації зараз величезний. У цій статті ми розповімо про види програм і функції, на які варто звертати увагу.
Хмарні та стаціонарні програми
Якщо ви досвідчений ресторатор, то напевно чули про стаціонарні системи, для яких потрібно купувати сервер в заклад і закуповувати чіткий список обладнання для автоматизації. Так ось, такі програми трохи застаріли через свою громіздкість і дорожнечу. Так, звичайно, стаціонарні програми містять в собі багато функцій, в тому числі й непотрібні деяким ресторанам. З переваг стаціонарних систем – то, що всі дані зберігаються у вас на сервері, до якого завжди є доступ. Але це можна вважати і недоліком, так як сервер можна зламати або вилучити. До того ж у вас не буде доступу до даних ресторану з іншого комп’ютера – тільки з ПК у закладі.
Хмарні програми автоматизації – новий технологічний етап. Мінімум обладнання та витрат і максимум зручності. Велика частина хмарних програм встановлюються на планшети – це економить, по-перше, простір на робочому місці, а по-друге, бюджет на закупівлю обладнання. Плюс хмарної системи в тому, що вам не потрібно витрачатися на сервер, всі дані надійно зберігаються в хмарному сховище системи автоматизації, яку ви вибрали. Також з переваг те, що у вас завжди є доступ до даних та аналітиці закладу. Навіть перебуваючи в іншій точці світу ви зможете подивитися яка виручка у вашого ресторану була сьогодні.
Якщо робити висновок, то ресторану більше підійде хмарна програма – це більш практично, більш сучасню і економічніше, ніж покупка стаціонарної системи.
Основні функції, які повинні бути в системі автоматизації
Для кожного ресторану буде свій список потреб, які повинна закривати програма автоматизації. Але існують процеси, які є в кожному ресторані, тому варто звертати увагу на мінімальний набір функцій в системі обліку.
Які функції повинні бути в хмарної програмі автоматизації:
- Ведення складського та фінансового обліку.
- Налаштування акцій і програм лояльності.
- Робота з бігунками.
- Можливість приймати змішані типи оплат.
- Інтеграція зі сторонніми сервісами.
- Прийом онлайн-замовлень.
Вибираючи програму автоматизації, важливо спочатку протестувати її в ресторані й зрозуміти, чи підходять вам функції і тариф. Для цього на етапі реєстрації уточніть, чи є тестовий період в програмі.
Переваги хмарної автоматизації Poster
Програма для ресторану Poster допомагає автоматизувати процеси в закладі, починаючи зі складу, закінчуючи автоматизацією доставки. Детальніше про те, які переваги є у програми:
- можливість вести детальний складський облік: інвентаризація, списання, виробництво;
- докладний фінансовий облік;
- можливість налаштовувати акції: «1+1», «щасливі години» тощо;
- ведення бази клієнтів і настройка програм лояльності;
- часткова і повна інвентаризація складу;
- прийом онлайн-замовлень;
- інтеграція зі своїм сайтом і агрегаторами доставок;
- детальна статистика продажів: по товарах, співробітниках, категоріях;
- автоматизація доставки: додаток кур’єра і контроль за статусом замовлення на терміналі продажів;
- магазин з готовими інтеграціями: 1С, Binotel, CardPR і т.д.
- відкритий API: можна налаштувати інтеграцію зі сторонніми сервісами.
Також з Poster ви легко зможете вибрати обладнання для старту, так як програма встановлюється на планшети Android і iPad, а також на комп’ютери Windows і MacOS. Ви зможете підключити додаткове обладнання для роботи: грошові ящики, принтери чеків, сканери, ваги, екран на кухню і т.д.
Зареєструйтеся на сайті, щоб отримати 15 безкоштовних днів і протестувати програму. Менеджери технічної підтримки допоможуть вам розібратися з функціями і правильно налаштувати програму.
Що в підсумку?
Здавалося б, що вибрати програму автоматизації для ресторану легко через різноманітність, але не все так просто. Щоб система обліку була корисною для вашого закладу, вона повинна виконувати функції і закривати важливі процеси. Перше, з чого варто почати – протестувати програму 1-2 тижні, щоб зрозуміти наскільки вона вам підходить.
Також звертайте увагу на технічну підтримку, так як в разі проблем або питань за програмою вам потрібно буде оперативно отримати допомогу.